MV Agusta Brutale 1000 RR z kilkoma nowościami. Zmiany w silniku i elektronice

Tego można było się spodziewać – MV Agusta Brutale 1000 RR musiała zostać dostosowana do normy Euro 5. Przy okazji dostała nowy wyświetlacz znany z innych modeli włoskiej marki.

MV Agusta Brutale 1000 RRMV Agusta Brutale 1000 RR
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | MV Agusta
Szymon Jasina

Tak jak niedawno MV Agusta Rush 1000, tak i będący niemal tym samym motocyklem Brutale 1000 RR dostał ulepszony silnik. Oczywiście główną przyczyną zmian była potrzeba dostosowania jednostki napędowej do wymogów normy Euro 5. Silnik o pojemności 998 cm3 generuje 208 KM przy 13 000 obr./min.

Zmiany objęły wał rozrządu, co poprawiło nie tylko emisję spalin, ale też zwiększyło moment obrotowy w niskim i średnim zakresie. Natomiast pokrycie kanałów zaworów warstwą DLC nie wpłynęło dodatkowo na trwałość tych elementów.

MV Agusta Brutale 1000 RR
MV Agusta Brutale 1000 RR © Materiały prasowe

Przy okazji MV Agusta poprawiła część elektroniki w Brutale 1000 RR. Układ IMU został zaktualizowany pod kątem lepszego działa przy przechyłach, co wpływa na pracę systemów cornering ABS i kontroli trakcji. Mocny włoski naked dostał też nowy wyświetlacz o przekątnej 5,5 cala.

MV Agusta Brutale 1000 RR otrzymała kosmetyczne zmiany. Oczywiście ta związana z silnikiem była wymagana przepisami, ale dobrą wiadomością jest, że włoska marka wprowadza też inne aktualizacje swoich modeli, aby się nie zestarzały. Bez zmian natomiast został wygląd, ale tutaj nic nie trzeba było poprawiać.

MV Agusta Brutale 1000 RR
MV Agusta Brutale 1000 RR © Materiały prasowe
MV Agusta Brutale 1000 RR
MV Agusta Brutale 1000 RR © Materiały prasowe | MV Agusta
Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy