Skoda Superb Combi

None

Obraz

/ 26To kombi jest Superb!

Obraz
© Marek Wieliński

Po ubiegłorocznym debiucie nowej Skody Superb w wersji sedan przyszła kolej na kombi. Po raz pierwszy ten samochód mogliśmy zobaczyć na targach we Frankfurcie.

/ 26To kombi jest Superb!

Obraz
© Marek Wieliński

Najnowszy model ma mnóstwo miejsca dla pasażerów, ogromny bagażnik i świetnie się prowadzi. Czy trzeba czegoś więcej?

/ 26To kombi jest Superb!

Obraz
© Marek Wieliński

Projektując nadwozie nowej odmiany Superba, Skodzie udało się uniknąć stylistycznej porażki za jaką można uznać kształt tylnej części wersji sedan.

/ 26To kombi jest Superb!

Obraz
© Marek Wieliński

Kombi ma zrównoważone proporcje i wygląda o niebo lepiej. Udany wygląd nowej odmiany Superba to zasługa nowego stylisty Skody, Jozefa Kabana.

/ 26To kombi jest Superb!

Obraz
© Marek Wieliński

Superb Combi w wersji z napędem na cztery koła z wielotarczowym sprzęgłem Haldex czwartej generacji zapewnia zmienny podział momentu obrotowego między osiami i doskonałą stabilność na każdej nawierzchni. W normalnych warunkach trakcyjnych 96 procent mocy trafia do kół przedniej osi. Napęd na cztery koła dostępny jest za dopłatą i nie może być montowany w połączeniu z najsłabszym silnikiem benzynowym.

/ 26To kombi jest Superb!

Obraz
© Marek Wieliński

Zawieszenie wersji kombi bazuje na rozwiązaniach, zastosowanych w podwoziu sedana. Zmiany poczyniono jednak w tylnej osi, aby zwiększyć ładowność i szerokość przestrzeni bagażowej. Tylną oś połączono z nadwoziem z pomocą metalowo-gumowych tłumików drgań, które mają zapewniać stabilność toru jazdy i większy komfort podróżowania, redukując przenoszenie hałasu i wibracji z kół na karoserię.

/ 26To kombi jest Superb!

Obraz
© Marek Wieliński

Od tego rodzaju samochodów oczekujemy przede wszystkim walorów praktycznych. Pod tym względem Skodę Superb można tylko chwalić.

/ 26To kombi jest Superb!

Obraz
© Marek Wieliński

Nowy Superb Combi ma 4838 mm długości, 1817 mm szerokości i 1481 mm wysokości, która wraz z seryjnie montowanymi relingami dachowymi wzrasta do 1510 mm. Z dachu zniknęła szpetna antena, którą zastąpiono niewielkim elementem, przypominającym lotniczy statecznik.

/ 26To kombi jest Superb!

Obraz
© Marek Wieliński

Bagażnik ma pojemność 633 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń – aż 1865.

10 / 26To kombi jest Superb!

Obraz
© Marek Wieliński

Próg załadunku jest niski, znajduje się 600 mm nad ziemią.

11 / 26To kombi jest Superb!

Obraz
© Marek Wieliński

Znana z Audi aluminiowa przegroda i elastyczny pas pomagają utrzymać porządek i umocować ładunek w przestrzeni bagażowej.

12 / 26To kombi jest Superb!

Obraz
© Marek Wieliński

Podłoga i ściany bagażnika mają idealnie płaski kształt, co dodatkowo zwiększa możliwość przewozu dużych przedmiotów. Pod nią znajduje się sporej wielkości schowek.

13 / 26To kombi jest Superb!

Obraz
© Marek Wieliński

Podłogę można też wysunąć na zewnątrz dla ułatwienia załadunku. Dla wygodnickich, jako wyposażenie dodatkowe dostępny jest sterowany przyciskiem mechanizm, elektrycznie otwierający i zamykający pokrywę bagażnika.

14 / 26To kombi jest Superb!

Obraz
© Marek Wieliński

Pomyślano nawet o takich drobiazgach jak diodowa lampka oświetlająca wnętrze bagażnika, którą można zdemontować i użyć jako latarki. W razie konieczności wymiany koła można ją przytwierdzić do karoserii z pomocą magnetycznego uchwytu. Cztery przesuwane uchwyty w podłodze bagażnika służą do mocowania ładunku, a na plastikowych haczykach w bocznych ściankach można powiesić siatki z zakupami. Dzięki temu ich zawartość nie będzie rozsypywać się na podłogę. Na liście dodatkowego wyposażenia jest też specjalny uchwyt do przewozu rowerów.

15 / 26To kombi jest Superb!

Obraz
© Marek Wieliński

W najnowszej odmianie Skody Superb na liście wyposażenia pojawił się ogromny, dwuczęściowy panoramiczny dach, sięgający od przednich do tylnych foteli. Można go uchylić lub do połowy otworzyć. Przed zbyt dużą ilością słońca we wnętrzu chroni elektrycznie zwijana roleta.

16 / 26To kombi jest Superb!

Obraz
© Marek Wieliński

Jakość wykonania? Tu naprawdę nie ma się do czego przyczepić.

17 / 26To kombi jest Superb!

Obraz
© Marek Wieliński

Za dopłatą można mieć bezkluczykowy system dostępu do auta z przyciskiem start-stop w miejscu stacyjki.

18 / 26To kombi jest Superb!

Obraz
© Marek Wieliński

Samochód może być wyposażony w nawigację z dotykowym ekranem i wbudowanym twardym dyskiem.

19 / 26To kombi jest Superb!

Obraz
© Marek Wieliński

Na liście wyposażenia poprawiającego bezpieczeństwo znalazło się urządzenie automatycznie przytrzymujące hamulec podczas ruszania na wzniesieniach i ESP rozbudowane o funkcję stabilizacji toru jazdy holowanej przyczepy o masie do 2 000 kg.

20 / 26To kombi jest Superb!

Obraz
© Marek Wieliński

Elementem czynnie zwiększającym bezpieczeństwo jazdy jest zmodernizowany, elektromechanicznie wspomagany układ kierowniczy. Bezpieczeństwo bierne zapewnia 9 poduszek powietrznych.

21 / 26To kombi jest Superb!

Obraz
© Marek Wieliński

Nawigacja z dotykowym ekranem i wbudowanym twardym dyskiem to oczywiście opcja, wymagająca sporej dopłaty. Jakiej? Przekonamy się na początku 2010 roku.

22 / 26To kombi jest Superb!

Obraz
© Marek Wieliński

Skoda Superb Combi może być wyposażona w sześciobiegową skrzynię manualną lub dwusprzęgłową sześcio- lub siedmiobiegową skrzynię DSG.

23 / 26To kombi jest Superb!

Obraz
© Marek Wieliński

Do rekordowej ilości miejsca dla nóg pasażerów na tylnych siedzeniach zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Teraz, dzięki przedłużonej linii dachu mają jeszcze więcej miejsca nad głowami.

24 / 26To kombi jest Superb!

Obraz
© Marek Wieliński

Tak obszernego wnętrza i dużego rozstawu osi nie powstydziłaby się żadna limuzyna. Za plecami pasażerów są jeszcze 633 litry ustawnej przestrzeni ładunkowej.

25 / 26To kombi jest Superb!

Obraz
© Marek Wieliński

Taka sama jak w wersji sedan jest gama silników. W chwili rozpoczęcia sprzedaży do wyboru będą trzy jednostki benzynowe i dwa diesle, wszystkie z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Obie jednostki wysokoprężne mają pojemność 2 litrów. Pierwsza ma moc 140 KM, maksymalny moment obrotowy 320 Nm dostępny w zakresie od 1800 do 2500 obr./min. i jest oferowana w połączeniu z sześciobiegową skrzynią manualną lub przekładnią DSG. Co ważne, średnio zadowala się niespełna 6,5 l ON/100 km. Mocniejszy diesel z systemem wtrysku common-rail rozwija moc 170 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm w zakresie od 1750 do 2500 obr./min. Standardowo montowany jest w nim filtr cząstek stałych. Podobnie jak jego odpowiednik, może współpracować z sześciobiegową skrzynią manualną lub dwusprzęgłową skrzynią DSG. Gamę silników benzynowych otwiera mała jednostka 1,4 TSI o mocy 125 KM i maksymalnym momencie obrotowym 200 Nm (dostępnym w zakresie 1500 - 4000 obr./min). Optymalnym rozwiązaniem dla nowego kombi wydaje się być jednostka 1.8 TSI,
oferująca moc 160 KM i maksymalny moment obrotowy 250 Nm (przy 1500-4500 obr./min.). W duecie z nim może pracować siedmiobiegowa wersja skrzyni DSG. Pod maską nowego Superba Combi może się także znaleźć topowy silnik 3.6 V6 FSI o mocy 260 KM, dysponujący maksymalnym momentem 350 Nm (przy 2500 - 5000 obr./min.). Występuje tylko w połączeniu z sześciobiegową skrzynią DSG i napędem na cztery koła.

26 / 26To kombi jest Superb!

Obraz
© Marek Wieliński

Skoda Superb Combi pojawi się w polskich salonach sprzedaży w styczniu. Odmiana kombi ma być droższa od wersji sedan o około 5 tys. zł.

Tekst: Marek Wieliński

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę