Limitowana MV Agusta Brutale 1000 Nurburgring to najbardziej ekstremalna wersja
MV Agusta zaprezentowała nową wersję modelu Brutale 1000. Nosi ona nazwę Nurburgring i nie jest przypadkowa. To topowa limitowana odmiana, która została stworzona głównie z myślą o jeździe na torze. Do tego jest to najdroższy model włoskiej marki.
Dopiero co MV Agusta zaprezentowała Brutale 1000 RS, czyli tańszą wersję swojego najmocniejszego modelu. Teraz debiutuje jej przeciwieństwo. Odmiana Nurburgring będzie limitowana do zaledwie 150 egzemplarzy, a jej nazwa nie jest przypadkowa. Motocykl ten był opracowywany i testowany na słynnym niemieckim torze.
MV Agusta Brutale 1000 Nurburgring przede wszystkim otrzymała felgi wykonane z włókna węglowego, które wyposażone są w nowe, lżejsze, a zarazem wytrzymalsze centralne śruby. W efekcie znacząco zmniejszono masę nieresorowaną poprawiając właściwości jezdne włoskiego motocykla.
Każdy egzemplarz MV Agusty Brutale 1000 Nurburgring będzie dostarczany z torowym pakietem Racing Kit. W jego skład wejdzie zaślepka na tylne siedzenie, ale przede wszystkim wyścigowy układ wydechowy Arrow, który też obniży masę motocykla, a przy tym dzięki zmienionemu oprogramowaniu silnika podniesie też jego moc.
Odmianę Nurburgring będzie też można będzie rozpoznać po niewielkiej owiewce umieszczonej nad przednim reflektorem. Jest to element aerodynamiczny, który ma zapewnić dodatkowy docisk przy wysokich prędkościach. Oczywiście nowa limitowana odmiana otrzymała specjalne malowanie – srebrne z dużą ilością czerni i czerwieni.
Za napęd odpowiada ten sam co w standardowych odmianach RS i RR silnik. Jest to czterocylindrowa, rzędowa jednostka o pojemności 998 cm3. Przy drogowym wydechu generuje ona 208 KM przy 13 000 obr./min, a torowy układ Arrow podnosi moc do 215 KM przy 13 200 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 116,5 Nm przy 11 000 obr./min. Jeśli chodzi o osiągi, to MV Agusta podaje tylko, że motocykl ten rozpędza się do ponad 300 km/h. Ilu dokładnie? Tego nie wiadomo.
Choć lista dodatków w modelu MV Agusta Brutale 1000 Nurburgring nie jest szczególnie długa, to są to drogie elementy (szczególnie koła). To natomiast przekłada się na cenę. Limitowana wersja Nurburgring kosztuje 39 900 euro (ok. 182 tys. zł). Dla porównania odmiana RR to wydatek 32 300 euro, a RS 25 500 euro. Co więcej, Brutale 1000 Nurburgring jest najdroższym motocyklem MV Agusty, gdyż Rush 1000 jest wyceniony na 38 800 euro.