KTM RC 390 – cena, informacje, dane techniczne
Sportowy charakter, rasowy wygląd, a przy tym niewysoka cena i możliwość jazdy na prawo jazdy kategorii A2. Tak można podsumować sportowy motocykl KTM RC 390, który napędzany jest niewielkim silnikiem, ale swoją stylistyką przypomina dużo mocniejsze maszyny.
Pomarańczowa kratownicowa rama i przód motocykla zakryty owiewkami. KTM RC 390 wygląda bardzo rasowo i na pierwszy rzut oka trudno zauważyć, że mamy do czynienia ze słabszym sportowcem. Koła o szerokości 110 mm z przodu i 150 mm z tyłu oraz detale, jak rzucające się w oczy aluminiowe elementy mocujące kierownicę, tworzą spójny obraz agresywnego motocykla. Prawdziwe oblicze tego KTM-a zdradza tylko pojedyncza tarcza hamulcowa z przodu.
Kontrastuje to z niezbyt dużym silnikiem, ale w końcu o to chodzi w tym modelu – nie ma to być ekstremalna maszyna kosztująca krocie, ale ma tak wyglądać. Jednostka napędowa motocykla KTM RC 390 to jednocylindrowiec o pojemności 373 cm3 i maksymalnej mocy 44 KM, który pozwala na jazdę posiadaczom prawa jazdy kategorii A2. Maksymalny moment obrotowy to 35 Nm. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni biegów, a motocykl wyposażono też w sprzęgło antyhoppingowe.
Sportowy charakter motocykla KTM RC 390 to nie tylko wygląd, ale też układ jezdny. Rama i zwieszenie zostały zaprojektowane tak, aby maszyna ta sprawdzała się podczas szybkiej jazdy i to nie tylko na publicznych drogach, ale też na torze. Masa własna RC 390 to tylko 149 kg, a siedzisko znajdujące się na wysokości 820 mm jeszcze bardziej upodabnia go do większych sportowych modeli. Warto też wspomnieć, że powstała nawet torowa wersja tego motocykla, czyli KTM RC 390 R.
Cena KTM-a RC 390 to 25 000 zł. W ofercie jest też sporo dodatków, jak bardziej ergonomiczne siedzisko, centralny kufer czy wydech przygotowany przez firmę Akrapovic.