Trwa ładowanie...
ycipk-4joevj

Cadillac z nowymi modelami chce rywalizować w Europie

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Cadillac z nowymi modelami chce rywalizować w Europie
(zdjęcie producenta)
ycipk-4joevj

Amerykańska marka luksusowych samochodów jakoś nie ma siły, żeby przebić się przez europejski sufit zbudowany przez Audi, BMW i Mercedesa. Mimo tego General Motors po raz kolejny spróbuje zagrozić niemieckiej trójce, wpuszczając na nasz rynek dwa całkowicie nowe modele - SUV-a XT5 i limuzynę CT6.

Cadillac właśnie rozpędza się w swojej ofensywie rynkowej i na celowniku ustawił właśnie kierowców ze Starego Kontynentu. Marka planuje wydać w ciągu najbliższych czterech lat ponad 12 mld dolarów na modernizację swojej linii modelowej. Zainteresowani nimi powinni być także Europejczycy, a na pierwszy ogień przedstawiono SUV-a i limuzynę, które do sprzedaży trafią tu we wrześniu.

CT6 to propozycja dla tych, którzy nie mogą zdecydować się pomiędzy Audi A8, BMW 7 i Mercedesem S. Ale oferta Cadillaca to na razie tylko jeden silnik benzynowy o poj. 3 litrów. Wyposażono go w dwie turbiny, dzięki czemu moc maksymalna jednostki to 417 KM, a przez ośmiostopniowy automat przekazuje się ją na koła tylnej osi (w opcji napęd 4x4). Przyspieszenie do 100 km/h CT6 zajmuje 5,7 s, przy czym średnie spalanie ma wynosić 9,6 l/100 km.
W USA auto oferowane jest także z wolnossącym silnikiem V6 3,6 l i 314 KM, a zapowiadany jest również podwójnie doładowany V8 4,2 l, jednak na razie nie ma oficjalnych wieści, czy i kiedy te odmiany mogą pojawić się w tutejszej sieci sprzedaży. Jak na konkurencję "niemieckiego tria" to jednak troszkę skromne podejście.

ycipk-4joevj

CT6 to całkowicie nowa konstrukcja, bezpośrednio zastępująca flagowy model Fleetwood, który zakończył swój produkcyjny żywot 20 lat temu. Samochód zbudowano w oparciu o nowo opracowaną platformę GM Omega, jaka ma w najbliższych latach służyć za podstawę dla średnich i dużych limuzyn oraz SUV-ów marki.

Ceny limuzyny w Europie, w zależności od wersji wyposażenia wynoszą 73 500 euro za wersję bazową Luxury, a za najlepiej wyposażoną Platinum - 94 500 euro.

XT5 to z kolei SUV klasy premium mający za zadanie konkurowanie na rynku chociażby z BMW X5 czy Porsche Macan. Ale tu ponownie gama jednostek napędowych nie stawia go w uprzywilejowanej pozycji. Cadillac rozpoczyna ofensywę swojego pierwszego z gamy czterech nowych crossoverów, z jednym silnikiem benzynowym, wspomnianym już 3,6 V6 306 KM, znanym tez chociażby z oferty Chevroleta Camaro. Napęd na przednie koła lub na obie osie przekazywany jest za pośrednictwem ośmiobiegowej skrzyni automatycznej.

To także konstrukcyjny debiutant, bowiem jako pierwszy model korzysta z nowej platformy C1XX przeznaczonej dla średnich crossoverów i SUV-ów koncernu GM. W oparciu o nią produkowane będą modele światowe marki, oferowane na rynkach Ameryki, Azji i Europy.

ycipk-4joevj

Ceny SUV-a Cadillaca rozpoczynają się od 48 800 euro za wersję Luxury, 56 800 trzeba zapłacić za wersję Premium, a najdroższa Platinum, to wydatek 66 800 euro.

Ofensywa Cadillaca w Europie

Borys Czyżewski

ycipk-4joevj
Polub WP Moto
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.

ycipk-4joevj

ycipk-4joevj
ycipk-4joevj