Finaliści konkursu Car of the Year 2009
None
Alfa Romeo MiTo
To najmniejsza Alfa w historii. Pod maską w podstawowej wersji znajdziemy benzynowy silnik 1.4 16v o mocy 78 KM. MiTo powstaje na zmodyfikowanej płycie podłogowej Fiata Grande Punto. Wyposażono ją w całe mnóstwo elektronicznych gadżetów. Największym jest D.N.A. – przełącznik, umieszczony w centralnej konsoli, którym można zmienić charakterystykę prowadzenia pojazdu.
Citroen C5
Powstaje na płycie podłogowej większego Citroena C6. Dostępny jest w dwóch wersjach nadwozia: sedan i kombi. Do wyboru są też dwa rodzaje zawieszenia: tradycyjne lub hydropneumatyczne. Francuski producent oferuje nowego C5 w czterech wersjach wyposażenia. W każdej standardem jest siedem poduszek powietrznych, klimatyzacja, ABS i ESP oraz elektrycznie sterowane szyby i radio CD z mp3.
Ford Fiesta
Nowy Ford Fiesta, zaprojektowany zgodnie ze stylistyką kinetic design, występuje w wersjach 3- i 5-drzwiowej. W ofercie jest sześć jednostek napędowych o mocy od 60 do 120 KM. W standardowym wyposażeniu: ESP, poduszki powietrzne przednie i boczne oraz poduszka, chroniąca kolana kierowcy. Jako opcja dostępne również poduszki, chroniące głowę i ramiona wszystkich pasażerów. Po raz pierwszy w tej klasie za dopłatą oferowany jest bezkluczykowy system uruchamiania pojazdu.
Opel Insignia
W ofercie siedem silników: cztery benzynowe – najmniejszy ma cztery cylindry i moc 115 KM, największy to V6 o mocy 260 KM. Do tego trzy nowe, dwulitrowe turbodiesle z wtryskiem bezpośrednim o mocy od 110 do 160 KM. Wszystkie jednostki współpracują ze skrzynią sześciobiegową. Trakcję poprawia zawieszenie z systemem Flex Ride i napęd Adaptive 4x4. Jako opcja oferowana jest przednia kamera, która rozpoznaje ograniczenia prędkości i wyświetla wartości zapamiętane ze znaków drogowych na desce rozdzielczej. System ostrzega również przed niekontrolowaną zmianą pasa ruchu.
Renault Megane
Auto zbudowano na płycie podłogowej Nissana Qashqaia. Megane urosła w porównaniu do swojej poprzedniczki. Jest większa od rywali z Volkswagena i Forda. Ofertę silników otwiera 85-konny, półtoralitrowy dCi. Ta sama jednostka dostępna będzie w wersjach o mocy 90, 105 i 110 KM. W palecie diesli są też jednostki o mocy 130, 150 i 160 KM. Silniki benzynowe 1.6 mają moc 100 i 110 KM, 2.0 - 140 i 180 KM. Turbodoładowana, 130-konna jednostka 1,4 TCe dołączy do gamy na wiosnę.
Skoda Superb
Choć nowa Skoda Superb jest liftbackiem, dzięki zastosowaniu podwójnego systemu otwierania piątych drzwi – wygląda, jak sedan. Istnieje możliwość otwarcia tylko pokrywy bagażnika, albo uniesienia całych piątych drzwi - razem z tylną szybą. Oferowane są trzy silniki benzynowe i trzy diesle. Podstawowa jednostka benzynowa z turbodoładowaniem ma pojemność zaledwie 1.4 litra i moc 125 KM. Wersja 1.8 TSI ma 160 KM. Najmocniejsze, 3,6-litrowe V6 to już 260 KM. Ten silnik oferowany jest wyłącznie w zestawieniu z automatyczną skrzynią biegów DSG i napędem na cztery koła. Największy z diesli to 2.0 TDI o mocy 170 KM.
Volkswagen Golf VI
To model VI generacji, ale trudno o nim mówić w kategoriach absolutnej nowości. W nadwoziu znajdziemy sporo podobieństw do poprzednika. Wygląda na to, że mamy do czynienia z Golfem V po gruntownym liftingu. Pod maską silniki TDI i TSI, do tego sześcio- i siedmiostopniowe skrzynie biegów DSG oraz systemy wspomagające: ACC i DCC - czyli aktywny tempomat i adaptacyjne zawieszenie. Producent zachwala, że to najcichszy Golf wszechczasów pod względem wytłumienia wnętrza. Wyposażenie seryjne obejmuje m.in. system ESP i siedem poduszek powietrznych. Najmocniejsza wersja GTI to 210 KM i moment obrotowy 280 Nm. Przyspieszenie do setki: 7.2 s., prędkość maksymalna - 239 km/h.