Bezpieczeństwo i frajda z jazdy. Na tym pierwszym nie można oszczędzać, to drugie nie musi być drogie
Na najważniejszym nie warto oszczędzać
Specjalnie pod takie gusta uszyto Jeepa Compassa w wersji Limited. Konstruktorzy wyszli z założenia, że na bezpieczeństwie nie warto oszczędzać. Nasze zdrowie i życie są bezcenne, dlatego zapewniono najwyższy możliwy standard ochrony. Jak każdy model marki Jeep, Compass jest solidny i wytrzymały – w próbach zderzeniowych Euro NCAP otrzymał maksymalną notę pięciu gwiazdek. To świetny wynik, a dzięki podniesionemu nadwoziu auto dodatkowo chroni pasażerów w kontakcie z innymi, niższymi autami. Wyżej umieszczone siedzenia oznaczają wyższą ochronę podróżnych podczas zderzeń niż w zwykłym sedanie czy hatchbacku.
Odpowiedni poziom ochrony zapewnia nie tylko udana konstrukcja nadwozia. Istotną rolę w zabezpieczeniu ludzi odgrywają najnowsze zdobycze techniki – systemy wspomagające kierowcę. W Compassie jest ich aż 70. Dziś takie elementy jak komplet poduszek powietrznych czy system kontroli trakcji wydają się oczywiste, ale Jeep oferuje rozwiązania, które dopełniają obraz auta w pełni bezpiecznego.
Najnowsze zdobycze techniki dbają o pasażerów
Fotele przednie wyposażone są w aktywne zagłówki, które ograniczają urazy podczas uderzeń z tyłu. System mocowania fotelików dla dzieci zapewnia ich właściwą stabilność i minimalizację obrażeń u najmłodszych pasażerów. Ważne jest także zapewnienie odpowiedniej widoczności po zmroku. Światła zapalają się automatycznie, a technologia Smart Beam pozwala bez udziału kierowcy sterować włączaniem całego zakresu świateł drogowych – gdy tylko jest taka możliwość. Wisienką na torcie są standardowe dla wersji Limited światła ksenonowe, adaptacyjne światła tylne i funkcja doświetlania zakrętów światłami przeciwmgielnymi.
Najnowsze podejście do tematu bezpieczeństwa – aktywnej ochrony przed wypadkiem – jest w modelu Compass zaznaczone bardzo wyraźnie. Asystent pasa ruchu monitoruje prowadzenie w osi pasa i informuje, gdy niezamierzenie się go przekracza. Auto swoimi "oczami" patrzy na drogę i wykrywa zagrożenia. Dzięki temu ostrzega przed najechaniem na poprzedzający pojazd. Co warte podkreślenia, funkcja działa w bardzo szerokim zakresie prędkości.
Oddzielny zestaw czujników dba o monitorowanie martwego pola w lusterkach tak, aby sygnalizować kierowcy te pojazdy, które są poza jego polem widzenia. Dzięki temu ogranicza ryzyko zajechania im drogi. W wersji Limited seryjny jest aktywny tempomat, który zachowuje odstęp do poprzedzającego samochodu w ramach zadanej maksymalnej prędkości jazdy. Ten system zapewnia płynne i bezpieczne dotarcie do celu oraz eliminację potencjalnych błędów kierowcy.
Nowoczesny SUV dba także o to, by auto nie zostało przewrócone podczas nagłych manewrów – zapewnia to specjalny układ. Ze względu na znaczne możliwości przewozowe Jeep ma standardowy system stabilizacji toru jazdy przyczepy. Holowanie nawet 1,9 tony jest dzięki temu bezpieczne i łatwe nawet dla niedoświadczonego kierowcy.
Zaawansowany napęd to bezpieczeństwo i przyjemność prowadzenia
Istotnym składnikiem poprawiającym bezpieczeństwo jest napęd na cztery koła. Pozwala on uzyskać odpowiednią trakcję w każdych warunkach, nawet na ośnieżonej górskiej drodze. Im trudniejsze warunki na drodze, tym bardziej zwiększa bezpieczeństwo podróżnych. Automatyczny rozdział mocy pomiędzy kołami sprawia, że Compass zapewnia maksymalną dostępną przyczepność w zakrętach niezależnie od rodzaju nawierzchni.
Ze względu na zaawansowany napęd 4x4 ten kompaktowy SUV daje również frajdę z jazdy. Prowadzi się pewnie i przewidywalnie, dlatego budzi zaufanie kierowcy. Jeep dostarcza także sportowych emocji podczas prowadzenia – można go prowadzić dynamicznie i bezpiecznie zarazem. Ten model udowadnia, że nowoczesny SUV dba także o potrzeby ostrzej jeżdżących kierowców. Duże koła nie tylko nie wpadają we wszystkie nierówności nawierzchni, ale zapewniają także odpowiednią przyczepność podczas pokonywania zakrętów i hamowania.
Kompaktowe wymiary i doskonała zwrotność poprawiają zwinność – w mieście auto bez trudu przeciśnie się w wąskich uliczkach, a w terenie zmieści się w najbardziej niedostępnych miejscach. W końcu to prawdziwy Jeep i odpowiednią dzielność ma po prostu w genach. Nic nie sprawi kierowcy więcej frajdy niż wyprawa w nieznane i pokonanie wszystkich napotkanych poza drogą przeszkód.
Mocne i oszczędne silniki – benzynowy 1,4 Multiair o mocach 140 KM i 170 KM i diesle: 1,6 Multijet (120 KM) i 2,0 Multijet (140 lub 170 KM) zapewniają dobre osiągi. Kierowca zawsze może liczyć na odpowiednią moc, a auto łatwo nabiera prędkości zarówno w warunkach miejskich, jak i podczas wyprzedzania w trasie. Zapas momentu obrotowego przydaje się także podczas jazdy terenowej – dzięki temu można pokonywać kolejne przeszkody i dotrzeć tam, gdzie inne pojazdy nie dadzą sobie rady.
Do pełni komfortu dobrze pasuje automatyczna, aż 9-stopniowa skrzynia biegów, która poprawia płynność jazdy i redukuje zbędne czynności do absolutnego minimum. Zawsze dobierze odpowiednie do warunków przełożenie tak, aby kierowca mógł bez problemu przyspieszyć. To doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy przyjemność z podróżowania czerpią z ciszy i możliwości odpoczynku.
Limited – wszystko, co najlepsze, ale za rozsądną cenę
Wersja Limited oferuje znacznie więcej za niewiele wyższą niż w wersji podstawowej cenę. Jest ukierunkowana na komfort i przyjemność jazdy, dlatego zawiera te rozwiązania, które o to dbają. Ma na pokładzie to, co potrzebne, aby zapewnić maksymalny dostępny poziom bezpieczeństwa i przyjemności podróżowania.
Udana konstrukcja nadwozia, aktywne systemy dbające o ochronę pasażerów i terenowy charakter gwarantują, że niezależnie od trasy i warunków atmosferycznych wszyscy podróżni dojadą na miejsce bezpieczni i z uśmiechem na twarzy. O to przecież chodzi we współczesnym SUV-ie marki premium, od którego oczekuje się czegoś więcej niż od kolejnego nudnego sedana.