MV Agusta Brutale 1000 RR z kilkoma nowościami. Zmiany w silniku i elektronice
Tego można było się spodziewać – MV Agusta Brutale 1000 RR musiała zostać dostosowana do normy Euro 5. Przy okazji dostała nowy wyświetlacz znany z innych modeli włoskiej marki.
Tak jak niedawno MV Agusta Rush 1000, tak i będący niemal tym samym motocyklem Brutale 1000 RR dostał ulepszony silnik. Oczywiście główną przyczyną zmian była potrzeba dostosowania jednostki napędowej do wymogów normy Euro 5. Silnik o pojemności 998 cm3 generuje 208 KM przy 13 000 obr./min.
Zmiany objęły wał rozrządu, co poprawiło nie tylko emisję spalin, ale też zwiększyło moment obrotowy w niskim i średnim zakresie. Natomiast pokrycie kanałów zaworów warstwą DLC nie wpłynęło dodatkowo na trwałość tych elementów.
Przy okazji MV Agusta poprawiła część elektroniki w Brutale 1000 RR. Układ IMU został zaktualizowany pod kątem lepszego działa przy przechyłach, co wpływa na pracę systemów cornering ABS i kontroli trakcji. Mocny włoski naked dostał też nowy wyświetlacz o przekątnej 5,5 cala.
MV Agusta Brutale 1000 RR otrzymała kosmetyczne zmiany. Oczywiście ta związana z silnikiem była wymagana przepisami, ale dobrą wiadomością jest, że włoska marka wprowadza też inne aktualizacje swoich modeli, aby się nie zestarzały. Bez zmian natomiast został wygląd, ale tutaj nic nie trzeba było poprawiać.