MV Agusta Superveloce 1000 Serie Oro dołącza do gamy. Technicznie bliżej jej do Brutale
Włoski producent motocykli z najwyższej półki zaprezentował nowe, ostrzejsze wcielenie modelu Superveloce, które znacząco różni się od standardowego wydania. Serie Oro, bo tak się nazywa, to prawdziwy mocarz.
Pod względem technicznym Serie Oro jest bliższe modelowi Brutale niż standardowemu Superveloce. Niemal w całości korzysta bowiem z platformy Brutale 1000 RR, dzieląc tę samą ramę, elementy zawieszenia i silnik. To właśnie napęd najbardziej wyróżnia nową odmianę.
Podczas gdy typowe Superveloce jest napędzane trzycylindrówką o pojemności 800 cm3, w Serie Oro znajdziemy czterocylindrową litrówkę zdolną wykrzesać szalone 208 KM i 116,5 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jak wynika z danych producenta, przekłada się to na wspaniałe osiągi.
Prędkość maksymalna przekracza 300 km/h, a docisk aerodynamiczny wynosi nawet 39,2 kg. Wszystko to przy masie na sucho na poziomie 194 kg. Taka maszyna wymaga odpowiednich hamulców. Na pokładzie znalazł się więc zestaw Brembo Stylema obejmujący czterotłoczkowe zaciski i 320-milimetrowe tarcze z przodu oraz dwutłoczkowy z tyłu z tarczą o średnicy 220 mm.
Zawieszenie oparto z kolei na podzespołach Öhlinsa z elektroniczną regulacją ustawień. Jak przystało na ekstremalnie sportową maszynę, jest tu też sporo włókna węglowego. Z tego lekkiego i wytrzymałego materiału wykonano m.in. owiewki, wlot powietrza, osłony, a nawet część tłumika.
Serie Oro powinno pojawić się w sprzedaży w najbliższych miesiącach. Ceny nie są jeszcze znane, ale tanio na pewno nie będzie.