Team Classic Suzuki w przerwie od ścigania zrobił swoją wersję współczesnej Katany

W ciągu przeszło roku - ze względu na pandemię koronawirusa - wyścigi klasycznych motocykli były mocno ograniczone. Specjaliści z Team Classic Suzuki wykorzystali tę przerwę na wyjątkowy projekt. Stworzyli swoją interpretację nowoczesnego Suzuki Katana.

Katana od Team Classic SuzukiKatana od Team Classic Suzuki
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Szymon Jasina

Oryginalne Suzuki Katana było sportowym motocyklem z 1981 r., który - nie tylko zdaniem producenta - był najszybszy na świecie, ale wyróżniał się też stylistyką. Dziś Suzuki znowu oferuje Katanę, która jest modelem GSX-S1000 w przepraniu retro. Team Classic Suzuki postanowił jednak zrobić swoją wersję.

Projekt ten opiera się na motocyklu GSX-R1000 z wyścigów klasy World Superbike z 2008 r. Oznacza to zatem połączenie kilku epok – futurystycznej wersji stylistyki z lat 80., napędu sprzed ponad dekady i współczesnych rozwiązań, jak elementy z włókna węglowego czy LED-owe światła. Efekt jest naprawdę ciekawy. Pudełkowaty tył, wyszyte na siedzeniu logo Katany czy prostokątny przedni reflektor z diodami grają ze sobą bardzo dobrze.

Katana od Team Classic Suzuki
Katana od Team Classic Suzuki © Materiały prasowe

Za napęd odpowiada silnik w specyfikacji wyścigowej, który oczywiście został całkowicie odnowiony i generuje około 200 KM. Zastosowano przy tym fabryczne chłodzenie i nową elektronikę. Motocykl ma ramę ze standardowego Suzuki GSX-R1000 K8, ale wahacz i rama pomocnicza zostały zrobione na potrzeby tego customa, aby można było zamontować dwa amortyzatory Ohlins i nawiązać do oryginalnej Katany.

O klasyczny wygląd dbają też felgi Dymag CH3, jednak oczywiście już hamulce Brembo są jak najbardziej współczesne. Oldschoolowo wyglądające siedzisko zostało stworzone specjalnie dla tej nowe wizji Katany.

Katana od Team Classic Suzuki
Katana od Team Classic Suzuki © Materiały prasowe | Team Classic Suzuki

Team Classic Suzuki już wcześniej zbudował motocykl oddający hołd Katanie, ale była to maszyna wyścigowa, która nieco mniej przypominała drogowy oryginał. Tutaj podobieństwo jest dużo większe i na pewno jest to ciekawa interpretacja, nieco różna od tej, którą Suzuki zrobiło samo pod postacią Katany dostępnej w salonach.

Katana od Team Classic Suzuki
Katana od Team Classic Suzuki © Materiały prasowe
Katana od Team Classic Suzuki
Katana od Team Classic Suzuki © Materiały prasowe
Katana od Team Classic Suzuki
Katana od Team Classic Suzuki © Materiały prasowe | Team Classic Suzuki
Katana od Team Classic Suzuki
Katana od Team Classic Suzuki © Materiały prasowe
Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025