Volkswagen Golf 2017 – nowe wyposażenie i silniki

Obraz
Źródło zdjęć: © Volkswagen

*Volkswagen zaprezentował odświeżone wersje kompaktowego Golfa. Za jednym zamachem pokazano model standardowy, usportowione GTI, proekologiczne GTE i Variant, czyli kombi. Główne zamiany dotyczą multimediów i systemów wspomagających kierowcę. Oprócz tego do gamy dołączył nowy silnik. *

Golf to najważniejszy model Volkswagena. Obecnie na rynku dostępna jest już VII generacja, która właśnie przeszła facelifting. Z zewnątrz zmian jest niewiele. Przeprojektowano przednie reflektory, a ich diodowe wersje zastąpią do tej pory stosowane ksenony. Nowe są zderzaki i lampy (teraz w technologii LED), a także zaprojektowano nowe wzory felg i powiększono paletę kolorów.

Na żywo trudno na pierwszy rzut oka znaleźć elementy odróżniające go od poprzednika, ale po chwili przyglądania się, widać, że nowy Golf wydaje się jeszcze bardziej elegancki, a diodowe reflektory nadają mu nowoczesnego charakteru. Złoty lakier przypomina odcień, który występował w palecie czwartej generacji auta. W wersji GTI zmiany są bardziej widoczne. Auto jest jeszcze bardziej agresywne, zwłaszcza w czerwonym nadwoziu.

Wewnątrz dzieje się nieco więcej, dzięki większym wyświetlaczom multimedialnym z rozszerzonymi w stosunku do poprzedniej wersji funkcjami. Jedną z najważniejszych nowości jest możliwość sterowania gestami (wg Volkswagena to opcja Discover Pro). Póki co możliwości tego rozwiązania nie są rozbudowane, ale Golf jako jedyny w klasie może być wyposażony w taki gadżet.

Samochód otrzymał także dodatkowy zestaw usług internetowych „Guide and Inform”, które współpracują z systemem nawigacyjnym. Takie rozwiązanie do tej pory było dostępne w nowym Tiguanie i Passacie.

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa wzbogacono o asystenta jazdy w korku oraz system Emergency Assist, który potrafi wykorzystać aktywny tempomat i system utrzymujący auto w pasie ruchu, gdy wykryje, że kierowca nie kontroluje pojazdu, bo np. zasnął. Impulsywnym hamowaniem komputer próbuje „obudzić” kierowcę, a awaryjnymi światłami ostrzega innych uczestników ruchu. Jeśli kierowca nie reaguje na sygnały, samochód automatycznie się zatrzyma. Radary i czujniki zamontowane w nowym Golfie potrafią także ułatwić kierowcy jazdę w korku. Pod maskę odświeżonego auta może trafić nowy silniki TSI Evo o pojemności 1.5 i mocy 110 kW/150 KM. Motor ten ma funkcję odłączania cylindrów, kiedy kierowca nie wykorzystuje pełnych możliwości. Oprócz tego najnowsze GTI ma teraz standardowo 240 KM, a w wersji Performance aż 245 KM.

Nowością w ofercie Golfa na 2017 rok będzie też zastępowanie 6-biegowego DSG nowym - o siedmiu przełożeniach.

Auto trafi do sprzedaży za kilka miesięcy. Ceny konkretnych wersji nie są jeszcze znane.

Jakub Tujaka, Wirtualna Polska.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025