Nowy KTM RC 390 przyłapany podczas testów

Już niedługo nowa generacji rodziny 390 KTM-a będzie w komplecie. Przyłapano zamaskowany prototyp sportowego RC 390, który powinien zmienić się podobnie jak pozostałem modele z tym silnikiem.

KTM RC 390Stary KTM RC 390 zadebiutował w 2013 r.
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | KTM
Szymon Jasina

KTM pokazał już nową odsłonę modeli 390 Duke i 390 Adventure. Ostatnim z trzech motocykli z tej serii jest sportowy RC 390, którego pierwsza odsłona ma już swoje lata, gdyż zadebiutowała na targach EICMA w 2013 r. Niemiecki serwis Motorrad opublikował zdjęcia szpiegowskie prototypu nowej wersji modelu. Na razie jest to zamaskowany egzemplarz, więc trudno oceniać jego wygląd, ale prawdopodobnie owiewki będą miały ostry, kanciasty styl.

Za napęd KTM RC 390 (tak jak w pozostałych dwóch modelach tej rodziny) będzie odpowiadał poprawiony silnik o pojemności 373 cm3, który - tak jak w przypadku poprzedniej generacji - ma maksymalną moc 44 KM. Nieco większy jest natomiast maksymalny moment obrotowy wynoszący 37 Nm. Oczywiście jednostka ta spełnia też normę emisji spalin Euro 5, a motocyklem tym można jeździć z prawem jazdy kategorii A2.

Części nowości w drugiej generacji motocykla KTM RC 390 można się domyślić na podstawie nakeda i modelu turystycznego. Podobnie jak te dwa również wersja sportowa otrzyma kolorowy wyświetlacz oraz opcjonalny Quickshifter+ pozwalający na zmianę biegów bez wciskania sprzęgła.

Na postawie zdjęć szpiegowskich natomiast można zauważyć kilka innych zmian. Większy zbiornik paliwa zapewni lepszy zasięg na jednym tankowaniu, a nowy kształt kierownicy powinien pozytywnie wpłynąć na komfort, ale przede wszystkim na ergonomię jazdy. Podobnie będzie z nowym tyłem modelu KTM RC 390, który ma zmieniony kształt i poprawioną kanapę. Motocykl ten też będzie miał większą przednią tarczę hamulcową pozwalającą na bardziej dynamiczną jazdę.

Podobnie jak w przypadku KTM-a 390 Duke, tak też nowy RC 390 będzie produkowany w Indiach przez firmę Bajaj, która ma blisko połowę udziału w austriackim producencie motocykli. Model ten powinien zadebiutować w 2021 r.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła