Wiemy co jest pod maską Skody Yeti

Obraz

Pod maską Škody znajdą się benzynowe, turbodoładowane jednostki TSI oraz wysokoprężne TDI z systemem bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail.

Obraz
© Kliknij zdjęcie, by zobaczyć tabelę silników!(fot. Skoda)

Silniki benzynowe mają zapewniać Yeti dobre osiągi przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Natomiast silniki wysokoprężne są wersjami silnika dwulitrowego z wysokociśnieniowym układem wtrysku paliwa Common Rail, standardowo wyposażonymi w filtr cząstek stałych.

* ILE KOSZTUJE SKODA YETI? * Silniki TSI, doładowane za pomocą turbosprężarki pozwalają na uzyskanie dużej wartości momentu obrotowego w zakresie niskiej i średniej prędkości obrotowej. Nowością wśród silników Škody jest podstawowa jednostka Yeti - czterocylindrowy silnik benzynowy 1,2 TSI o mocy 105 KM. To całkowicie nowa konstrukcja o małej pojemności skokowej. Ten turbodoładowany, czterocylindrowy silnik, montowany tylko w połączeniu napędem na przednią oś zapewnia dobrą elastyczność i dynamikę jazdy. Jego mocnymi stronami są niskie zużycie benzyny i niewielki poziom emisji CO2. Drugą jednostką benzynową jest 1.8 TSI o mocy 160 KM, dostępny z napędem na obie osie. Ten silnik ma przede wszystkim zapewniać dużą radość z jazdy.

Obraz
© (fot. Jakub Wielicki)

Yeti jest także pierwszym modelem Škody, w którym montowana jest podstawowa wersja silnika wysokoprężnego 2,0 TDI CR DPF o mocy 110 KM, a ponadto dwie mocniejsze wersje tego silnika o mocy 140 KM oraz 170 KM. Są one wyposażone w nowoczesny układ wysokociśnieniowego wtrysku paliwa Common Rail i filtr cząstek stałych. Zastosowanie tych rozwiązań zapewnia wysoką kulturę pracy i sprawność termodynamiczną silnika, a także łatwość uzyskiwania wyższych parametrów użytkowych oraz niższą emisję spalin.

Turbodoładowanie sprawia, że wszystkie silniki Yeti mają bardzo dobry moment obrotowy, którego maksimum leży w najczęściej wykorzystywanym zakresie prędkości obrotowej. Ponieważ nie trzeba zmuszać silnika do pracy z dużą prędkością obrotową by uzyskać maksimum momentu obrotowego, zużycie paliwa jest mniejsze, a tym samym ogranicza się emisję CO2. Silniki turbodoładowane mają większą sprawność, są bardziej ekonomiczne i przyjazne dla środowiska.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟