Trwa ładowanie...

Motocykle marek KTM, Husqvarna i Gas Gas sprzedają się jak ciepłe bułeczki

Austriacka firma Pierer, do której należą marki KTM, Husqvarna i Gas Gas, chwali się wynikami sprzedaży. W pierwszej połowie 2021 r. były prawie dwa razy lepsze niż rok wcześniej. Duże wzrosty zanotowano na wszystkich głównych rynkach.

KTM 1290 Super Adventure SKTM 1290 Super Adventure SŹródło: Materiały prasowe
d1u6y09
d1u6y09

Po problemach 2020 r. większość producentów motocykli może cieszyć się z rosnącej sprzedaży jednośladów. Znaczące wzrosty w 2021 r. odnotował Pierer, którego największą marką jest KTM, ale w portfolio ma też szwedzką Husqvarnę i hiszpańskiego producenta crossów oraz enduro o nazwie Gus Gus. Łącznie w ciągu pierwszego półrocza 2021 r. sprzedano 176 045 motocykli tych marek. To o 95 proc. więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Największym jeśli chodzi o sprzedaż regionem dla Pierera jest Europa, gdzie nabywców znalazły 73 224 egzemplarze (o 76 proc. więcej niż w 2020 r.). Natomiast największy wzrost odnotowano w Ameryce Północnej – 30 419 pojazdów oznacza skok w górę o 160 proc. W Indiach sprzedano 30 561 pojazdów austriackiej firmy (o 52 proc. więcej). Mniejszy wzrost sprzedaży miał miejsce w Australii i Nowej Zelandii – o 25 proc., co dało wynik 7842 motocykli.

KTM swoją globalną popularność zawdzięcza temu, że w swojej ofercie ma zarówno duże motocykle (jak 1290 Super Adventure) i mniejsze z linii 390, które produkowane są w Indiach we współpracy ze współwłaścicielem austriackiej marki, Bajajem.

Dodatkowo austriacka firma podała, że w tym samym okresie sprzedała 53 378 rowerów – tradycyjnych i elektrycznych. Wzrosty sprzedaży oznaczają też potrzebę większej liczby pracowników. Od czerwca 2020 r. firma zatrudniła 500 osób, a dodatkowe 200 jest na stażu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj