Motocykle marek KTM, Husqvarna i Gas Gas sprzedają się jak ciepłe bułeczki
Austriacka firma Pierer, do której należą marki KTM, Husqvarna i Gas Gas, chwali się wynikami sprzedaży. W pierwszej połowie 2021 r. były prawie dwa razy lepsze niż rok wcześniej. Duże wzrosty zanotowano na wszystkich głównych rynkach.
Po problemach 2020 r. większość producentów motocykli może cieszyć się z rosnącej sprzedaży jednośladów. Znaczące wzrosty w 2021 r. odnotował Pierer, którego największą marką jest KTM, ale w portfolio ma też szwedzką Husqvarnę i hiszpańskiego producenta crossów oraz enduro o nazwie Gus Gus. Łącznie w ciągu pierwszego półrocza 2021 r. sprzedano 176 045 motocykli tych marek. To o 95 proc. więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej.
Największym jeśli chodzi o sprzedaż regionem dla Pierera jest Europa, gdzie nabywców znalazły 73 224 egzemplarze (o 76 proc. więcej niż w 2020 r.). Natomiast największy wzrost odnotowano w Ameryce Północnej – 30 419 pojazdów oznacza skok w górę o 160 proc. W Indiach sprzedano 30 561 pojazdów austriackiej firmy (o 52 proc. więcej). Mniejszy wzrost sprzedaży miał miejsce w Australii i Nowej Zelandii – o 25 proc., co dało wynik 7842 motocykli.
KTM swoją globalną popularność zawdzięcza temu, że w swojej ofercie ma zarówno duże motocykle (jak 1290 Super Adventure) i mniejsze z linii 390, które produkowane są w Indiach we współpracy ze współwłaścicielem austriackiej marki, Bajajem.
Dodatkowo austriacka firma podała, że w tym samym okresie sprzedała 53 378 rowerów – tradycyjnych i elektrycznych. Wzrosty sprzedaży oznaczają też potrzebę większej liczby pracowników. Od czerwca 2020 r. firma zatrudniła 500 osób, a dodatkowe 200 jest na stażu.