Lexus RC F: Pogromca BMW? Decydują emocje

Sportowy samochód to przede wszystkim emocje. I tu mamy ich pod dostatkiem. Wspaniałe coupe, dwudrzwiowe auto, na którego karoserii dosłownie widać prędkość. Prawie 500 KM to idealna moc, by łatwo i szybko stracić nad nią kontrolę? Nie w tym modelu. Tu nad wszystkim czuwa wyrafinowana elektronika. W naszym teście, najbardziej ekstremalna i dodatkowo odchudzona wersja z karbonowym dachem, maską i tylnym spoilerem. Samochód w jaskrawopomarańczowym kolorze zdaje się krzyczeć, że jest szybki i wściekły. Kształt nadwozia ma zapewnić odpowiednie chłodzenie silnikowi i hamulcom oraz docisk i stabilność.

Z porównań czasów przyspieszeń wynika, że teoretycznie jest wolniejszy od BMW M4, a w praktyce – jak udowodniono – zostawia je w tyle. Taki właśnie jest najnowszy Lexus RC F. Postanowiliśmy go sprawdzić na nowym torze wyścigowym w okolicach Gdańska – należącym do Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego, Autodromie Pomorze.

Pamiętam do dziś slalom, który udało mi się wykonać na Torze Poznań poprzednikiem tego samochodu, Lexusem IS-F, pokonując w tej konkurencji Porsche 911 i kilka mocnych BMW. Teraz RC F ma nawet specjalny program do jazdy slalomem i po krętych drogach. Lexusa IS F już nie ma, bo klienci zamiast mocnego sedana, wolą rasowe coupe. Dlatego powstał RC F.

Wnętrze jest luksusowe. Wykończenie i spasowanie elementów ma bardzo wysoką jakość. Głębokie fotele zaprojektowano tak, by idealnie trzymały ciało w zakrętach. Nieważne czy jesteś chudy jak źdźbło trawy, czy ważysz grubo ponad 100 kg. Siedzi się bardzo nisko, przez małe boczne szyby widać niewiele, ale pozycja za kierownicą jest wzorcowa. RC-F to konstrukcja typu 2+2, a to oznacza niewiele miejsca z tyłu. Osoby o wzroście poniżej 180 cm będą tam jednak podróżować w znośnych warunkach. Za to dla dzieci miejsca będzie pod dostatkiem, a ukryte za składanymi zaślepkami mocowanie ISOFIX pozwala z łatwością zamontować foteliki. Bardzo fajne rozwiązanie. To miło, że nawet w aucie tak bardzo zorientowanym na sportową jazdę, nie zapomniano o bezpieczeństwie najmłodszych. Niemniej, do wożenia dzieci zalecamy stosowanie najłagodniejszego trybu ECO.

Lexus RC F to model, który imponuje możliwościami i wyglądem, zapewnia maksimum przyjemności z jazdy, a do tego nadaje się do codziennego, komfortowego użytkowania. Stworzono je z myślą o satysfakcji kierowcy, ale nie zapomniano przy tym o pasażerach. Niewiele już takich aut zostało. Warto kupić, bo niebawem zabraknie takich emocji. Na podkreślenie zasługuje też proporcja osiągów, jakości i uniwersalności do ceny. To jeden z ostatnich, prawdziwych muscle carów w czasach, gdy wszyscy montują turbosprężarki i kompresory. Mercedes skapitulował, turbotrendowi i downsizingowi poddało się też BMW. Natomiast ten Lexus, pod każdym względem, ma mocny charakter. Niemieccy konkurenci mają problem z osobowością i na tle RC F-a wypadają po prostu blado. A jeśli brakuje ci tylnej kanapy i drugiej pary drzwi - pomyśl, że już wkrótce zadebiutuje czterodrzdwiowy Lexus GS-F.

Specjalne podziękowania za pomoc w realizacji materiału dla: Autodrompomorze.pl i DCphoto Daniel Czarnocki

Marek Wieliński, WP moto

"Lexus RC F" - DANE TECHNICZNE

Typ silnika null
Pojemność silnika cm3 "4969"
Moc KM / przy obr./min "477 / 7100"
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. "530 / 4800-5600"
Skrzynia biegów "automatyczna, 8-biegowa"
Prędkość maksymalna km/h "270"
Przyspieszenie (0-100 km/h) s "4,5"
Zużycie paliwa:
Dane producenta (miasto/trasa/średnie) "16,1 / 7,8 / 10,8"
Dane z testu (miasto/trasa/średnie) "b.d. / b.d. / 10,8 - 22,0"
Pojemność bagażnika min./max. / l "366"
Wymiary (dł./szer./wys.) mm "4705 / 1845 / 1390"
Cena wersji podstawowej w zł "383 400"
Cena testowanego modelu w zł "425 100"
Plusy null
Minusy null
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇