Trwa ładowanie...

Range Rover czwartej generacji już w 2012 roku

Range Rover czwartej generacji już w 2012 rokuŹródło: zdjęcie producenta
d4kkidp
d4kkidp

Firma Land Rover zapowiedziała wprowadzenie nowego Range Rovera jeszcze w 2012 roku. Czwarta generacja będzie najbardziej luksusowym i najwszechstronniejszym Land Roverem w historii marki.

Stylistycznie nowy Range Rover nie różni się znacząco od dotychczas sprzedawanej generacji. Charakterystyczny wygląd brytyjskiego SUV-a został uzupełniony o bardziej dynamiczne lampy i zderzaki, pozostała część nadwozia choć nowa - bardzo mocno przypomina dobrze znaną linię trzeciej generacji Range Rovera. Przedstawiciele marki podkreślają jednak, że mimo zbliżonej stylistyki jest to zupełnie nowy model, w którym zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań.

Wykonana z aluminium, zaawansowana technologicznie kadłubowa struktura, jest o 39 proc. lżejsza niż stalowe nadwozie modelu trzeciej generacji, a mimo to, pozostaje wytrzymała. Jest to pierwszy SUV na świecie, który posiada aluminiową konstrukcję. Zoptymalizowana struktura chroni pasażerów, dzięki stabilnej ramie kabiny i stanowi sztywną platformę, gwarantującą doskonałą dynamikę, niższy poziom hałasu, a także wibracji.

W nowym Range Roverze zastosowano najnowocześniejsze systemy usprawniające jazdę w każdych warunkach, opracowane od podstaw, bądź udoskonalone w porównaniu z poprzednią wersją. Usprawnione zawieszenie pneumatyczne, dzięki wprowadzeniu układu różnicującego wysokość jezdną, znacząco poprawiło możliwości terenowe. Czwarta generacja ma lepszą geometrię nadwozia, większy prześwit, kąt natarcia (34,7° na ustawieniach terenowych) i zjazdu (29,6°). Po raz pierwszy w Range Roverze dostępny jest, stworzony przez Land Rovera, system Dynamic Response, aktywnie kontrolujący przechył pojazdu.

Kolejną nowością jest udoskonalony system Terrain Response 2, który analizuje bieżące warunki terenowe i od tej wersji może automatycznie wybierać najodpowiedniejszą konfigurację ustawień. Jego uzupełnienie stanowi szeroka gama technologii zwiększających osiągi i bezpieczeństwo, obejmujących m.in. systemy: kontroli zjazdu, kontroli prędkości podczas zjazdu ze wzniesienia, dynamicznej kontroli stabilności, wspomaganie ruszania pod górę, elektroniczną kontrolę trakcji oraz system zapobiegający przewróceniu się pojazdu.

d4kkidp

Nowy Range Rover oferuje silniki benzynowe i diesle, z których wszystkie współpracują z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów oraz systemem Stop/Start. Range Rovera napędzać będą diesle - 3,0 l V6 i 4,4 l V8 - oraz dwa silniki benzynowe - 5,0 l V8 i 5,0 l V8 z doładowaniem.

Silnik SDV8, który został skonstruowany specjalnie dla Range Rovera, w nowym modelu zyskał dodatkowe 9 proc. mocy - teraz ma 339 KM oraz oferuje 700 Nm. Ten 4,4-litrowy diesel przyspiesza Range Rovera do 100 km/h w zaledwie 6,9 sekundy, czyli aż o 1 sekundę szybciej, niż ten sam silnik w poprzednim modelu. Natomiast flagowy, 5-litrowy LR-V8 z doładowaniem, pozwala rozpędzić od 0 do 100 km/h, ważący 2330 kg samochód, w jedyne 5,4 sekundy.

sj

d4kkidp
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4kkidp
Więcej tematów