Citroën C3 Aircross - znamy ceny najnowszego crossovera z Francji

Citroën C3 Aircross jest tańszy od oferowanego przez Opla modelu Crossland X. Skąd to porównanie? Wbrew pozorom, oba samochody są technicznie bliźniacze i mają więcej cech wspólnych niż różnic.

Obraz
Źródło zdjęć: © WP.PL | Tomasz Budzik
Marcin Łobodziński

Citroën C3 Aircross to kolejny, mały crossover, który właśnie zadebiutował na polskim rynku z ceną startową 52 900 zł. To o 7050 zł mniej niż zapłacimy za Opla Crosslanda X. To także o 2000 zł mniej od pochodzącego z tego samego koncernu Peugeota 2008.

Seryjne wyposażenie nowego Citroëna w specyfikacji bazowej LIVE obejmuje:

  • system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości
  • asystenta ruszania na wzniesieniach
  • kontrolę ciśnienia w ogumieniu
  • alarm niezamierzonego przekroczenia linii
  • system monitorujący zmęczenie kierowcy
  • systemy stabilizujące tor jazdy
  • kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach
  • tempomat z ogranicznikiem prędkości
Obraz
© WP.PL | Tomasz Budzik

Jak widać, francuski producent skupił się na bezpieczeństwie. Na powyższej liście nie znajdziemy jednak klimatyzacji, bo zgodnie z polityką importera jest ona opcją, którą oczywiście każdy klient wybierze. Sugerując się cenami modelu C3, wymaga ona dopłaty 3000 zł, zatem różnica względem wyposażonego w klimatyzację Opla zmniejsza się do 4050 zł. Jeżeli dodamy do tego kosztujący 1600 zł radioodbiornik, to w rzeczywistości cena bazowa francuskiego crossovera wynosi 57 500 zł.

W ofercie są trzy warianty silników benzynowych i dwa wysokoprężnych. Gamę otwiera jednostka 1.2 PureTech o mocy 82 KM. Wypełnia ją wersja 110- i 130-konna. Diesle to znane 1.6 HDI o mocy 100 i 120 KM. Z automatyczną skrzynią biegów można sparować wyłącznie silnik benzynowy 1.2 o mocy 110 KM, a wymaga to dopłaty 5750 zł. Napęd na cztery koła nie jest dostępny w tym modelu.

Obraz
© WP.PL | Tomasz Budzik

Ceny bazowe poszczególnych wersji silnikowych:

  • Benzynowy 1.2 (82 KM) LIVE od 52 900 złotych
  • Benzynowy 1.2 (110 KM) LIVE od 58 900 złotych
  • Benzynowy 1.2 (130 KM) FEEL od 69 300 złotych
  • Diesel 1.6 (100 KM) LIVE od 66 900 złotych
  • Diesel 1.6 (120 KM) FEEL od 78 100 złotych

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę