Trwa ładowanie...

Wiemy co jest pod maską Skody Yeti

Wiemy co jest pod maską Skody Yeti
d32gtos
d32gtos

Pod maską Škody znajdą się benzynowe, turbodoładowane jednostki TSI oraz wysokoprężne TDI z systemem bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail.

Kliknij zdjęcie, by zobaczyć tabelę silników!(fot. Skoda)
Źródło: Kliknij zdjęcie, by zobaczyć tabelę silników!(fot. Skoda)

Silniki benzynowe mają zapewniać Yeti dobre osiągi przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Natomiast silniki wysokoprężne są wersjami silnika dwulitrowego z wysokociśnieniowym układem wtrysku paliwa Common Rail, standardowo wyposażonymi w filtr cząstek stałych.

* ILE KOSZTUJE SKODA YETI? * Silniki TSI, doładowane za pomocą turbosprężarki pozwalają na uzyskanie dużej wartości momentu obrotowego w zakresie niskiej i średniej prędkości obrotowej. Nowością wśród silników Škody jest podstawowa jednostka Yeti - czterocylindrowy silnik benzynowy 1,2 TSI o mocy 105 KM. To całkowicie nowa konstrukcja o małej pojemności skokowej. Ten turbodoładowany, czterocylindrowy silnik, montowany tylko w połączeniu napędem na przednią oś zapewnia dobrą elastyczność i dynamikę jazdy. Jego mocnymi stronami są niskie zużycie benzyny i niewielki poziom emisji CO2. Drugą jednostką benzynową jest 1.8 TSI o mocy 160 KM, dostępny z napędem na obie osie. Ten silnik ma przede wszystkim zapewniać dużą radość z jazdy.

(fot. Jakub Wielicki)
Źródło: (fot. Jakub Wielicki)

Yeti jest także pierwszym modelem Škody, w którym montowana jest podstawowa wersja silnika wysokoprężnego 2,0 TDI CR DPF o mocy 110 KM, a ponadto dwie mocniejsze wersje tego silnika o mocy 140 KM oraz 170 KM. Są one wyposażone w nowoczesny układ wysokociśnieniowego wtrysku paliwa Common Rail i filtr cząstek stałych. Zastosowanie tych rozwiązań zapewnia wysoką kulturę pracy i sprawność termodynamiczną silnika, a także łatwość uzyskiwania wyższych parametrów użytkowych oraz niższą emisję spalin.

d32gtos

Turbodoładowanie sprawia, że wszystkie silniki Yeti mają bardzo dobry moment obrotowy, którego maksimum leży w najczęściej wykorzystywanym zakresie prędkości obrotowej. Ponieważ nie trzeba zmuszać silnika do pracy z dużą prędkością obrotową by uzyskać maksimum momentu obrotowego, zużycie paliwa jest mniejsze, a tym samym ogranicza się emisję CO2. Silniki turbodoładowane mają większą sprawność, są bardziej ekonomiczne i przyjazne dla środowiska.

d32gtos
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d32gtos
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj