MV Agusta Brutale 1000 RS to tańsza i wygodniejsza wersja mocarnego nakeda

MV Agusta dodała do oferty nową wersję modelu Brutale 1000. Odmiana oznaczona literami RS ma dużo lepszą ergonomię, ale też kilka tańszych elementów, dzięki czemu kosztuje zdecydowanie mniej od wersji RR.

MV Agusta Brutale 1000 RSMV Agusta Brutale 1000 RS
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | MV Agusta
Szymon Jasina

MV Agusta Brutale 1000 RR to (nie licząc jego limitowego brata o nazwie Rush 1000) topowy model włoskiej marki. Można o nim powiedzieć, że jest to mocny motocykl sportowy, ale bez owiewek. Naked ten nie tylko ma topowe zawieszenie i ogromną moc, ale też np. kierownicę typu clip-on, która daje sportową pozycję na siedzisku. Teraz na rynku pojawia się MV Agusta Brutale 1000 RS, która jest wygodniejsza, ale też znacząco tańsza.

Nowy motocykl ze Schiranny ma ten sam niesamowity i agresywny wygląd, jaki znamy z modelu RR. Również napęd pozostał bez zmian. Oznacza to czterocylindrowy silnik o pojemności 998 cm3 i maksymalnej mocy 208 KM osiąganej przy 13 000 obr./min. Silnik oczywiście spełnia już normę Euro 5. Choć osiągnięcie tego bez owiewek może być mało realne, to MV Agusta Brutale 1000 RS ma rozpędzać się do ponad 300 km/h.

MV Agusta Brutale 1000 RS
MV Agusta Brutale 1000 RS © Materiały prasowe | MV Agusta

To co w takim razie się zmieniło? Przede wszystkim wersja RS ma być bardziej ergonomiczna, choć lepiej powiedzieć, że po prostu wygodniejsza. Dlatego otrzymała wyższą kierownicę i nowe podnóżki, co razem pozwoli na zajęcie bardziej wyprostowanej pozycji na motocyklu – typowej dla nakedów. Do tego zastosowano wygodniejsze siedzenie z nieco grubszej pianki. MV Agusta Brutale 1000 RS ma też najnowszy komputer pokładowy z 5,5-calowym wyświetlaczem.

Jednak MV Agusta postanowiła, że Brutale 1000 RS będzie też tańsze od wersji RR. Osiągnięto to, stosując inne zawieszenie – mniej torowe, a bardziej przystosowane do jazdy po drogach publicznych. MV Agusta Brutale 1000 RR ma przy obu kołach zestaw Ohlins, natomiast w przypadku odmiany RS z przodu pracuje widelec Marzocchi, a z tyłu pojedynczy amortyzator Sachs. W obu przypadkach dostępna jest pełna regulacja.

MV Agusta Brutale 1000 RS
MV Agusta Brutale 1000 RS © Materiały prasowe | MV Agusta

Choć zmiany mogą wydawać się nie tak duże, to przełożyły się na znaczną różnicę ceny. MV Agusta Brutale 1000 RS kosztuje 25 500 euro (ok. 116 tys. zł), jest to zauważanie mniej niż w przypadku wersji RR wycenionej na 32 300 euro (ok. 147 tys. zł). To pomogło też uzupełnić sporą dziurę pomiędzy topowym nakedem a słabszym Brutale 800. MV Agusta Brutale 1000 RS oferowana jest w innych niż RR malowaniach: czerwono-czarnym i szaro-czarnym.

MV Agusta Brutale 1000 RS
MV Agusta Brutale 1000 RS © Materiały prasowe | MV Agusta
MV Agusta Brutale 1000 RS
MV Agusta Brutale 1000 RS © Materiały prasowe | MV Agusta
MV Agusta Brutale 1000 RS
MV Agusta Brutale 1000 RS © Materiały prasowe | MV Agusta
MV Agusta Brutale 1000 RS
MV Agusta Brutale 1000 RS © Materiały prasowe | MV Agusta
MV Agusta Brutale 1000 RS
MV Agusta Brutale 1000 RS © Materiały prasowe | MV Agusta
MV Agusta Brutale 1000 RS
MV Agusta Brutale 1000 RS © Materiały prasowe | MV Agusta
MV Agusta Brutale 1000 RS
MV Agusta Brutale 1000 RS © Materiały prasowe | MV Agusta
MV Agusta Brutale 1000 RS
MV Agusta Brutale 1000 RS © Materiały prasowe | MV Agusta
MV Agusta Brutale 1000 RS
MV Agusta Brutale 1000 RS © Materiały prasowe | MV Agusta
MV Agusta Brutale 1000 RS
MV Agusta Brutale 1000 RS © Materiały prasowe | MV Agusta
MV Agusta Brutale 1000 RS
MV Agusta Brutale 1000 RS © Materiały prasowe | MV Agusta
Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła