Najbardziej oszczędne samochody hybrydowe

W Polsce oszczędny samochód kojarzy się z pojazdem zasilanym LPG lub wyposażonym w silnik Diesla. Tam, gdzie "tankowanie" auta gazem nie jest popularne, coraz częściej do kategorii pojazdów łaskawych dla portfela nabywcy zalicza się hybrydy

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 12Miejsce 12: Honda Insight

Obraz
© zdjęcie producenta

W Polsce oszczędny samochód kojarzy się z pojazdem zasilanym LPG lub wyposażonym w silnik Diesla. Tam, gdzie "tankowanie" auta gazem nie jest popularne, coraz częściej do kategorii pojazdów łaskawych dla portfela nabywcy zalicza się hybrydy. Połączenie silnika benzynowego z elektrycznym przeważnie okazuje się bezawaryjne, a w przypadku miejskiej eksploatacji jest co najmniej równie oszczędne jak silnik Diesla. Oto hybrydy, na których można zaoszczędzić najwięcej.

Wyliczeń dokonała mająca siedzibę w USA firma Vincentric, biorąc pod uwagę cenę zakupu i wszelkie koszty poniesione przez właściciela w ciągu pięciu lat eksploatacji. Dane dotyczą rynku amerykańskiego, na którym występuje największa liczba i różnorodność samochodów z takim napędem i osadzone są w realiach USA. Z tego też względu pod uwagę nie wzięliśmy ceny zakupu samochodu, a jedynie oszczędności na paliwie, co daje nam pewne pojęcie o rzeczywistych kosztach użytkowania poszczególnych modeli.

Japoński kompakt korzysta z silnika spalinowego 1.3 l o mocy 88 KM oraz jednostki elektrycznej o mocy 14 KM. Nie daje to oszałamiających możliwości na drodze, ale pozwala na poczynienie oszczędności - w ciągu pięciu lat ma to być 2213 dolarów (ok. 6959 zł).
tb/mw/tb

/ 12Miejsce 11: Mercedes-Benz S-Klasa Hybrid

Obraz
© zdjęcie producenta

Czy duży silnik może być oszczędny? Jeśli połączy się go z elektrycznym, odpowiedź brzmi "tak". W przypadku flagowego Mercedesa motor V6 o pojemności 3,5 l oferuje 306 KM, a samochód nim napędzany w ciągu pięciu lat pozwala użytkownikowi w USA zaoszczędzić 2475 dolarów (ok. 7783 zł).

/ 12Miejsce 10: Hyundai Sonata Hybrid

Obraz
© zdjęcie producenta

Należąca do segmentu D Sonata w Europie sprzedawana jest jako i40. W Polsce wersja hybrydowa jest jednak niedostępna. W ciągu pięciu lat użytkownicy w USA mogą zaoszczędzić 2714 dolarów (ok. 8534 zł).

/ 12Miejsce 9: Acura ILX Hybrid

Obraz
© zdjęcie producenta

Ekskluzywna marka Hondy może pochwalić się pierwszym i od razu udanym modelem hybrydowym. ILX, bazujący na obecnej generacji Civica, posiada motor spalinowy o pojemności 1.5 l i mocy 90 KM oraz silnik elektryczny o mocy 23 KM. Model sprzedawany za oceanem w ciągu pięciu lat pozwala na zaoszczędzenie 3152 dolarów (ok. 9912 zł).

/ 12Miejsce 8: Audi Q5 Hybrid

Obraz
© zdjęcie producenta

Niemiecka propozycja w dziedzinie crossoverów znalazła się w czołówce stworzonej w USA listy. Dwulitrowy silnik TFSI współpracujący ze swoim elektrycznym pomocnikiem oferuje 245 KM i w ciągu pięciu lat eksploatacji ma zapewniać oszczędność na poziomie 3190 dolarów (ok. 10031 zł).

/ 12Miejsce 7: Toyota Prius C

Obraz
© zdjęcie producenta

Hybryda oparta na modelu Yaris (ten nie jest w USA proponowany w wersji hybrydowej) to dobra inwestycja dla oszczędnych. W ciągu pięciu lat za paliwo zapłacimy o 3237 dolarów (ok. 10179 zł) mniej, niż w przypadku samochodu z tradycyjnym napędem.

/ 12Miejsce 6: Volkswagen Jetta Hybrid

Obraz
© zdjęcie producenta

Czy samochód hybrydowy klasy popularnej musi być nudny? Nie, a dowodem na to jest Jetta Hybrid. Niemiecka propozycja korzysta ze skrzyni DSG, a nie bezstopniowej, jak u japońskiej konkurencji, a do dyspozycji kierowcy oddaje 170 KM. Samochód jest dynamiczny, a jednocześnie oszczędny. W realiach USA w ciągu pięcioletniej eksploatacji przy dystrybutorach zaoszczędzić można 3781 dolarów (ok. 11890 zł).

/ 12Miejsce 5: Lexus ES 300h oraz Toyota Avalon

Obraz
© zdjęcie producenta

Usportowiony przedstawiciel Lexusa w segmencie E bez wątpienia jest ładny i luksusowy. W odmianie hybrydowej model ten może stawać w szranki również pod względem oszczędności względem egzemplarza o tradycyjnym napędzie.

Propozycja Toyoty w segmencie F nie jest dostępna w Europie. W Stanach Avalon święci jednak tryumfy i sprawdza się również w odmianie hybrydowej. Jednostka, dostarczająca 200 KM składa się z silnika elektrycznego i rzędowego, czterocylindrowego motoru o pojemności 2.5 l. Jak wyliczyła firma Vincentric, w ciągu pięciu lat użytkownicy obydwu tych modeli zaoszczędzą przy dystrybutorach 4526 dolarów (ok. 14233 zł).

/ 12Miejsce 4: Lincoln MKZ Hybrid

Obraz
© zdjęcie producenta

Niedostępny w Polsce samochód luksusowej marki Forda korzysta jednostki elektrycznej współpracującej z dwulitrowym silnikiem benzynowym, pracującym w cyklu Atkinsona. Całość oddaje do dyspozycji kierowcy 188 KM mocy przenoszonej na koła za pomocą bezstopniowej przekładni. Jak obliczyła firma Vincentric, hybrydowy Lincoln pozwala za zaoszczędzenie w ciągu pięciu lat 4818 dolarów (ok. 15151 zł).

10 / 12Miejsce 3: Ford Fusion Hybrid

Obraz
© zdjęcie producenta

Amerykańska odmiana modelu Mondeo za oceanem sprzedawana jest w wariancie z hybrydowym z benzynowym silnikiem o pojemności 2.0 l. Samochód ma obszerne wnętrze i pozwala na oszczędzanie. Jak wyliczyła amerykańska firma Vincentric, w ciągu pięciu lat jego właściciel na paliwo wyda 4977 dolarów (ok. 15606 zł).

11 / 12Miejsce 2: Toyota Prius V / Prius+

Obraz
© zdjęcie producenta

Powiększony model Prius, sprzedawany w Europie pod nazwą Prius+, oferuje sporo miejsca (4,6 m długości) i oszczędną jednostkę napędową. Układ złożony z motoru o pojemności 1.8 l i silnika elektrycznego daje łącznie moc 136 KM. Według wyliczeń firmy Vincentric hybryda, w porównaniu z samochodem o napędzie tradycyjnym, pozwala zaoszczędzić w ciągu pięciu lat 5270 dolarów (ok. 16525 zł).

12 / 12Miejsce 1: Lexus CT 200h

Obraz
© zdjęcie producenta

Kompaktowa propozycja ekskluzywnej dywizji Toyoty jest zwyciężczynią amerykańskiego testu. Zespół napędowy Lexusa - silnik benzynowy o pojemności 1.8 l i mocy 99 KM oraz silnik elektryczny o mocy 80 KM - w ciągu pięciu lat pozwala zaoszczędzić 6154 dolary (ok. 19297 zł).
tb/mw/tb

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę