MV Agusta Superveloce 1000 Serie Oro dołącza do gamy. Technicznie bliżej jej do Brutale

Włoski producent motocykli z najwyższej półki zaprezentował nowe, ostrzejsze wcielenie modelu Superveloce, które znacząco różni się od standardowego wydania. Serie Oro, bo tak się nazywa, to prawdziwy mocarz.

MV Agusta Superveloce Serie OroMV Agusta Superveloce Serie Oro
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | MV Agusta
Aleksander Ruciński

Pod względem technicznym Serie Oro jest bliższe modelowi Brutale niż standardowemu Superveloce. Niemal w całości korzysta bowiem z platformy Brutale 1000 RR, dzieląc tę samą ramę, elementy zawieszenia i silnik. To właśnie napęd najbardziej wyróżnia nową odmianę.

Podczas gdy typowe Superveloce jest napędzane trzycylindrówką o pojemności 800 cm3, w Serie Oro znajdziemy czterocylindrową litrówkę zdolną wykrzesać szalone 208 KM i 116,5 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jak wynika z danych producenta, przekłada się to na wspaniałe osiągi.

Prędkość maksymalna przekracza 300 km/h, a docisk aerodynamiczny wynosi nawet 39,2 kg. Wszystko to przy masie na sucho na poziomie 194 kg. Taka maszyna wymaga odpowiednich hamulców. Na pokładzie znalazł się więc zestaw Brembo Stylema obejmujący czterotłoczkowe zaciski i 320-milimetrowe tarcze z przodu oraz dwutłoczkowy z tyłu z tarczą o średnicy 220 mm.

Zawieszenie oparto z kolei na podzespołach Öhlinsa z elektroniczną regulacją ustawień. Jak przystało na ekstremalnie sportową maszynę, jest tu też sporo włókna węglowego. Z tego lekkiego i wytrzymałego materiału wykonano m.in. owiewki, wlot powietrza, osłony, a nawet część tłumika.

Serie Oro powinno pojawić się w sprzedaży w najbliższych miesiącach. Ceny nie są jeszcze znane, ale tanio na pewno nie będzie.

  • MV Agusta Superveloce Serie Oro
  • MV Agusta Superveloce Serie Oro
  • MV Agusta Superveloce Serie Oro
[1/3] MV Agusta Superveloce Serie Oro Źródło zdjęć: materiały prasowe | MV Agusta
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła