World Car of the Year 2009
None
10. Jaguar XF
Niedawno nastąpiła zmiana właściciela i brytyjską markę przejął od Forda hinduski koncern Tata Motors. Kto by pomyślał... Choć jeszcze za wcześnie na to, by odczuć nową politykę, jaką z pewnością wprowadza już nowy właściciel z Indii, zmianę kursu widać w najnowszym, wprowadzonym właśnie do sprzedaży na polskim rynku modelu XF. Bez wątpienia to nowy rozdział w historii marki i ostateczne pożegnanie z tradycyjną linią, do której przyzwyczaił nas Jaguar...
9. Citroen C5
Choć niektórym trudno będzie w to uwierzyć - francuski koncern postanowił rzucić wyzwanie niemieckiej technologii i zbudować samochód, który będzie w stanie konkurować nie tylko z takimi markami, jak Volkswagen, ale nawet Audi. Stworzono też kontrowersyjną, telewizyjną kampanię reklamową. Wszystko po to, by przekonać potencjalnych klientów, że nowy C5 jest: "Bez wątpienia niemiecki".
8. BMW 7
Flagowy model (750i, 750 Li) dysponuje klasycznym, 8 cylindrowym układem V. Z pojemności 4395 ccm wydobyto moc 407 KM i 600 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 5,2 sekundy - jest to między innymi zasługą systemu Twin Turbo, wspomagającego pracę wszystkich jednostek benzynowych montowanych w "siódemkach".
7. Fiat 500
Równo 50 lat po premierze pierwowzoru, włoski koncern prezentuje nowe wcielenie uwielbianego przez pokolenia Fiata 500. Od czasu premiery, produkowane w Tychach auto zrobiło oszałamiającą karierę w całej Europie.
6. Honda Jazz
Nowa Honda Jazz po raz kolejny wyznacza nowe standardy w segmencie B. Oprócz największego w swej klasie wnętrza, pięciodrzwiowy hatchback wyróżnia się także niższym niż dotychczas spalaniem oraz obniżonym współczynnikiem emisji CO2.
5. Nissan GT-R
Zaledwie rok po wprowadzeniu modelu GT-R do sprzedaży w Japonii i sześć miesięcy po prezentacji w USA, Nissan wprowadził pewne zmiany w swoim sportowym supersamochodzie.
4. Audi A4/ A4 Avant
Auto pod nazwą Avant jest na rynku od samego początku serii A4, czyli od 1994 roku. Przód nowego kombi dobrze znamy z zaprezentowanego w marcu 2008 r. na salonie w Genewie sedana B8. Tył natomiast, przedstawia już zupełnie inną stylistykę niż jego poprzednik.
3. Ford Fiesta
Nową Fiestę zaprojektowano w stylu "Kinetic Design". Przejęła wiele cech koncepcyjnego samochodu Verve. To bez wątpienia najładniejsza wersja tego produkowanego od 33 lat modelu Forda. Nigdy dotąd Fiesta nie była tak odważne i nowatorsko zaprojektowana. Nadwozie szóstej generacji z całą pewnością może się podobać: dynamiczne kształty i profil w stylu coupé, podnosząca się ku tyłowi linia okien.
2. Toyota iQ
Pięć lat temu, w Japonii rozpoczęto prace nad małym miejskim autem. W wyniku wysiłku wielu inżynierów, specjalistów i stylistów powstał samochód, który kojarzy się bardziej z gadżetem niż pojazdem miejskim.
1. Volkswagen Golf VI
Najnowszy hatchback Volkswagena debiutował na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu, w 2008 r. Linię nadwozia nakreśliła ręka Waltera de Silvy. Szósty Golf nie zrywa więzów rodzinnych, nawiązując stylem do poprzedniego modelu.