Nowy Triumph Speed Twin. Lista zmian jest dłuższa, niż można by się spodziewać
Triumph uzupełnia gamę odświeżonych motocykli o wyglądzie retro. Brytyjczycy zaprezentowali nową odsłonę modelu Speed Twin i nie tylko dostosowali silnik do nowych wymogów, ale też zwiększyli jego moc. To jednak tylko początek sporej listy zmian, jaka objęła ten motocykl.
Oczywiście standardową w ostatnim czasie nowością jest dostosowanie silnika Triumpha Speed Twin do normy Euro 5. Jednak inżynierowie pogrzebali w jednostce napędowej nieco więcej i w efekcie nie tylko jest ona bardziej ekologiczna, ale oferuje też 3 KM więcej niż dotychczas, czyli okrągłe 100 KM przy 7250 obr./min. Oznacza to, że silnik 1200 cm2 znany z modeli Bonneville jest tu w drugiej najmocniejszej konfiguracji po Thruxtonie RS.
Maksymalny moment obrotowy wynosi 112 Nm przy 4250 obr./min, czyli o 500 obr./min niżej niż dotychczas. Triumph chwali się też, że w zakresie średnich obrotów jest on wyższy. Dzięki nowemu alternatorowi i lżejszemu wałowi korbowemu nowy Speed Twin szybciej reaguje na gaz.
Zmiany w Trumphie Speed Twin nie ograniczyły się do silnika. Model na 2021 r. otrzymał ulepszone przednie zawieszenie – widelec upside down Marzocchi o średnicy 43 mm i skoku 120 mm. Przy przednim kole zamontowano też mocniejsze hamulce z czterotłoczkowymi zaciskami M50 i dwoma tarczami 320 mm od Brembo. Przyczepność poprawiają natomiast nowe standardowe opony Metzeler Racetec RR założone na felgi o zmienionym wzorze.
Odświeżony Triumph Speed Twin ma też nieco przeprogramowe trzy tryby jazdy – drogowy, na deszcz i sportowy. W standardzie motocykl jest wyposażony w ABS i kontrolę trakcji, którą można wyłączyć, światła LED czy gniazdo USB pod siedzeniem. Drobne zmiany stylistyczne objęły nowe przednie światło, nowe tłumiki i grafiki na baku.