Touran Cross
None
Inny Touran
Cztery elektrycznie sterowane szyby, centralny zamek sterowany drogą radiową oraz lusterka boczne elektrycznie ustawiane i podgrzewane - to wszystko elementy wyposażenia seryjnego.
[fot. Mikołaj Urbański]
Inny Touran
Jako wyposażenie seryjne otrzymujemy klimatyzację z półautomatyczną regulacją Climatic. Klimatyzacja z elektroniczną regulacją, jak Climatronic na zdjęciu wymaga dopłaty.
Inny Touran
Deska z rozsądnie rozlokowanymi urządzeniami pokładowymi. Tak jak w Volkswagenie, wszystko na miejscu i pod ręką. Wzorowa ergonomia i jakość spasowania. Jedyne, czego brakowało mi w tym egzemplarzu to sterowanie funkcjami radia i telefonu w kierownicy.
[fot. Mikołaj Urbański]
Inny Touran
Dwa litry pojemności, czyli 170 KM mocy połączonych w tym przypadku z ręczną skrzynią biegów. Przy spokojnej jeździe z dwoma osobami na pokładzie można osiągnąć spalanie w wysokości 6,5 l/100 km. Szybciej przejechana trasa z obciążeniem w postaci pięciu osób i ich bagażu to wzrost tej liczby do wartości prawie 8 l/100 km.
[fot. Mikołaj Urbański]
Inny Touran
Wersja Cross od zwykłych Touranów różni się zewnętrznie. Szare są osłony nadkoli, nakładki progów, dolne osłony zderzaków oraz boczne i przednie listwy ochronne. Cross’a łatwo rozpoznać z tyłu po przyciemnionych kloszach lamp.
[fot. Mikołaj Urbański]
Inny Touran
Z dodatkowego wyposażenia warto zwrócić uwagę na pakiet komfort 2. Za kwotę poniżej pięciu tysięcy złotych możemy dokupić reflektory biksenonowe, czujniki dystansu i system Parkskan.
[fot. Mikołaj Urbański]
Inny Touran
Zamontowany w podsufitce ekran jest połączony z odtwarzaczem DVD, schowanym przed wzrokiem ciekawskich w podłokietniku kierowcy.
[fot. Mikołaj Urbański]
Inny Touran
"Uterenowiony" Touran, czyli po prostu oryginalna stylizacja dobrze znanego modelu. Szkoda, że w ofercie Volkswagena nie ma takiego auta MPV z napędem na cztery koła.
[fot. Mikołaj Urbański]
Inny Touran
Trzy schowki i ekran umieszczono w panelu, przymocowanym do dachu.
[fot. Mikołaj Urbański]
Inny Touran
Konsolę, służącą do sterowania funkcjami odtwarzania umieszczono u dołu środkowego tunelu, pod nawiewami z tyłu. W ten sposób sterować opcjami odtwarzania można z drugiego rzędu foteli. Są również dwie pary słuchawek.
[fot. Mikołaj Urbański]
Inny Touran
Za około trzy tysiące złotych można dokupić dwa dodatkowe, chowane w podłodze bagażnika fotele. Co ważne, po ich złożeniu pozostaje równa. Należy jednak pamiętać, że fotele te nie zapewniają takiego komfortu, jak pozostałe pięć miejsc.
[fot. Mikołaj Urbański]
Inny Touran
Wszystkie trzy fotele drugiego rzędu są również przesuwane. Regulacja ma trzy stopnie. Jeżeli w trzecim rzędzie dodatkowych siedzisk ma usiąść osoba dorosła, fotele drugiego rzędu musimy przesunąć do przodu.
[fot. Mikołaj Urbański]
Inny Touran
Oparcia wszystkich trzech foteli można łatwo i szybko złożyć. Wystarczy pociągnąć za szarą taśmę i oparcie lekko opada na siedzisko.
[fot. Mikołaj Urbański]
Inny Touran
Trzy pełnowymiarowe i wygodne siedzenia drugiego rzędu. W Touranie Crossie komfortowo do celu może dojechać pięciu pasażerów z mnóstwem bagażu. W oparcia przednich foteli wszyto kieszenie na drobne przedmioty, a tuż nad nimi zamocowano składane stoliki.
[fot. Mikołaj Urbański]
Inny Touran
Przednie fotele Tourana Crossa mają wszechstronną regulację. Są wygodne nawet podczas dłuższych podróży. Podłokietnik można regulować, przesuwając go do przodu lub do tyłu. Pod fotelami znajdują się schowki.
[fot. Mikołaj Urbański]
Inny Touran
Diesel ma cztery cylindry, pompowtryskiwacze i 1968 ccm. Motor dysponuje 170 KM przy 4200 obr./min. oraz maks. momentem obrotowym 350 Nm dostępnym w zakresie od 1750 do 2550 obr./min. Do 100 km/h z ręczną skrzynią auto rozpędza się w 9 sekund. Prędkość maksymalna to 214 km/h.
[fot. Mikołaj Urbański]
Inny Touran
Elektroniczny system kontroli trakcji (ESP) można odłączyć. Tuż obok włącznik systemu Park Assist oraz czujników dystansu. Na końcu - oznaczony literką "W" system Winter Driver, ograniczający ślizganie się kół.
[fot. Mikołaj Urbański]
Inny Touran
Moc silnika przekazywana jest na przednie koła za pomocą sześciobiegowej, manualnej skrzyni. Przekładnia pracuje dokładnie tak samo dobrze, jak w innych Touranach.
[fot. Mikołaj Urbański]
Inny Touran
Pomimo podwyższonego zawieszenia Touran Cross prowadzi się pewnie. W szybciej pokonywanych łukach nie ma on większych tendencji do wychylania się z zadanego toru jazdy.
[fot. Mikołaj Urbański]