MV Agusta F3 RR to nowy bezkompromisowy sportowiec z Włoch

MV Agusta zaprezentowało swój sportowy model F3 w nowej wersji RR. Jednak jest to coś więcej niż tylko odmiana z paroma dodatkami i nowym malowaniem. Włosi naprawdę mocno popracowali, aby stworzyć maszynę idealną na tor.

MV Agusta F3 RRMV Agusta F3 RR
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | MV Agusta
Szymon Jasina

Między poszczególnymi wersjami danego modelu czasem trudno w ogóle dostrzec różnice. Tak na pewno nie jest w przypadku MV Agusty F3 RR. Nowa odmiana od standardowej nazwanej Rosso różni się już wyglądem, a dokładniej rozbudowanymi elementami aerodynamicznymi, które pojawiły się po bokach motocykla. Wykonane z włókna węglowego małe skrzydła generują dodatkowe 8 kg docisku przy maksymalnej prędkości 240 km/h. Również owiewka na dole maszyny to nowy projekt. Z włókna węglowego wykonano również błotnik

Dodatkową nowością jest pakiet Racing Kit, który obejmuje wyścigowy wydech firmy Akrapovic oraz zmieniony program silnika. Standardowo AV Agusta F3 RR z 3-cylindrowego silnika o pojemności 798 cm3 generuje 147 KM przy 13 000 obr./min, ale z torowym pakietem wartość ta rośnie do 155 KM przy 13 250 obr./min. W obu przypadkach maksymalny moment obrotowy to 88 Nm przy 10 100 obr./min. Dodatkowo wydech opcji Racing Kit zmniejsza masę motocykla ze 173 kg do 165 kg.

MV Agusta F3 RR
MV Agusta F3 RR © Materiały prasowe | MV Agusta

Tak jak wcześniej, tak też w modelu RR, MV Agusta F3 wyposażona jest w pełni regulowane zawieszenie przy obu kołach. Z przodu jest to widelec 43 mm Marzocchi o skoku 125 mm, a z tyłu pojedynczy amortyzator Sachs o skoku 135 mm. Odmianę RR wyróżnia za to nowy wzór felg z pięcioma ramionami zamiast sześciu.

Hamulce dostarcza firma Brembo. Z przodu są to dwie tarcze o średnicy 320 mm obsługiwane przez 4-tłokowe zaciski, natomiast z tyłu znalazła się tarcza 220 mm i 2-tłokowy zacisk. Tak jak inne nowe modele MV Agusty, tak też F3 RR wyposażone jest w najnowszy wyświetlacz o przekątnej 5,5 cala, która pozwala na połączenie ze smartfonem i m.in. korzystanie z nawigacji.

MV Agusta F3 RR
MV Agusta F3 RR © Materiały prasowe | MV Agusta

MV Agusta F3 RR jest zauważalnie droższa od podstawowego modelu. Została wyceniona na 21 900 euro (czyli ok. 101,5 tys. zł) w porównaniu do 16 400 euro (ok. 76 tys. zł) za odmianę Rosso. W ofercie włoskiej marki jest też model Superveloce, który pod nadwoziem w stylu retro kryje właśnie F3.

MV Agusta F3 RR
MV Agusta F3 RR © Materiały prasowe | MV Agusta
MV Agusta F3 RR
MV Agusta F3 RR © Materiały prasowe | MV Agusta
MV Agusta F3 RR
MV Agusta F3 RR © Materiały prasowe | MV Agusta
MV Agusta F3 RR
MV Agusta F3 RR © Materiały prasowe | MV Agusta
MV Agusta F3 RR
MV Agusta F3 RR © Materiały prasowe | MV Agusta
MV Agusta F3 RR
MV Agusta F3 RR © Materiały prasowe | MV Agusta
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła