Najpopularniejsze w Polsce auta z napędem 4x4
Auta z napędem 4x4 są coraz częściej wybierane przez kierowców. Takim samochodem wyjedzie się bez większego problemu z błotnistej kałuży, a zimą niestraszne będą większe opady śniegu i nieodśnieżone ulice. Napęd na obie osie to także większe bezpieczeństwo w podbramkowych sytuacjach. Dodatkowa porcja trakcji bywa czasem nieoceniona.
Pewność na drodze
Auta z napędem 4x4 są coraz częściej wybierane przez kierowców. Takim samochodem wyjedzie się bez większego problemu z błotnistej kałuży, a zimą niestraszne będą większe opady śniegu i nieodśnieżone ulice. Napęd na obie osie to także większe bezpieczeństwo w podbramkowych sytuacjach. Dodatkowa porcja trakcji bywa czasem nieoceniona.
W Polsce takie auta zadomowiły się już na dobre. Samochodów z napędem na wszystkie koła jeździ w naszym kraju coraz więcej. Świadczą o tym nie tylko statystyki sprzedaży samochodów nowych, ale również używanych. Sprawdźmy zatem, jakie auta z napędem na obie osie królują wśród ofert na rynku wtórnym. Dane pochodzą ze statystyk Otomoto.
5. Honda CR-V
Piąta lokata to japoński SUV, którego średnia cena w ogłoszeniach Otomoto wynosi 51,3 tys. zł, a najczęściej wystawiany na sprzedaż rocznik to 2007, a więc trzecia generacja. To uterenowione auto, będące kontynuacją wcześniejszego sukcesu, jaki Honda zapewniła sobie przedstawiając po raz pierwszy w 1995 roku model CR-V. Premiera trzeciej odsłony tego samochodu odbyła się w 2006 roku. Sprzedaż w Europie ruszyła rok później. Sporo uwagi zwrócono na komfort podróżowania, wnętrze przestało być toporne i niewygodne. W porównaniu do CR-V II, wymiary nadwozia III-ki zostały określone na nowo - nowy model jest niższy, krótszy, ale za to szerszy. Niektóre jednostki napędowe zostały przejęte z poprzedniej wersji. Obecnie w sprzedaży jest już czwarta generacja, która niedawno przeszła facelifting.
4. BMW X3
Czwarte miejsce wśród najpopularniejszych aut z napędem 4x4 należy do przedstawiciela bawarskiej marki. Ze statystyk Otomoto wynika, że średnia cena tego modelu to 68,7 tys. zł, a najpopularniejszy rocznik to 2008. BMW X3 to kompaktowy crossover z segmentu I, grupy premium. Premiera pierwszej generacji odbyła się w 2003 roku podczas targów IAA we Frankfurcie. Produkowany od tego czasu, pod względem technologicznym spokrewniony jest z modelem X5, ale wykorzystuje płytę technologiczną modelu serii 3. W 2006 roku X3 zostało poddane faceliftingowi. Unowocześniono wówczas jednostki napędowe oraz zmodyfikowano stylistykę nadwozia i wnętrza. Aktualnie w salonach BMW znajdziemy odmłodzoną trzecią generację.
3. Toyota RAV4
Po Hondzie CR-V nadszedł czas na kolejne japońskie auto. Na Otomoto Toyota RAV4 jest trzecim najpopularniejszym samochodem z napędem 4x4. Średnia cena jest najniższa z całego zestawienia – 32,2 tys. zł. Popularna „Ravka” jest też tutaj najstarsza – średni rocznik to 2005. Oznacza to, że dużą popularnością cieszą się egzemplarze z końca produkcji drugiej i początku trzeciej. O ile wyglądem nie różnią się tak bardzo, to strona technologiczna jest niemal całkowicie inna. Zastosowano zupełnie nową platformę podłogową, a wymiary auta wyraźnie wzrosły. W 2009 roku RAV4 poddano modernizacji, zmieniono wygląd przedniego pasa, dzięki czemu auto zyskało na dynamiczności sylwetki. Następcę, który jest obecnie w produkcji, zaprezentowano w 2013 roku.
2. BMW X5
W zestawieniu znalazło się nie tylko X3 od bawarskiego producenta, ale również większy i bardziej luksusowy brat – X5. Przeciętna cena tego auta wynosi 104,3 tys. zł i króluje rocznik 2008. BMW X5 to największy model w gamie marki. Jest to jednocześnie pierwszy model SUV w ofercie tego producenta. Należy do segmentu I, grupy premium. Dotychczas powstały dwie generacje. Pierwsza X5 E53 produkowana była od 1999 do 2006 roku. Druga generacja na rynku pojawiła się tuż po zakończeniu produkcji poprzedniej. Oznaczona jest jako X5 II (typ E70). W 2010 roku auto przeszło delikatną modernizację/facelifting. Trzy lata później zadebiutowała obecnie produkowana trzecia generacja – F15.
1. Audi A6
Na pierwszym miejscu tego zestawienia ląduje auto, którego większość osób raczej nie kojarzy z napędem na wszystkie koła – limuzyna (lub kombi) Audi A6. Wszystko za sprawą napędu quattro często wybieranego przez klientów podczas zamawiania nowego auta. Na Otomoto średnia cena tego modelu to 58,3 tys. zł. Z kolei najpopularniejszy rocznik to 2006 (trzecia generacja). Model Audi A6 należy do klasy wyższej (segment E) grupy premium. Pierwsza generacja (C4) zadebiutowała w 1994 roku, kiedy zastąpiła poprzednika, czyli model Audi 100. Niewiele się jednak od niego różniła. Dopiero druga generacja C5 na dobre zerwała ze stylistyką Audi 100. Kolejne generacje to: C6 produkowana od 2004 roku oraz najnowsza C7 debiutująca w 2011 roku. To jeden z czołowych graczy w swojej klasie. Występuje jako sedan lub kombi z silnikami benzynowymi oraz diesla. Produkowane są również odmiany uterenowione nazwane A6 Allroad oraz usportowione S6 oraz RS6. Model A6 zdobył wiele prestiżowych nagród, wraz z najważniejszą, czyli tytułem
"Car of the Year 2005". Na rynku konkuruje z takimi modelami jak: Mercedes klasy E czy BMW serii 5.