WAŻNE
TERAZ

Są zarzuty dla sprawcy wypadku na Pomorzu

Na A4 jesteś bezkarny. Policja tam nie zagląda

Obraz
Źródło zdjęć: © PAP/Andrzej Grygiel

Po wprowadzeniu opłat na A4 pomiędzy Wrocławiem a Gliwicami policja przestała patrolować ten odcinek. Funkcjonariusze nie chcą płacić na bramkach, dlatego na 164-kilometrach autostrady nie spotkamy żadnego radiowozu, a kierowcy bezkarnie mogą przekraczać prędkość.

Po wprowadzeniu opłat na autostradzie A4 za przejazd nie muszą płacić tylko służby wykonujące akcje ratunkowe. Jednak pozostałe samochody policji, straży pożarnej i pogotowia są zobowiązane do uiszczania opłat - informuje "Gazeta". Z tego powodu po autostradzie nie jeżdżą radiowozy z wideorejestratorami.

Policja posiada spory park nieoznakowanych samochodów wyposażonych w sprzęt do nagrywania piratów drogowych. Dotychczas często korzystano z niego na opisywanym odcinku A4 i zatrzymywano kierowców łamiących przepisy. Teraz kilkusetzłotowe kary i punkty karne już nie są dla nich zagrożeniem.

Wymóg wnoszenia opłaty przez radiowozy wynika z polecenia Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Również przedstawiciele firmy Kapsch będącej operatorem systemu opłat Viatoll tłumaczą, iż prawo jest tak skonstruowane, że tylko pojazdy jadące do akcji ratowniczych nie muszą płacić za przejazd autostradą - w innych przypadkach służby nie zostały zwolnione z opłat.

Czy to oznacza, że kierowcy mogą być pewni swojej bezkarności? Nie na 100 proc. Jak wynika z informacji "Gazety", rzecznicy policji twierdzą, że funkcjonariusze pobierają kwit przy wjeździe na autostradę, a następnie opuszczając ją oddają go nie uiszczając opłaty. Takie zachowanie jednak byłoby łamaniem prawa i sami policjanci pytani o sprawę przyznają, że nie patrolują tego liczącego 164 km odcinka.

sj

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025