Trwa ładowanie...

Samochód łódzkich studentów zasilany energią słoneczną wystartuje w zawodach w Australii

Eagle Two to samochód elektryczny zasilany energią słoneczną zbudowany przez studentów Politechniki Łódzkiej. Jest to ich druga konstrukcja tego typu.

Samochód łódzkich studentów zasilany energią słoneczną wystartuje w zawodach w AustraliiŹródło: Materiały prasowe
d2xe4va
d2xe4va

Twórcy pierwszego w Polsce samochodu elektrycznego napędzanego energią słoneczną, zespół Lodz Solar Team, zaprezentował w hali dworca Łódź Fabryczna nowy model pojazdu, który powalczy o wygraną w najbliższych zawodach Bridgestone World Solar Challenge 2017 w Australii. Eagle Two, bo tak się nazywa, wystartuje w klasie pojazdów miejskich, Cruiser Class, prezentującej zastosowanie technologii w codziennym użytku. Pracę nad pojazdem trwały od momentu powrotu grupy z wyścigu z RPA w październiku 2016 r.

– Już nie raz udowodniliśmy, że nie ma dla nas rzeczy niemożliwych – powiedziała po powrocie z wyścigu Sasol Solar Challenge Paula Mierzejewska, koordynator projektu Lodz Solar Team. – Zbudowaliśmy pierwszy polski pojazd napędzany energią słoneczną i dowiedliśmy jego niezawodności, przebywając ponad 3000 km w Australii, a rok później ponad 2800 km w RPA. Nie stoimy jednak w miejscu, chcemy się dalej rozwijać. Bazując na badaniach innowacyjnych technologii, stworzymy jeszcze bardziej efektywny i praktyczny pojazd, który z powodzeniem mógłby poruszać się po polskich drogach. Pokażemy, że stać nas na więcej!

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Następca Eagle One, zaprezentowany podczas premiery na terenie największego w Europie dworca kolejowego – Łódź Fabryczna – jest samochodem mogącym pomieścić w swoim wnętrzu 5 osób. Dzięki zdobytemu doświadczeniu i pracy wielu konstruktorów jest to pojazd, który swoją specyfikacją znacznie odbiega od poprzednika. Redukcji uległa jego wysokość, szerokość i masa, co korzystnie wpłynęło na aerodynamikę projektowanego Eagle Two i o 1/3 zmniejszyło zużycie energii. Zastosowane zostały panele słoneczne o większej sprawności (o 24,3 proc.).

d2xe4va

W efekcie współpracy ze studentami łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych stylistyka nowo powstałego samochodu zyskała nowy wygląd. W porównaniu z Eagle One, wzrosła prędkość maksymalna bolidu. Druga generacja, jak zapewniają twórcy, może rozpędzić się do 140 km/h. Ofiarność wielu osób podczas akcji crowdfundingowej na portalu PolakPotrafi.pl sprawiła, że LST pozyskał pieniądze na zastosowanie baterii, dzięki której pojazd przejedzie około 700 km na jednym ładowaniu.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Ponadto nadwozie nie wymagało zastosowania klatki bezpieczeństwa. W tym modelu konstrukcyjne wzmocnienie karoserii zapewni wysoki stopień ochrony pasażerów. Budowę wspiera nie tylko uczelnia, lecz również liderzy branży – głównym partnerem zespołu w tym roku została firma Bridgestone, dostarczająca specjalistyczne opony do nowego pojazdu.

– Wszystko zostało dopięte na ostatni guzik – zapewnia Artur Cieśliński, koordynator działu mechanicznego zespołu Lodz Solar Team. – Przez ostatnie 2 miesiące, od kiedy dotarła karoseria do naszego garażu przy Wydziale Mechanicznym Politechniki Łódzkiej, poświęcaliśmy każdą wolną minutę, by doprowadzić do finalizacji założonych przez nas planów. Prace projektowe, przy użyciu zaawansowanych programów komputerowych, dzięki wielu godzinom symulacji, dały nam szansę stworzyć jeszcze lepszą konstrkcję. Wszystko w celu uzyskania prawdziwej perfekcji. Nie tylko, by walczyć o zwycięstwo, ale również, by postawić kolejny krok w pracy nad polską elektromobilnością. Krok, który, miejmy nadzieję, wpłynie na użytkowanie samochodów elektrycznych w naszym kraju na co dzień.

d2xe4va
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xe4va
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj