MV Agusta Superveloce 1000 Serie Oro dołącza do gamy. Technicznie bliżej jej do Brutale

Włoski producent motocykli z najwyższej półki zaprezentował nowe, ostrzejsze wcielenie modelu Superveloce, które znacząco różni się od standardowego wydania. Serie Oro, bo tak się nazywa, to prawdziwy mocarz.

MV Agusta Superveloce Serie OroMV Agusta Superveloce Serie Oro
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | MV Agusta
Aleksander Ruciński

Pod względem technicznym Serie Oro jest bliższe modelowi Brutale niż standardowemu Superveloce. Niemal w całości korzysta bowiem z platformy Brutale 1000 RR, dzieląc tę samą ramę, elementy zawieszenia i silnik. To właśnie napęd najbardziej wyróżnia nową odmianę.

Podczas gdy typowe Superveloce jest napędzane trzycylindrówką o pojemności 800 cm3, w Serie Oro znajdziemy czterocylindrową litrówkę zdolną wykrzesać szalone 208 KM i 116,5 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jak wynika z danych producenta, przekłada się to na wspaniałe osiągi.

Prędkość maksymalna przekracza 300 km/h, a docisk aerodynamiczny wynosi nawet 39,2 kg. Wszystko to przy masie na sucho na poziomie 194 kg. Taka maszyna wymaga odpowiednich hamulców. Na pokładzie znalazł się więc zestaw Brembo Stylema obejmujący czterotłoczkowe zaciski i 320-milimetrowe tarcze z przodu oraz dwutłoczkowy z tyłu z tarczą o średnicy 220 mm.

Zawieszenie oparto z kolei na podzespołach Öhlinsa z elektroniczną regulacją ustawień. Jak przystało na ekstremalnie sportową maszynę, jest tu też sporo włókna węglowego. Z tego lekkiego i wytrzymałego materiału wykonano m.in. owiewki, wlot powietrza, osłony, a nawet część tłumika.

Serie Oro powinno pojawić się w sprzedaży w najbliższych miesiącach. Ceny nie są jeszcze znane, ale tanio na pewno nie będzie.

  • MV Agusta Superveloce Serie Oro
  • MV Agusta Superveloce Serie Oro
  • MV Agusta Superveloce Serie Oro
[1/3] MV Agusta Superveloce Serie Oro Źródło zdjęć: materiały prasowe | MV Agusta
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥