MV Agusta F3 RR to nowy bezkompromisowy sportowiec z Włoch
MV Agusta zaprezentowało swój sportowy model F3 w nowej wersji RR. Jednak jest to coś więcej niż tylko odmiana z paroma dodatkami i nowym malowaniem. Włosi naprawdę mocno popracowali, aby stworzyć maszynę idealną na tor.
Między poszczególnymi wersjami danego modelu czasem trudno w ogóle dostrzec różnice. Tak na pewno nie jest w przypadku MV Agusty F3 RR. Nowa odmiana od standardowej nazwanej Rosso różni się już wyglądem, a dokładniej rozbudowanymi elementami aerodynamicznymi, które pojawiły się po bokach motocykla. Wykonane z włókna węglowego małe skrzydła generują dodatkowe 8 kg docisku przy maksymalnej prędkości 240 km/h. Również owiewka na dole maszyny to nowy projekt. Z włókna węglowego wykonano również błotnik
Dodatkową nowością jest pakiet Racing Kit, który obejmuje wyścigowy wydech firmy Akrapovic oraz zmieniony program silnika. Standardowo AV Agusta F3 RR z 3-cylindrowego silnika o pojemności 798 cm3 generuje 147 KM przy 13 000 obr./min, ale z torowym pakietem wartość ta rośnie do 155 KM przy 13 250 obr./min. W obu przypadkach maksymalny moment obrotowy to 88 Nm przy 10 100 obr./min. Dodatkowo wydech opcji Racing Kit zmniejsza masę motocykla ze 173 kg do 165 kg.
Tak jak wcześniej, tak też w modelu RR, MV Agusta F3 wyposażona jest w pełni regulowane zawieszenie przy obu kołach. Z przodu jest to widelec 43 mm Marzocchi o skoku 125 mm, a z tyłu pojedynczy amortyzator Sachs o skoku 135 mm. Odmianę RR wyróżnia za to nowy wzór felg z pięcioma ramionami zamiast sześciu.
Hamulce dostarcza firma Brembo. Z przodu są to dwie tarcze o średnicy 320 mm obsługiwane przez 4-tłokowe zaciski, natomiast z tyłu znalazła się tarcza 220 mm i 2-tłokowy zacisk. Tak jak inne nowe modele MV Agusty, tak też F3 RR wyposażone jest w najnowszy wyświetlacz o przekątnej 5,5 cala, która pozwala na połączenie ze smartfonem i m.in. korzystanie z nawigacji.
MV Agusta F3 RR jest zauważalnie droższa od podstawowego modelu. Została wyceniona na 21 900 euro (czyli ok. 101,5 tys. zł) w porównaniu do 16 400 euro (ok. 76 tys. zł) za odmianę Rosso. W ofercie włoskiej marki jest też model Superveloce, który pod nadwoziem w stylu retro kryje właśnie F3.