Trwa ładowanie...

MV Agusta Brutale 1000 RS to tańsza i wygodniejsza wersja mocarnego nakeda

MV Agusta dodała do oferty nową wersję modelu Brutale 1000. Odmiana oznaczona literami RS ma dużo lepszą ergonomię, ale też kilka tańszych elementów, dzięki czemu kosztuje zdecydowanie mniej od wersji RR.

Share
MV Agusta Brutale 1000 RS
MV Agusta Brutale 1000 RSŹródło: Materiały prasowe, fot: MV Agusta
dzzlaoj

MV Agusta Brutale 1000 RR to (nie licząc jego limitowego brata o nazwie Rush 1000) topowy model włoskiej marki. Można o nim powiedzieć, że jest to mocny motocykl sportowy, ale bez owiewek. Naked ten nie tylko ma topowe zawieszenie i ogromną moc, ale też np. kierownicę typu clip-on, która daje sportową pozycję na siedzisku. Teraz na rynku pojawia się MV Agusta Brutale 1000 RS, która jest wygodniejsza, ale też znacząco tańsza.

Nowy motocykl ze Schiranny ma ten sam niesamowity i agresywny wygląd, jaki znamy z modelu RR. Również napęd pozostał bez zmian. Oznacza to czterocylindrowy silnik o pojemności 998 cm3 i maksymalnej mocy 208 KM osiąganej przy 13 000 obr./min. Silnik oczywiście spełnia już normę Euro 5. Choć osiągnięcie tego bez owiewek może być mało realne, to MV Agusta Brutale 1000 RS ma rozpędzać się do ponad 300 km/h.

MV Agusta Brutale 1000 RS Materiały prasowe
MV Agusta Brutale 1000 RSŹródło: Materiały prasowe, fot: MV Agusta

To co w takim razie się zmieniło? Przede wszystkim wersja RS ma być bardziej ergonomiczna, choć lepiej powiedzieć, że po prostu wygodniejsza. Dlatego otrzymała wyższą kierownicę i nowe podnóżki, co razem pozwoli na zajęcie bardziej wyprostowanej pozycji na motocyklu – typowej dla nakedów. Do tego zastosowano wygodniejsze siedzenie z nieco grubszej pianki. MV Agusta Brutale 1000 RS ma też najnowszy komputer pokładowy z 5,5-calowym wyświetlaczem.

dzzlaoj

Jednak MV Agusta postanowiła, że Brutale 1000 RS będzie też tańsze od wersji RR. Osiągnięto to, stosując inne zawieszenie – mniej torowe, a bardziej przystosowane do jazdy po drogach publicznych. MV Agusta Brutale 1000 RR ma przy obu kołach zestaw Ohlins, natomiast w przypadku odmiany RS z przodu pracuje widelec Marzocchi, a z tyłu pojedynczy amortyzator Sachs. W obu przypadkach dostępna jest pełna regulacja.

MV Agusta Brutale 1000 RS Materiały prasowe
MV Agusta Brutale 1000 RSŹródło: Materiały prasowe, fot: MV Agusta

Choć zmiany mogą wydawać się nie tak duże, to przełożyły się na znaczną różnicę ceny. MV Agusta Brutale 1000 RS kosztuje 25 500 euro (ok. 116 tys. zł), jest to zauważanie mniej niż w przypadku wersji RR wycenionej na 32 300 euro (ok. 147 tys. zł). To pomogło też uzupełnić sporą dziurę pomiędzy topowym nakedem a słabszym Brutale 800. MV Agusta Brutale 1000 RS oferowana jest w innych niż RR malowaniach: czerwono-czarnym i szaro-czarnym.

MV Agusta Brutale 1000 RS Materiały prasowe
MV Agusta Brutale 1000 RSŹródło: Materiały prasowe, fot: MV Agusta
MV Agusta Brutale 1000 RS Materiały prasowe
MV Agusta Brutale 1000 RSŹródło: Materiały prasowe, fot: MV Agusta
MV Agusta Brutale 1000 RS Materiały prasowe
MV Agusta Brutale 1000 RSŹródło: Materiały prasowe, fot: MV Agusta
MV Agusta Brutale 1000 RS Materiały prasowe
MV Agusta Brutale 1000 RSŹródło: Materiały prasowe, fot: MV Agusta
MV Agusta Brutale 1000 RS Materiały prasowe
MV Agusta Brutale 1000 RSŹródło: Materiały prasowe, fot: MV Agusta
MV Agusta Brutale 1000 RS Materiały prasowe
MV Agusta Brutale 1000 RSŹródło: Materiały prasowe, fot: MV Agusta
MV Agusta Brutale 1000 RS Materiały prasowe
MV Agusta Brutale 1000 RSŹródło: Materiały prasowe, fot: MV Agusta
MV Agusta Brutale 1000 RS Materiały prasowe
MV Agusta Brutale 1000 RSŹródło: Materiały prasowe, fot: MV Agusta
MV Agusta Brutale 1000 RS Materiały prasowe
MV Agusta Brutale 1000 RSŹródło: Materiały prasowe, fot: MV Agusta
MV Agusta Brutale 1000 RS Materiały prasowe
MV Agusta Brutale 1000 RSŹródło: Materiały prasowe, fot: MV Agusta
MV Agusta Brutale 1000 RS Materiały prasowe
MV Agusta Brutale 1000 RSŹródło: Materiały prasowe, fot: MV Agusta
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
dzzlaoj

Podziel się opinią

Share

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dzzlaoj
dzzlaoj
Więcej tematów