Samochody, które mają najbardziej awaryjne skrzynie biegów

Kupując kilkuletni samochód szczególnie mocno trzeba zwracać uwagę na awaryjność danego modelu. Niższa cena auta z drugiej ręki wynika właśnie z faktu, że gwarancja już minęła, a już używany pojazd ma większe prawdopodobieństwo awarii.

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 1010. MG

Obraz
© zdjęcie producenta

Kupując kilkuletni samochód szczególnie mocno trzeba zwracać uwagę na awaryjność danego modelu. Niższa cena auta z drugiej ręki wynika właśnie z faktu, że gwarancja minęła, a już używany pojazd ma większe prawdopodobieństwo awarii. Jedną z najbardziej kosztownych może być ta związana ze skrzynią biegów. Przyjrzyjmy się zatem rankingowi brytyjskiego Warranty Direct, które oceniło awaryjność tego elementu. Zestawienie powstało na podstawie danych z setek tysięcy samochodów poruszających się po drogach Wielkiej Brytanii. Nie ocenia ono konkretnych modeli, ale całe marki. Oznacza to, że jedna wpadka raczej nie popsuje oceny, ale już stałe problemy zapewnią danej firmie kiepską lokatę. Oto marki, które wypadły najgorzej pod względem awaryjności skrzyni biegów.

Dziesiąte miejsce od końca zajęło MG. Brytyjska marka przez wiele lat produkowała sportowe wersje Roverów i delikatnie mówiąc, nie słynęła z niezawodności. W Polsce raczej niepopularna, ale niska cena powoduje, że importowane egzemplarze potrafią zwrócić uwagę kierowców. Trzeba jednak pamiętać, że samochody te należą do awaryjnych i dotyczy to nie tylko skrzyń biegów. Oryginalne MG upadło wraz z Roverem, ale kilka lat temu marka wróciła dzięki chińskiemu właścicielowi. Sprzedawane dziś w Wielkiej Brytanii samochody to azjatyckie konstrukcje, które też niestety nie mogą się pochwalić dobrą jakością.

/ 109. Hyundai

Obraz
© zdjęcie producenta

Koreańska marka mocno się zmieniła w ciągu ostatnich kilkunastu lat. Widać to również w rankingach awaryjności. Starsze modele nie grzeszyły jakością - kiepskie materiały i powracające usterki nie były niczym dziwnym. Jednak nowe egzemplarze są dużo bardziej dopracowanie i bez problemu mogą konkurować z europejskimi i japońskimi rywalami. Zatem obawy można mieć przede wszystkim w stosunku do starszych modeli.

/ 108. Subaru

Obraz
© zdjęcie producenta

Japońska marka słynie z rajdowego rodowodu i konstrukcji, które idą pod prąd trendom w motoryzacji. Niestety efekt jest taki, że nie brakowało tu wpadek jakościowych, jeśli chodzi o mechanikę. Problemy z silnikami i skrzyniami biegów w Subaru zdarzają się częściej niż w innych markach. Część winy na pewno można też zrzucić na sportowy obraz pojazdów. W efekcie użytkownicy Subaru nie oszczędzają swoich samochodów, a to daje większe prawdopodobieństwo awarii.

/ 107. Alfa Romeo

Obraz
© zdjęcie producenta

Stereotyp psującej się Alfy Romeo jest chyba wszystkim dobrze znany. Jak się okazuje, jest tak też w przypadku skrzyń biegów. Szczególnie trzeba w tym momencie zwrócić uwagę na zautomatyzowaną przekładnię Selespeed. Konstrukcje tego typu bardzo często sprawiają problemy, a ta jest tego szczególnym przykładem. Skrzynia Alfy Romeo potrafiła sprawiać liczne problemy jeszcze w trakcie trwania gwarancji, a po latach napraw może pochłonąć ogromną kwotę.

/ 106. Honda

Obraz
© zdjęcie producenta

Honda jest przykładem, że nawet najlepszym zdarzają się wpadki. Japońska marka należy do najbardziej bezawaryjnych, jednak ranking Warranty Direct pokazuje, że skrzynie biegów to jej pięta achillesowa. Zatem szukając używanej Hondy należy zwrócić szczególną uwagę na ten element. Z drugiej strony miejski Jazz (na równi z Mitsubishi Lancerem) jest wg Brytyjskiego rankingu najbardziej niezawodnym samochodem.

/ 105. SsangYong

Obraz
© zdjęcie producenta

Koreański producent SUV-ów nigdy nie słynął z niezawodności i mimo zastosowania prostych konstrukcji, również skrzynie biegów w samochodach tej marki nie należą do najlepszych. Kiepską pozycję w tej kategorii potwierdza też jedna z gorszych ocen ogólnych. Zaletą SsangYongów jest niska cena, ale kupując używane auto tej marki należy dokładnie sprawdzić jego stan.

/ 104. Fiat

Obraz
© zdjęcie producenta

Pojawienie się Fiata na tej liście nie powinno dziwić, gdyż w samochodach tej marki montowane były w sporej części te same skrzynie biegów, co w Alfie Romeo. Co prawda wspomniana Selespeed trafiała tylko do jednej odmiany Punto i modelu Stilo w wersji Abarth, ale również inne konstrukcje nie należą do najtrwalszych. Warto przy tym zauważyć, że choć pod względem skrzyń biegów Fiat wypadł gorzej, to całkowita awaryjność jest zdecydowanie mniejsza niż w przypadku Alfy Romeo.

/ 103. Peugeot

Obraz
© zdjęcie producenta

Francuski konkurent Fiata został oceniony bardzo podobnie. Skrzynie biegów w Peugeotach są nieco bardziej awaryjne niż te we włoskich samochodach, natomiast ogólna nota jest minimalnie wyższa. Trzeba pamiętać, że te same rozwiązania, które znajdziemy w Peugeotach, montowane były też w Citroenach. Jednak druga marka koncernu PSA uplasowała się nieco wyżej (na 11 miejscu od końca).

/ 102. Rover

Obraz
© zdjęcie producenta

Było MG, to jest i Rover. Choć w ogólnym zestawieniu brytyjska marka wypadła zaskakująco dobrze, to jeśli chodzi o skrzynie biegów nie ma się czym pochwalić. Wynik blisko dwa razy gorszy od bliźniaczego MG i druga pozycja od końca oznaczają, że zakup używanego Rovera należy poprzedzić dokładną kontrolą przekładni.

10 / 101. Kia

Obraz
© zdjęcie producenta

W przypadku Kii sytuacja wygląda podobnie jak z Hyundaiem. Tak zła pozycja w rankingu to przede wszystkim zasługa starszych modeli, które były niedopracowane, a niska cena była okupiona słabą jakością. Dzisiaj samochody Kii są bardziej zaawansowane technicznie, a Koreańczycy przykładają dużą uwagę do jakości. Chcą też być niezależni, czego przykładem jest nowa dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna, która w całości powstała w koreańskim koncernie. Kia od lat walczy z opinią awaryjnej marki. Między innymi oferuje 7-letnią gwarancję, która obejmuje też skrzynię biegów.

sj, moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę