Najbardziej oszczędne samochody hybrydowe
Miejsce 12: Honda Insight
W Polsce oszczędny samochód kojarzy się z pojazdem zasilanym LPG lub wyposażonym w silnik Diesla. Tam, gdzie "tankowanie" auta gazem nie jest popularne, coraz częściej do kategorii pojazdów łaskawych dla portfela nabywcy zalicza się hybrydy
W Polsce oszczędny samochód kojarzy się z pojazdem zasilanym LPG lub wyposażonym w silnik Diesla. Tam, gdzie "tankowanie" auta gazem nie jest popularne, coraz częściej do kategorii pojazdów łaskawych dla portfela nabywcy zalicza się hybrydy. Połączenie silnika benzynowego z elektrycznym przeważnie okazuje się bezawaryjne, a w przypadku miejskiej eksploatacji jest co najmniej równie oszczędne jak silnik Diesla. Oto hybrydy, na których można zaoszczędzić najwięcej.
Wyliczeń dokonała mająca siedzibę w USA firma Vincentric, biorąc pod uwagę cenę zakupu i wszelkie koszty poniesione przez właściciela w ciągu pięciu lat eksploatacji. Dane dotyczą rynku amerykańskiego, na którym występuje największa liczba i różnorodność samochodów z takim napędem i osadzone są w realiach USA. Z tego też względu pod uwagę nie wzięliśmy ceny zakupu samochodu, a jedynie oszczędności na paliwie, co daje nam pewne pojęcie o rzeczywistych kosztach użytkowania poszczególnych modeli.
Japoński kompakt korzysta z silnika spalinowego 1.3 l o mocy 88 KM oraz jednostki elektrycznej o mocy 14 KM. Nie daje to oszałamiających możliwości na drodze, ale pozwala na poczynienie oszczędności - w ciągu pięciu lat ma to być 2213 dolarów (ok. 6959 zł).
tb/mw/tb