Lexus IS 250 Cabrio

None

Obraz

/ 20Najszybszy dach świata

Obraz
© Lexus

Jak zapewnia producent - ten samochód wyposażono w działający najszybciej na świecie, trzyczęściowy dach. Operacja składania lub rozkładania trwa 20 sekund. Mechanizm dachu składa się ze szkieletu wykonanego z czterech elementów, 15 silników elektrycznych i 37 czujników.

/ 20Najszybszy dach świata

Obraz
© Marek Wieliński

Oto nowy Lexus IS 250C z nadwoziem typu coupe-cabrio. Jak zapewnia producent - ten samochód wyposażono w działający najszybciej na świecie, trzyczęściowy dach.

/ 20Najszybszy dach świata

Obraz
© Marek Wieliński

Pod maską nowego Lexusa IS 250C pracuje 2,5-litrowy silnik V6 o mocy 208 KM, połączony z 6-stopniową, automatyczną skrzynią biegów, sterowaną łopatkami, umieszczonymi pod kierownicą.

/ 20Najszybszy dach świata

Obraz
© Marek Wieliński

Samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9 sekund i osiąga prędkość maksymalną 210 km/h. Według producenta w cyklu mieszanym zużycie paliwa wynosi 9,3 l/100km.

/ 20Najszybszy dach świata

Obraz
© Marek Wieliński

250C to trzecia wersja modelu IS po sedanie i sportowej odmianie IS-F. Auto pierwszy raz pokazano podczas ubiegłorocznego salonu samochodowego w Paryżu.

/ 20Najszybszy dach świata

Obraz
© Marek Wieliński

250C będzie konkurować w klasie premium z otwartymi wersjami Audi A5, BMW serii 3 i Mercedesem CLK.

/ 20Najszybszy dach świata

Obraz
© Marek Wieliński

Samochód został tak zaprojektowany, aby zapewniał użytkownikom niski poziom hałasu i jak najmniej zawirowań powietrza podczas jazdy ze złożonym dachem.

/ 20Najszybszy dach świata

Obraz
© Marek Wieliński

IS 250C ma bogate, standardowe wyposażenie z dużą ilością układów bezpieczeństwa czynnego i biernego.

/ 20Najszybszy dach świata

Obraz
© Marek Wieliński

Pod maską pracuje 2,5-litrowy silnik V6 o mocy 208 KM.

10 / 20Najszybszy dach świata

Obraz
© Marek Wieliński

Zmodyfikowany zestaw wskaźników zapewnia lepszą czytelność podczas jazdy ze złożonym dachem, a układy klimatyzacji i audio w sposób automatyczny dopasowują się do warunków jazdy z dachem lub bez.

11 / 20Najszybszy dach świata

Obraz
© Marek Wieliński

Dach modelu IS 250C charakteryzuje się najkrótszym na świecie czasem składania i rozkładania w kategorii konstrukcji trzyczęściowych. Każda z tych czynności trwa tylko 20 sekund.

12 / 20Najszybszy dach świata

Obraz
© Marek Wieliński

Mechanizm trzyczęściowego dachu składa się ze szkieletu wykonanego z czterech elementów, 15 silników elektrycznych i 37 czujników.

13 / 20Najszybszy dach świata

Obraz
© Marek Wieliński

Podczas składania lub rozkładania dachu, górna krawędź pokrywy bagażnika wysuwa się poza obrys tylnego zderzaka.

14 / 20Najszybszy dach świata

Obraz
© Marek Wieliński

Współczynnik oporu powietrza: 0,29 z rozłożonym dachem sprawia, że zawirowania powietrza wewnątrz kabiny podczas jazdy tym kabrioletem są niewielkie.

15 / 20Najszybszy dach świata

Obraz
© Marek Wieliński

Dzięki zwiększeniu sztywności nadwozia, modernizacji zawieszenia i elementów wygłuszających, IS 250C z zamkniętym dachem charakteryzuje się prawie takim samym poziomem hałasu i drgań co model IS z nadwoziem typu sedan.

16 / 20Najszybszy dach świata

Obraz
© Marek Wieliński

Zmodyfikowany zestaw wskaźników ma zapewniać lepszą czytelność podczas jazdy ze złożonym dachem.

17 / 20Najszybszy dach świata

Obraz
© Marek Wieliński

Najnowszy kabriolet Lexusa wyposażono w 6-stopniową, automatyczną skrzynię. Można nią sterować z pomocą łopatek, umieszczonych pod kierownicą.

18 / 20Najszybszy dach świata

Obraz
© Marek Wieliński

Prędkość nadmuchu powietrza, temperatura i tryb nawiewu regulowane są w sposób automatyczny - w zależności od temperatury panującej na zewnątrz pojazdu, poziomu nasłonecznienia i prędkości jazdy.

19 / 20Najszybszy dach świata

Obraz
© Marek Wieliński

Zwarta konstrukcja mechanizmu składającego dach pozwoliła na zwiększenie pojemności bagażnika, poszerzenie przednich drzwi i łatwy dostęp do tylnych foteli oraz zwiększenie ilości miejsca dla podróżujących na nich pasażerów.

20 / 20Najszybszy dach świata

Obraz
© Marek Wieliński

Nowy Lexus IS 250 C to propozycja dla miłośników jazdy z wiatrem we włosach, którzy nie chcą rezygnować z udogodnień, jakie zapewnia zamknięte nadwozie typu coupe. Niestety, jak to bywa w klasie Premium - taka przyjemność musi sporo kosztować. Cennik zaczyna się od 230 tys. zł. Wersja Sport kosztuje 267,5 tys. zł.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę