Od 2020 r. auta mają emitować 95 g CO2/km

95 gramów na kilometr ma wynosić limit emisji CO2 dla nowych samochodów - postanowił we wtorek Parlament Europejski. Od 2020 roku ma go spełniać 95 proc. nowych samochodów, a od 2021 r. - wszystkie. Z decyzji PE cieszy się komisarz UE ds. klimatu.

Wcześniej Niemcy chciały, by w 2020 roku 80 proc. nowych samochodów spełniało nowe normy, a dopiero w 2024 r. - wszystkie. - To głosowanie oznacza, że UE pozostanie liderem redukcji CO2 z samochodów, ponieważ limit 95 g/km oznacza zmniejszenie emisji o 50 milionów ton rocznie - uważa cytowany w komunikacie sprawozdawca, niemiecki chadek Thomas Ulmer.

Zgodnie z przyjętymi regulacjami, między 2020 a 2022 zezwolono na utrzymanie tzw. superkredytów, które pozwalają, by samochody elektryczne w większym stopniu zmniejszały średnią emisję całej floty.

Zdaniem unijnej komisarz ds. klimatu Connie Hedegaard nowe limity pozwolą przemysłowi motoryzacyjnemu produkować bardziej ekonomiczne samochody, a klientom oszczędzić pieniądze. Jak podkreśliła, osiągnięcie limitu emisji CO2 na poziomie 95 gramów na kilometr jest możliwe przy użyciu obecnych technologii. - To pozwoli KE podjąć kolejne kroki i zastanowić się ad regulacjami po 2020 roku - dodała Hedegaard.

Nowe regulacje muszą być zaakceptowane przez Radę Unii Europejskiej, aby mogły wejść w życie. Choć cele ekologiczne i dbanie o czystość powietrza w miastach są szczytnymi pomysłami, to jest też druga strona medalu. Małe, ale wysilone silniki z turbodoładowaniem są dużo mniej trwałe. Oznacza to, że mieszkańcy UE będą skazani na bardziej awaryjne konstrukcje.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła