WAŻNE
TERAZ

Pościg za podejrzewanym żołnierzem. Padły strzały

Lexus RC F: Pogromca BMW? Decydują emocje

Sportowy samochód to przede wszystkim emocje. I tu mamy ich pod dostatkiem. Wspaniałe coupe, dwudrzwiowe auto, na którego karoserii dosłownie widać prędkość. Prawie 500 KM to idealna moc, by łatwo i szybko stracić nad nią kontrolę? Nie w tym modelu. Tu nad wszystkim czuwa wyrafinowana elektronika. W naszym teście, najbardziej ekstremalna i dodatkowo odchudzona wersja z karbonowym dachem, maską i tylnym spoilerem. Samochód w jaskrawopomarańczowym kolorze zdaje się krzyczeć, że jest szybki i wściekły. Kształt nadwozia ma zapewnić odpowiednie chłodzenie silnikowi i hamulcom oraz docisk i stabilność.

Z porównań czasów przyspieszeń wynika, że teoretycznie jest wolniejszy od BMW M4, a w praktyce – jak udowodniono – zostawia je w tyle. Taki właśnie jest najnowszy Lexus RC F. Postanowiliśmy go sprawdzić na nowym torze wyścigowym w okolicach Gdańska – należącym do Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego, Autodromie Pomorze.

Pamiętam do dziś slalom, który udało mi się wykonać na Torze Poznań poprzednikiem tego samochodu, Lexusem IS-F, pokonując w tej konkurencji Porsche 911 i kilka mocnych BMW. Teraz RC F ma nawet specjalny program do jazdy slalomem i po krętych drogach. Lexusa IS F już nie ma, bo klienci zamiast mocnego sedana, wolą rasowe coupe. Dlatego powstał RC F.

Wnętrze jest luksusowe. Wykończenie i spasowanie elementów ma bardzo wysoką jakość. Głębokie fotele zaprojektowano tak, by idealnie trzymały ciało w zakrętach. Nieważne czy jesteś chudy jak źdźbło trawy, czy ważysz grubo ponad 100 kg. Siedzi się bardzo nisko, przez małe boczne szyby widać niewiele, ale pozycja za kierownicą jest wzorcowa. RC-F to konstrukcja typu 2+2, a to oznacza niewiele miejsca z tyłu. Osoby o wzroście poniżej 180 cm będą tam jednak podróżować w znośnych warunkach. Za to dla dzieci miejsca będzie pod dostatkiem, a ukryte za składanymi zaślepkami mocowanie ISOFIX pozwala z łatwością zamontować foteliki. Bardzo fajne rozwiązanie. To miło, że nawet w aucie tak bardzo zorientowanym na sportową jazdę, nie zapomniano o bezpieczeństwie najmłodszych. Niemniej, do wożenia dzieci zalecamy stosowanie najłagodniejszego trybu ECO.

Lexus RC F to model, który imponuje możliwościami i wyglądem, zapewnia maksimum przyjemności z jazdy, a do tego nadaje się do codziennego, komfortowego użytkowania. Stworzono je z myślą o satysfakcji kierowcy, ale nie zapomniano przy tym o pasażerach. Niewiele już takich aut zostało. Warto kupić, bo niebawem zabraknie takich emocji. Na podkreślenie zasługuje też proporcja osiągów, jakości i uniwersalności do ceny. To jeden z ostatnich, prawdziwych muscle carów w czasach, gdy wszyscy montują turbosprężarki i kompresory. Mercedes skapitulował, turbotrendowi i downsizingowi poddało się też BMW. Natomiast ten Lexus, pod każdym względem, ma mocny charakter. Niemieccy konkurenci mają problem z osobowością i na tle RC F-a wypadają po prostu blado. A jeśli brakuje ci tylnej kanapy i drugiej pary drzwi - pomyśl, że już wkrótce zadebiutuje czterodrzdwiowy Lexus GS-F.

Specjalne podziękowania za pomoc w realizacji materiału dla: Autodrompomorze.pl i DCphoto Daniel Czarnocki

Marek Wieliński, WP moto

"Lexus RC F" - DANE TECHNICZNE

Typ silnika null
Pojemność silnika cm3 "4969"
Moc KM / przy obr./min "477 / 7100"
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. "530 / 4800-5600"
Skrzynia biegów "automatyczna, 8-biegowa"
Prędkość maksymalna km/h "270"
Przyspieszenie (0-100 km/h) s "4,5"
Zużycie paliwa:
Dane producenta (miasto/trasa/średnie) "16,1 / 7,8 / 10,8"
Dane z testu (miasto/trasa/średnie) "b.d. / b.d. / 10,8 - 22,0"
Pojemność bagażnika min./max. / l "366"
Wymiary (dł./szer./wys.) mm "4705 / 1845 / 1390"
Cena wersji podstawowej w zł "383 400"
Cena testowanego modelu w zł "425 100"
Plusy null
Minusy null

Wybrane dla Ciebie

Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury