MV Agusta Rush 1000 również w 2021 r. Przeszła niewielkie zmiany

MV Agusta Rush 1000 to najdroższy i najbardziej wyjątkowy model w ofercie włoskiej marki. Właśnie zapowiedziano, że powstanie kolejna jego seria na 2021 r., która otrzyma nieco usprawnień technicznych.

MV Agusta Rush 1000MV Agusta Rush 1000
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Szymon Jasina

MV Agusta Rush 1000 to nietypowy flagowiec. Nie jest to motocykl sportowy, a naked. Tak naprawdę jest to specjalna wersja modelu Brutale 1000 RR. Wyróżnia się zmienioną stylistyką (m.in. okrągłym przednim światłem, zabudowaną tylną felgą czy innym tyłem) i zadebiutowała w 2020 r. jako limitowana seria 300 motocykli. Teraz włoska marka poinformowała, że w 2021 r. powstanie kolejne 300 egzemplarzy.

Jak widać, mimo zawrotnej ceny 175 900 zł, MV Agusta Rush 1000 sprzedał się bez problemu i Włosi wrócili do projektu. Wersja na 2021 r. nie tylko otrzymała inne malowanie i rocznik w dowodzie rejestracyjnym, ale też sporo usprawnień. Mają one charakter techniczny, więc nie dostrzeżemy ich gołym okiem.

MV Agusta Rush 1000
MV Agusta Rush 1000 © Materiały prasowe | MV Agusta

Za napęd odpowiada ten sam czterocylindrowy silnik o pojemności 998 cm3 i standardowo maksymalnej mocy 208 KM przy 13 000 obr./min (212 KM przy 13 600 obr./min z opcjonalnym wydechem). MV Agusta zmieniła przy tym nieco wał rozrządu, co wpłynęło na zwiększenie momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie. Kanały zaworów pokryto warstwą DLC. Do tego wzmocniono 6-biegową przekładnię i poprawiono pracę quickshiftera (między innymi stosując nowy czujnik zmiany biegu).

Inżynierowie włoskiej marki nieco przekalibrowali w pełni regulowane zawieszenie Ohlins. Poprawiono również układ sterujący pracą systemów elektronicznych jak kontrola trakcji, unoszenia się przedniego koła, tempomat i launch control. MV Agusta Rush 1000 jest wyposażona w cornering ABS. Motocykl otrzymał też nowy kolorowy wyświetlacz o przekątnej 5,5 cala.

MV Agusta Rush 1000
MV Agusta Rush 1000 © Materiały prasowe | MV Agusta

Wszystkie 300 egzemplarzy standardowo zostanie dostarczonych z pakietem wyścigowym, w skład którego wchodzi osłona wyświetlacza, nakładka na siedzenie pasażera i wydech. Osłony dźwigni sprzęgła i hamulca mają przydać się na torze. Wśród dodatków na ulice natomiast znalazły się LED-owe kierunkowskazy i firmowy pokrowiec.

MV Agusta Rush 1000
MV Agusta Rush 1000 © Materiały prasowe | MV Agusta
Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne