Touran Cross

None

Obraz

/ 20Inny Touran

Obraz

[fot. Mikołaj Urbański]

/ 20Inny Touran

Obraz

Cztery elektrycznie sterowane szyby, centralny zamek sterowany drogą radiową oraz lusterka boczne elektrycznie ustawiane i podgrzewane - to wszystko elementy wyposażenia seryjnego.
[fot. Mikołaj Urbański]

/ 20Inny Touran

Obraz

Jako wyposażenie seryjne otrzymujemy klimatyzację z półautomatyczną regulacją Climatic. Klimatyzacja z elektroniczną regulacją, jak Climatronic na zdjęciu wymaga dopłaty.

/ 20Inny Touran

Obraz

Deska z rozsądnie rozlokowanymi urządzeniami pokładowymi. Tak jak w Volkswagenie, wszystko na miejscu i pod ręką. Wzorowa ergonomia i jakość spasowania. Jedyne, czego brakowało mi w tym egzemplarzu to sterowanie funkcjami radia i telefonu w kierownicy.
[fot. Mikołaj Urbański]

/ 20Inny Touran

Obraz

Dwa litry pojemności, czyli 170 KM mocy połączonych w tym przypadku z ręczną skrzynią biegów. Przy spokojnej jeździe z dwoma osobami na pokładzie można osiągnąć spalanie w wysokości 6,5 l/100 km. Szybciej przejechana trasa z obciążeniem w postaci pięciu osób i ich bagażu to wzrost tej liczby do wartości prawie 8 l/100 km.
[fot. Mikołaj Urbański]

/ 20Inny Touran

Obraz

Wersja Cross od zwykłych Touranów różni się zewnętrznie. Szare są osłony nadkoli, nakładki progów, dolne osłony zderzaków oraz boczne i przednie listwy ochronne. Cross’a łatwo rozpoznać z tyłu po przyciemnionych kloszach lamp.
[fot. Mikołaj Urbański]

/ 20Inny Touran

Obraz

Z dodatkowego wyposażenia warto zwrócić uwagę na pakiet komfort 2. Za kwotę poniżej pięciu tysięcy złotych możemy dokupić reflektory biksenonowe, czujniki dystansu i system Parkskan.
[fot. Mikołaj Urbański]

/ 20Inny Touran

Obraz

Zamontowany w podsufitce ekran jest połączony z odtwarzaczem DVD, schowanym przed wzrokiem ciekawskich w podłokietniku kierowcy.
[fot. Mikołaj Urbański]

/ 20Inny Touran

Obraz

"Uterenowiony" Touran, czyli po prostu oryginalna stylizacja dobrze znanego modelu. Szkoda, że w ofercie Volkswagena nie ma takiego auta MPV z napędem na cztery koła.
[fot. Mikołaj Urbański]

10 / 20Inny Touran

Obraz

Trzy schowki i ekran umieszczono w panelu, przymocowanym do dachu.
[fot. Mikołaj Urbański]

11 / 20Inny Touran

Obraz

Konsolę, służącą do sterowania funkcjami odtwarzania umieszczono u dołu środkowego tunelu, pod nawiewami z tyłu. W ten sposób sterować opcjami odtwarzania można z drugiego rzędu foteli. Są również dwie pary słuchawek.
[fot. Mikołaj Urbański]

12 / 20Inny Touran

Obraz

Za około trzy tysiące złotych można dokupić dwa dodatkowe, chowane w podłodze bagażnika fotele. Co ważne, po ich złożeniu pozostaje równa. Należy jednak pamiętać, że fotele te nie zapewniają takiego komfortu, jak pozostałe pięć miejsc.
[fot. Mikołaj Urbański]

13 / 20Inny Touran

Obraz

Wszystkie trzy fotele drugiego rzędu są również przesuwane. Regulacja ma trzy stopnie. Jeżeli w trzecim rzędzie dodatkowych siedzisk ma usiąść osoba dorosła, fotele drugiego rzędu musimy przesunąć do przodu.
[fot. Mikołaj Urbański]

14 / 20Inny Touran

Obraz

Oparcia wszystkich trzech foteli można łatwo i szybko złożyć. Wystarczy pociągnąć za szarą taśmę i oparcie lekko opada na siedzisko.
[fot. Mikołaj Urbański]

15 / 20Inny Touran

Obraz

Trzy pełnowymiarowe i wygodne siedzenia drugiego rzędu. W Touranie Crossie komfortowo do celu może dojechać pięciu pasażerów z mnóstwem bagażu. W oparcia przednich foteli wszyto kieszenie na drobne przedmioty, a tuż nad nimi zamocowano składane stoliki.
[fot. Mikołaj Urbański]

16 / 20Inny Touran

Obraz

Przednie fotele Tourana Crossa mają wszechstronną regulację. Są wygodne nawet podczas dłuższych podróży. Podłokietnik można regulować, przesuwając go do przodu lub do tyłu. Pod fotelami znajdują się schowki.
[fot. Mikołaj Urbański]

17 / 20Inny Touran

Obraz

Diesel ma cztery cylindry, pompowtryskiwacze i 1968 ccm. Motor dysponuje 170 KM przy 4200 obr./min. oraz maks. momentem obrotowym 350 Nm dostępnym w zakresie od 1750 do 2550 obr./min. Do 100 km/h z ręczną skrzynią auto rozpędza się w 9 sekund. Prędkość maksymalna to 214 km/h.
[fot. Mikołaj Urbański]

18 / 20Inny Touran

Obraz

Elektroniczny system kontroli trakcji (ESP) można odłączyć. Tuż obok włącznik systemu Park Assist oraz czujników dystansu. Na końcu - oznaczony literką "W" system Winter Driver, ograniczający ślizganie się kół.
[fot. Mikołaj Urbański]

19 / 20Inny Touran

Obraz

Moc silnika przekazywana jest na przednie koła za pomocą sześciobiegowej, manualnej skrzyni. Przekładnia pracuje dokładnie tak samo dobrze, jak w innych Touranach.
[fot. Mikołaj Urbański]

20 / 20Inny Touran

Obraz

Pomimo podwyższonego zawieszenia Touran Cross prowadzi się pewnie. W szybciej pokonywanych łukach nie ma on większych tendencji do wychylania się z zadanego toru jazdy.
[fot. Mikołaj Urbański]

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę