*Volkswagen zaprezentował odświeżone wersje kompaktowego Golfa. Za jednym zamachem pokazano model standardowy, usportowione GTI, proekologiczne GTE i Variant, czyli kombi. Główne zamiany dotyczą multimediów i systemów wspomagających kierowcę. Oprócz tego do gamy dołączył nowy silnik. *
Golf to najważniejszy model Volkswagena. Obecnie na rynku dostępna jest już VII generacja, która właśnie przeszła facelifting. Z zewnątrz zmian jest niewiele. Przeprojektowano przednie reflektory, a ich diodowe wersje zastąpią do tej pory stosowane ksenony. Nowe są zderzaki i lampy (teraz w technologii LED), a także zaprojektowano nowe wzory felg i powiększono paletę kolorów.
Na żywo trudno na pierwszy rzut oka znaleźć elementy odróżniające go od poprzednika, ale po chwili przyglądania się, widać, że nowy Golf wydaje się jeszcze bardziej elegancki, a diodowe reflektory nadają mu nowoczesnego charakteru. Złoty lakier przypomina odcień, który występował w palecie czwartej generacji auta. W wersji GTI zmiany są bardziej widoczne. Auto jest jeszcze bardziej agresywne, zwłaszcza w czerwonym nadwoziu.
Wewnątrz dzieje się nieco więcej, dzięki większym wyświetlaczom multimedialnym z rozszerzonymi w stosunku do poprzedniej wersji funkcjami. Jedną z najważniejszych nowości jest możliwość sterowania gestami (wg Volkswagena to opcja Discover Pro). Póki co możliwości tego rozwiązania nie są rozbudowane, ale Golf jako jedyny w klasie może być wyposażony w taki gadżet.
Samochód otrzymał także dodatkowy zestaw usług internetowych „Guide and Inform”, które współpracują z systemem nawigacyjnym. Takie rozwiązanie do tej pory było dostępne w nowym Tiguanie i Passacie.
Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa wzbogacono o asystenta jazdy w korku oraz system Emergency Assist, który potrafi wykorzystać aktywny tempomat i system utrzymujący auto w pasie ruchu, gdy wykryje, że kierowca nie kontroluje pojazdu, bo np. zasnął. Impulsywnym hamowaniem komputer próbuje „obudzić” kierowcę, a awaryjnymi światłami ostrzega innych uczestników ruchu. Jeśli kierowca nie reaguje na sygnały, samochód automatycznie się zatrzyma. Radary i czujniki zamontowane w nowym Golfie potrafią także ułatwić kierowcy jazdę w korku. Pod maskę odświeżonego auta może trafić nowy silniki TSI Evo o pojemności 1.5 i mocy 110 kW/150 KM. Motor ten ma funkcję odłączania cylindrów, kiedy kierowca nie wykorzystuje pełnych możliwości. Oprócz tego najnowsze GTI ma teraz standardowo 240 KM, a w wersji Performance aż 245 KM.
Nowością w ofercie Golfa na 2017 rok będzie też zastępowanie 6-biegowego DSG nowym - o siedmiu przełożeniach.
Auto trafi do sprzedaży za kilka miesięcy. Ceny konkretnych wersji nie są jeszcze znane.
Jakub Tujaka, Wirtualna Polska.