Firma Land Rover zapowiedziała wprowadzenie nowego Range Rovera jeszcze w 2012 roku. Czwarta generacja będzie najbardziej luksusowym i najwszechstronniejszym Land Roverem w historii marki.
Stylistycznie nowy Range Rover nie różni się znacząco od dotychczas sprzedawanej generacji. Charakterystyczny wygląd brytyjskiego SUV-a został uzupełniony o bardziej dynamiczne lampy i zderzaki, pozostała część nadwozia choć nowa - bardzo mocno przypomina dobrze znaną linię trzeciej generacji Range Rovera. Przedstawiciele marki podkreślają jednak, że mimo zbliżonej stylistyki jest to zupełnie nowy model, w którym zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań.
Wykonana z aluminium, zaawansowana technologicznie kadłubowa struktura, jest o 39 proc. lżejsza niż stalowe nadwozie modelu trzeciej generacji, a mimo to, pozostaje wytrzymała. Jest to pierwszy SUV na świecie, który posiada aluminiową konstrukcję. Zoptymalizowana struktura chroni pasażerów, dzięki stabilnej ramie kabiny i stanowi sztywną platformę, gwarantującą doskonałą dynamikę, niższy poziom hałasu, a także wibracji.
W nowym Range Roverze zastosowano najnowocześniejsze systemy usprawniające jazdę w każdych warunkach, opracowane od podstaw, bądź udoskonalone w porównaniu z poprzednią wersją. Usprawnione zawieszenie pneumatyczne, dzięki wprowadzeniu układu różnicującego wysokość jezdną, znacząco poprawiło możliwości terenowe. Czwarta generacja ma lepszą geometrię nadwozia, większy prześwit, kąt natarcia (34,7° na ustawieniach terenowych) i zjazdu (29,6°). Po raz pierwszy w Range Roverze dostępny jest, stworzony przez Land Rovera, system Dynamic Response, aktywnie kontrolujący przechył pojazdu.
Kolejną nowością jest udoskonalony system Terrain Response 2, który analizuje bieżące warunki terenowe i od tej wersji może automatycznie wybierać najodpowiedniejszą konfigurację ustawień. Jego uzupełnienie stanowi szeroka gama technologii zwiększających osiągi i bezpieczeństwo, obejmujących m.in. systemy: kontroli zjazdu, kontroli prędkości podczas zjazdu ze wzniesienia, dynamicznej kontroli stabilności, wspomaganie ruszania pod górę, elektroniczną kontrolę trakcji oraz system zapobiegający przewróceniu się pojazdu.
Nowy Range Rover oferuje silniki benzynowe i diesle, z których wszystkie współpracują z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów oraz systemem Stop/Start. Range Rovera napędzać będą diesle - 3,0 l V6 i 4,4 l V8 - oraz dwa silniki benzynowe - 5,0 l V8 i 5,0 l V8 z doładowaniem.
Silnik SDV8, który został skonstruowany specjalnie dla Range Rovera, w nowym modelu zyskał dodatkowe 9 proc. mocy - teraz ma 339 KM oraz oferuje 700 Nm. Ten 4,4-litrowy diesel przyspiesza Range Rovera do 100 km/h w zaledwie 6,9 sekundy, czyli aż o 1 sekundę szybciej, niż ten sam silnik w poprzednim modelu. Natomiast flagowy, 5-litrowy LR-V8 z doładowaniem, pozwala rozpędzić od 0 do 100 km/h, ważący 2330 kg samochód, w jedyne 5,4 sekundy.
sj