Hybrydowy Mercedes S 560 e: oszczędzanie dla bogatych

Mercedes przedstawił nową odmianę hybrydową swojego flagowego modelu. Wydłuży się zasięg i zwiększy moc.

Mercedes-Benz S 560 e
Źródło zdjęć: © Fot. Mercedes

Klasa S to wizytówka Mercedesa i nie potrzebuje reklamy. Od lat wskazuje drogę mniejszym modelom, będąc dla nich wzorem. Każda Klasa C lub E otrzymuje po pewnym czasie technologie, które debiutowały w kolejnych generacjach flagowej limuzyny niemieckiego producenta.

Klasa S ma się czym chwalić. Kupują ją gwiazdy rocka, biznesmeni czy rządy różnych państw. Osoby decydujące się na ten model to majętni klienci poszukujących najwyższej jakości i ponadprzeciętnego komfortu – nie lubią kompromisów. Ten samochód ma podkreślać sukces właściciela, cena nie gra tu dużej roli. W takim razie, dlaczego Mercedes wypuszcza kolejną odmianę hybrydową tego modelu? To najprawdopodobniej inwestycja w swój wizerunek, bo taka wersja nie ma finansowego wytłumaczenia. Kosztuje krocie i nie jest wcale tańsza od porównywalnej wersji wysokoprężnej.

Mercedes-Benz S 560 e
© Fot. Mercedes

Nowa odmiana S560 e zyskała mocniejszy silnik benzynowy 3,0 V6 o mocy 367 KM. Połączono go z jednostką elektryczną, której moc i moment obrotowy wynoszą 122 KM i 440 Nm. Te dwa układy współpracują z automatyczną skrzynią biegów o aż dziewięciu przełożeniach (9G-TRONIC Plus). W nowej odmianie powiększono także zasięg na elektrycznym silniku do 50 km. Mercedes deklaruje, że ta ponad 5-metrowa limuzyna ma spalać średnio tylko 2,1 l na 100 km.

We wnętrzu nie znajdziemy dużych zmian. Samochód jedynie podpowiada, jak zmniejszyć zużycie paliwa, używając do tego nawigacji. Pomimo wzrostu pojemności akumulatorów, są one mniejsze niż w poprzedniku. To pozwalało na zwiększenie pojemności bagażnika z 395 do 410 l. Przydatnym gadżetem będzie możliwość regulowania m.in. temperatury za pomocą aplikacji na smartfonie.

Mercedes-Benz S 560 e
© Fot. Mercedes

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025