Wiemy co z przyszłością tyskiej fabryki silników Opla. Można spać spokojnie

Od momentu przejęcia Opla przez francuski koncern PSA zastanawialiśmy się, co będzie dalej z zakładem produkcji silników w Tychach. Francuzi wydali oświadczenie o swoich planach. Ujęta jest w nich też przyszłość polskiej fabryki. Na szczęście.

Takie silniki będą wytwarzane w Polsce. Nie tylko do opli
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | PSA
Marcin Łobodziński

- Jesteśmy teraz po okresie transformacji z Opla amerykańskiego na Opla francuskiego, w związku z czym porządkujemy wszystkie sprawy, dostosowujemy się do wymagań nowego właściciela. Kiedy to wszystko będzie zrealizowane, a już jesteśmy na ostatniej prostej, wtedy znowu będziemy trochę bardziej komunikatywni - powiedział lutym 2018 r. dla Polskiej Agencji Prasowej dyrektor Opel Manufacturing Poland Andrzej Korpak. Po miesiącu oczekiwań pojawił się pierwszy oficjalny komunikat.

Po modernizacji fabryki w Tychach francuski koncern ogłasił, że zamierza dostosować moce produkcyjne polskiej fabryki w zakresie silników grupy PSA. Wiąże się to ze zwiększającą się stopniowo produkcją modeli Opla i Vauxhalla opartych na platformach Grupy PSA i wyposażonych w układy napędowe oraz technologie Groupe PSA. Grupa będzie produkować silniki PureTech także w Tychach”.

Mowa konkretnie o benzynowych jednostkach 3-cylindrowych z turbodoładowaniem, które są instalowane w niemal wszystkich samochodach Grupy PSA. Po przejęciu przez Francuzów niemieckiej marki ta jednostka napędowa pojawia się również w coraz większej liczbie modeli Opla: Crossland X, Grandland X oraz nowe Combo.

Produkcja tych silników w polskiej fabryce rozpocznie się w 2019 r. W tym samym roku startuje również produkcja na Węgrzech w Szentgotthárd. Francuski koncern ma zamiar zwiększyć wolumen produkcji skrzyń biegów we francuskich zakładach w Valenciennes. Do tej pory przekładnie automatyczne firmy Aisin były importowane z Japonii oraz Chin. Powiększy się również produkcja skrzyń manualnych w fabryce Metz-Borny (Francja) oraz w Aspern (Austria).

PSA przygotowuje obecnie swoją fabrykę w Trémery (Francja) do wytwarzania silników elektrycznych, począwszy od 2019 r. Celem Grupy jest wprowadzenie takich napędów do wszystkich swoich modeli do roku 2025.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła