MV Agusta Superveloce Ago to hołd dla mistrza. Limitowany model pasuje idealnie

MV Agusta podczas weekendu wyścigowego w Misano zaprezentowała limitowaną wersję modelu Superveloce. Odmiana Ago to hołd dla legendy wyścigów motocyklowych. Giacomo Agostini dominował tory wyścigowe w latach 60. i 70. na maszynach włoskiej marki, która przygotowała motocykl przypominający jego maszynę wyścigową z tej epoki.

MV Agusta Superveloce AgoMV Agusta Superveloce Ago
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Szymon Jasina

Można sobie żartować, że MV Agusta odkryła żyłę złota w tworzeniu limitowanych edycji specjalnych. Choćby w przypadku modelu Superveloce można przypomnieć takie wersje jak Alpine czy 75 Anniversario. Jednak z drugiej strony, faktycznie wyprzedają się one w ekspresowym tempie, a do tego swoim wyglądem czynią świat piękniejszym. Kolejna limitowana odmiana otrzymała nazwę Ago.

Malowaniem MV Agusta Superveloce Ago nawiązuje do wyścigowych maszyn, którymi ścigał się Giacomo Agostini. Jest więc połączenie czerwonego ze srebrnych, a całość uzupełnia żółte pole z numerem startowym (tu zdecydowano się na jedynkę). Dodatkowo żółty okrąg otacza też przednie światło, w miejscu którego wyścigowy motocykl też miał napisaną liczbę. Posiadający stylistykę retro sportową model Superveloce idealnie pasuje do takiej edycji specjalnej.

MV Agusta Superveloce Ago
MV Agusta Superveloce Ago © Materiały prasowe | MV Agusta

MV Agusta zadbała o to, żeby Superveloce Ago wyróżniało się czymś więcej niż tylko wyglądem. Edycja ta ma zmienione zawieszenie – przedni widelec Ohlins 43 mm Nix i tylny amortyzator TTX 36. Do motocykla dawany jest też wydech Arrow z dwoma końcówkami po prawej stronie maszyny i jedną po lewej. Wszystkie zakończone są ładnie wyglądającą kratką z napisem Ago.

MV Agusta Superveloce Ago wyróżnia się też specjalną plakietką na skórzanych pasach umieszczaną na wlewie zbiornika paliwa i czerwonymi manetkami – te elementy, podobnie jak sportowy wydech można założyć lub nie. Dodatkowo odmiana Ago otrzymała nową, nieco wyższą szybę.

MV Agusta Superveloce Ago
MV Agusta Superveloce Ago © Materiały prasowe | MV Agusta

Za napęd standardowo odpowiada 3-cylindrowy silnik o pojemności 798 cm3, którego maksymalna moc to 147 KM przy 13 000 obr./min. Zamontowanie opcjonalnego wydechu podnosi ją do 151 Km przy 13 250 obr./min.

Giacomo Agostini jest jednym z najbardziej utytułowanych zawodników w historii. O jego dominacji na torach, gdy jeździł na motocyklach MV Agusta 350 cm3 i 500 cm3 świadczy to, że w latach 1968-1970 wygrał wszystkie wyścigi, w których wystartował. W kolejnym roku jedyne, w których nie zwyciężył, to te, których nie ukończył. Włoch odnosił sukcesy przez całe lata 60. i 70. Nic zatem dziwnego, że MV Agusta Superveloce Ago to nie pierwsza edycja specjalna upamiętniająca tego zawodnika. W momencie debiutu sportowego modelu F4 1000 ten motocykl też miał limitowaną odmianę Ago

MV Agusta Superveloce Ago
MV Agusta Superveloce Ago © Materiały prasowe | MV Agusta

MV Agusta Superveloce Ago powstanie w liczbie 311 egzemplarzy, co związane jest z liczbą zwycięstw, jakie Agostini odniósł w swojej karierze. Chętni na tę edycję specjalną będą musieli głębiej sięgnąć do kieszeni, gdyż kosztuje ona 32 100 euro (ok. 148 tys. zł), czyli znacznie więcej od podstawowego Superveloce 800, które wycenione jest na 20 700 euro (ok. 95 tys. zł).

MV Agusta Superveloce Ago
MV Agusta Superveloce Ago © Materiały prasowe | MV Agusta
MV Agusta Superveloce Ago
MV Agusta Superveloce Ago © Materiały prasowe | MV Agusta
MV Agusta Superveloce Ago
MV Agusta Superveloce Ago © Materiały prasowe | MV Agusta
MV Agusta Superveloce Ago
MV Agusta Superveloce Ago © Materiały prasowe | MV Agusta
MV Agusta Superveloce Ago
MV Agusta Superveloce Ago © Materiały prasowe | MV Agusta
MV Agusta Superveloce Ago
MV Agusta Superveloce Ago © Materiały prasowe | MV Agusta
MV Agusta Superveloce Ago
MV Agusta Superveloce Ago © Materiały prasowe | MV Agusta
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła