Trzy różne twarze customowych BMW R 18. Kanadyjczycy pokazali, na co ich stać

BMW dopięło swego. R 18 jest modelem, który często trafia do customowych warsztatów i niemiecka marka lubi co parę miesięcy pokazać kilka ciekawych projektów. Tym razem przyszedł czas na trzech twórców z Kanady, którzy udowodnili, że modyfikacje mogą pójść w zupełnie różne strony.

Kanadyjskie customy BMW R 18Kanadyjskie customy BMW R 18
Źródło zdjęć: © BMW
Szymon Jasina

BMW pokazało trzy customy na bazie R 18 stworzone przez kanadyjskich twórców. Napędzany bokserem o pojemności 1802 cm3 cruiser od początku był tworzony tak, aby ułatwić jego modyfikacje. W efekcie, mimo dopiero półtora roku na rynku, trudno zliczyć, ile powstało projektów na bazie tej maszyny. Co ciekawe – niektóre to klasyczne sprzęty bazujące na amerykańskiej kulturze motocyklowe, ale nie brakuje też zupełnie innych pomysłów.

BMW R 18 Future Café
BMW R 18 Future Café © BMW

Tak też jest w przypadku projektu nazwanego BMW R 18 Future Café. Zgodnie z nazwą Jay Donovan, jego twórca, inspirował się cafe racerami, choć całości raczej daleko, do brytyjskich pierwowzorów. Jednak bez wątpienia R 18 w tym wydaniu zyskało zupełnie inny charakter. Zasługa w tym przede wszystkim zupełnie nowego zbiornika paliwa połączonego z siedzeniem i ukrytego pod nim wydechu, który jest trudno zauważyć na pierwszy rzut oka.

BMW R 18 Tattooed Chopper
BMW R 18 Tattooed Chopper © BMW

Drugi kanadyjski custom nosi nazwę BMW R 18 Tattooed Chopper. Stworzył go Nick Acosta z Augment Motorworks i również w tym przypadka nazwa wiele mówi. Ma on styl klasycznego choppera sprzed 50 lat z dużym pałąkiem z tyłu i uniesionymi ku górze końcówkami wydechu. Nie zabrakło średniej wysokości kierownicy typu ape oraz malowania w stylu tatuaży.

BMW R 18 Diamond Custom
BMW R 18 Diamond Custom © BMW

BMW R 18 Diamond Custom to jeszcze inne podejście. Rob Thiessen z Konquer Motorcycles połączył styl bobbera ze lekkim dodatkiem sportu pod postacią wydechu. Tu inspiracją były dragstery i choć na pierwszy rzut oka motocykl ten wygląda na najmniej rewolucyjny z całej trójki, to tu też zmieniono niemal wszystko, a wisienką na torcie jest brązowy lakier.

Szymon Jasina, dziennikarz Wirtualnej Polski

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła