Lexus RC F 

Sportowy samochód to przede wszystkim emocje. I tu mamy ich pod dostatkiem. Wspaniałe coupe, dwudrzwiowe auto, na którego karoserii dosłownie widać prędkość. Prawie 500 KM to idealna moc, by łatwo i szybko stracić nad nią kontrolę? Nie w tym modelu. Tu nad wszystkim czuwa wyrafinowana elektronika. Pamiętam do dziś slalom, który udało mi się wykonać na Torze Poznań poprzednikiem tego samochodu, Lexusem IS-F, pokonując w tej konkurencji Porsche 911 i kilka mocnych BMW. Teraz jest RC F, który ma specjalny program do jazdy slalomem i po krętych drogach.

Obraz

/ 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Sportowy samochód to przede wszystkim emocje. I tu mamy ich pod dostatkiem. Wspaniałe coupe, dwudrzwiowe auto, na którego karoserii dosłownie widać prędkość. Prawie 500 KM to idealna moc, by łatwo i szybko stracić nad nią kontrolę? Nie w tym modelu. Tu nad wszystkim czuwa wyrafinowana elektronika. Pamiętam do dziś slalom, który udało mi się wykonać na Torze Poznań poprzednikiem tego samochodu, Lexusem IS-F, pokonując w tej konkurencji Porsche 911 i kilka mocnych BMW. Teraz jest RC F, który ma specjalny program do jazdy slalomem i po krętych drogach. Lexusa IS F już nie ma, bo klienci zamiast mocnego sedana, wolą rasowe coupe. Dlatego powstał RC F. W naszym teście, najbardziej ekstremalna i dodatkowo odchudzona wersja z karbonowym dachem, maską i tylnym spoilerem.

/ 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Samochód w jaskrawopomarańczowym kolorze zdaje się krzyczeć, że jest szybki i wściekły. Kształt nadwozia ma zapewnić odpowiednie chłodzenie silnikowi i hamulcom oraz docisk i stabilność. Z porównań czasów przyspieszeń wynika, że teoretycznie jest wolniejszy od BMW M4, a w praktyce - jak udowodniono - zostawia je w tyle. Taki właśnie jest najnowszy Lexus RC F. Postanowiliśmy go sprawdzić na nowym torze wyścigowym w okolicach Gdańska - należącym do Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego, Autodromie Pomorze.

/ 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Lexus RC F to bardzo nowoczesny samochód, który trzyma się starej, amerykańskiej maksymy "No replacement for displacement" ("Nic nie zastąpi dużej pojemności silnika"). Amerykanie już tak nie mówią i coraz częściej jeżdżą kompaktowymi hybrydami. Filozofię budowy muscle carów - jak widać - świetnie opanowali Japończycy i pod maskę wpakowali 5-litrowy, wolnossący silnik V8 o mocy 477 KM i maksymalnym momencie 530 Nm.

/ 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Wolnossąca jednostka brzmi przepięknie, a na wysokich obrotach poraża donośnym basem. Kiedy jedziemy przez miasto, łagodnie bulgocze, nie przyprawiając o ból głowy. Napęd, zgodnie z tradycją trafia do tylnych kół, za pośrednictwem ośmiobiegowej skrzyni. Jest też wyczynowy mechanizm różnicowy. Teoretycznie prędkość maksymalna to 270 kmh, ale RC F potrafi jechać szybciej. Podróż do świata wysokich prędkości trwa 4,5 sekundy. Witamy w świecie supersamochodów.

/ 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Skrzynia biegów pobiera dane z czujnika przeciążenia i dzięki temu jej praca może być dostosowana do aktualnej sytuacji. Im mocniej kierowca hamuje, tym szybciej zrzucane są kolejne biegi, zapewniając skuteczniejsze hamowanie silnikiem i utrzymanie go na wysokich obrotach. Przy spokojnej jeździe na niskich obrotach jednostka pracuje w cyklu Atkinsona, pozwalającym zadowolić się w tej sytuacji mniejszymi ilościami paliwa. Natomiast po mocniejszym wciśnięciu gazu komputer przełącza ją w cykl Otto, dla maksymalnych osiągów. Przy spokojnej jeździe RC F spala ok. 10 l benzyny na 100 km.

/ 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Przyspieszenie w RC F-ie robi wrażenie, podobnie jak natychmiastowa reakcja na wciśnięcie gazu. Możemy jechać w jednym z czterech trybów: Eco, Normal, Sport S i Sport S+. Uruchomienie każdego z nich zmienia wygląd wyświetlacza i pracę układu kierowniczego, skrzyni biegów i silnika. Dodatkowo można też wybrać program Snow do jazdy po śniegu.

/ 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Elektroniczne systemy wspomagania (jak kontrola trakcji i ESP), pracują w jednym z trzech trybów: Normal, Sport i Expert. Można je też całkowicie wyłączyć. Podstawowy tryb umożliwia delikatne uślizgi podczas szybszej jazdy, natomiast po wybraniu opcji "sport" systemy reagują nieco później. Tryb "Expert", który niemal całkowicie wyłącza ESP, komputer zareaguje dopiero w ostateczności.

/ 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Trzecim elementem, którego tryb pracy można wybrać zza kierownicy jest dyferencjał, mogący rozdzielać moment obrotowy pomiędzy tylne koła w opcjach: Standard, Slalom i Track. Drugi przydaje się podczas jazdy po ciasnych zakrętach, bo dyferencjał przenosi więcej momentu na zewnętrze koło, zwiększając sterowność. Na przeciwnym biegunie jest opcja "track" w której różnica momentu obrotowego między kołem wewnętrznym i zewnętrznym jest zdecydowanie mniejsza.

/ 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Zaskakujące, że pomimo ekstremalnie sportowego charakteru, Lexus RC F potrafi komfortowo i łagodnie wozić pasażerów i znakomicie sprawdza się również w codziennym użytku. Bez obaw można nim wozić dzieci do przedszkola lub szkoły albo ruszyć w podróż przez Europę. Pomoże w tym ustawny bagażnik o pojemności aż 366 l, co jak na auto sportowe jest zaskakująco dobrym wynikiem.

10 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Ceny? Podobne jak u największego konkurenta, czyli BMW M4. Rozpoczynają się od 383 400 zł za wersję Elegance, a kończą na 451 700 za lżejszą o 9 kg, testowaną odmianę Carbon.

11 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Lexus RC F to model, który imponuje możliwościami i wyglądem, zapewnia maksimum przyjemności z jazdy, a do tego nadaje się do codziennego, komfortowego użytkowania. Stworzono je z myślą o satysfakcji kierowcy, ale nie zapomniano przy tym o pasażerach.

12 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Lexus RC F to model, który imponuje możliwościami i wyglądem, zapewnia maksimum przyjemności z jazdy, a do tego nadaje się do codziennego, komfortowego użytkowania. Stworzono je z myślą o satysfakcji kierowcy, ale nie zapomniano przy tym o pasażerach. Niewiele już takich aut zostało. Warto kupić, bo niebawem zabraknie takich emocji. Na podkreślenie zasługuje też proporcja osiągów, jakości i uniwersalności do ceny. To jeden z ostatnich, prawdziwych muscle car’ów w czasach, gdy wszyscy montują turbosprężarki i kompresory. Mercedes się poddał, turbotrendowi i downsizingowi poddało się też BMW. Natomiast ten Lexus, pod każdym względem, ma mocny charakter. Niemieccy konkurenci mają problem z osobowością i na tle RC F-a wypadają po prostu blado. A jeśli brakuje ci tylnej kanapy i drugiej pary drzwi - pomyśl, że już wkrótce zadebiutuje czterodrzdwiowy Lexus GS-F.

13 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Lexus RC F to bardzo nowoczesny samochód, który trzyma się starej, amerykańskiej maksymy "No replacement for displacement" ("Nic nie zastąpi dużej pojemności silnika"). Amerykanie już tak nie mówią i coraz częściej jeżdżą kompaktowymi hybrydami. Filozofię budowy muscle carów - jak widać - świetnie opanowali Japończycy i pod maskę wpakowali 5-litrowy, wolnossący silnik V8 o mocy 477 KM i maksymalnym momencie 530 Nm.

14 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

RC-F to konstrukcja typu 2+2, a to oznacza niewiele miejsca z tyłu. Osoby o wzroście poniżej 180 cm będą tam jednak podróżować w znośnych warunkach. Za to dla dzieci miejsca będzie pod dostatkiem, a ukryte za składanymi zaślepkami mocowanie do fotelika ISOFIX pozwala z łatwością zamontować foteliki. Bardzo fajne rozwiązanie. To miło, że nawet w aucie tak bardzo zorientowanym na sportową jazdę, nie zapomniano o bezpieczeństwie najmłodszych. Niemniej, do wożenia dzieci zalecamy stosowanie najłagodniejszego trybu ECO.

15 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Przyspieszenie w RC F-ie robi wrażenie, podobnie jak natychmiastowa reakcja na wciśnięcie gazu. Możemy jechać w jednym z czterech trybów: Eco, Normal, Sport S i Sport S+. Uruchomienie każdego z nich zmienia wygląd wyświetlacza i pracę układu kierowniczego, skrzyni biegów i silnika. Dodatkowo można też wybrać program Snow do jazdy po śniegu.

16 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Elektroniczne systemy wspomagania (jak kontrola trakcji i ESP), pracują w jednym z trzech trybów: Normal, Sport i Expert. Można je też całkowicie wyłączyć. Podstawowy tryb umożliwia delikatne uślizgi podczas szybszej jazdy, natomiast po wybraniu opcji "sport" systemy reagują nieco później. Tryb "Expert", który niemal całkowicie wyłącza ESP, komputer zareaguje dopiero w ostateczności.

17 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Trzecim elementem, którego tryb pracy można wybrać zza kierownicy jest dyferencjał, mogący rozdzielać moment obrotowy pomiędzy tylne koła w opcjach: Standard, Slalom i Track. Drugi przydaje się podczas jazdy po ciasnych zakrętach, bo dyferencjał przenosi więcej momentu na zewnętrze koło, zwiększając sterowność. Na przeciwnym biegunie jest opcja "track" w której różnica momentu obrotowego między kołem wewnętrznym i zewnętrznym jest zdecydowanie mniejsza.

18 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Jest bardzo mocny, ale nie musisz się go bać. Nad wszystkim czuwa twój Anioł Stróż, czyli komputer.

19 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Dźwięku silnika nie da się opisać. Większość współczesnych, nawet tych mocniejszych aut brzmi płasko, blado - a po otwarciu maski - jak młockarnia. Tu mamy przepiękną symfonię wolnossącego, potężnego silnika. Moc nie tylko czuć, ale też słychać.

20 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Bez ESP, na zapalnej wodą, śliskiej nawierzchni, trudno byłoby nawet ruszyć z miejsca...

21 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Zaskakujące, że pomimo ekstremalnie sportowego charakteru, Lexus RC F potrafi komfortowo i łagodnie wozić pasażerów i znakomicie sprawdza się również w codziennym użytku. Bez obaw można nim wozić dzieci do przedszkola lub szkoły albo ruszyć w podróż przez Europę. Pomoże w tym ustawny bagażnik o pojemności aż 366 l, co jak na auto sportowe jest zaskakująco dobrym wynikiem. Ceny? Podobne jak u największego konkurenta, czyli BMW M4. Rozpoczynają się od 383 400 zł za wersję Elegance, a kończą na 451 700 za lżejszą o 9 kg, testowaną odmianę Carbon.

22 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Serce RC F-a bije mocno i donośnie. Przy każdym, solidnym dodaniu gazu, wstrząsa całym nadwoziem.

23 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Trójkątne reflektory w technologii LED przecinają mrok mocnym światłem. Przypominają nieco te z koncepcyjnego modelu LF-LC. Właśnie stąd czerpano inspirację. Ich klosze styliści powyginali tak, by uzyskać trójwymiarową bryłę. W trybie świateł mijania reflektory przybierają kształt litery L.

24 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Potężne hamulce to nieodzowny element tak mocnego samochodu. Niezbędną są wielotłoczkowe zaciski i nacinane tarcze.

25 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Wycięte w błotnikach, potężne skrzela to nie tylko ozdobnik. Mają zapewnić odpowiednie chłodzenie.

26 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Tylny spoiler podnosi się automatycznie, gdy samochód przekracza 80 km/h. Jego zadaniem jest dociskanie tylnej osi do asfaltu. Tym mocniejsze, im większa prędkość.

27 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Lubisz lans? Proszę bardzo. Nawet snując się po mieście spoiler można podnieść za pomocą przycisku.

28 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

A tak wygląda w stanie spoczynku...

29 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Aerodynamice poświęcono mnóstwo pracy. Być może dlatego nawet powyżej 220 km/h nie słychać szumu powietrza.

30 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Ten samochód ma charakter i dobrze wygląda na tle niemieckiej konkurencji. Czyżby projektantom w Bawarii zabrakło odwagi i charyzmy?

31 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Litera F, jak Fuji. Tak nazywa się tor testowy, na którym sprawdza się najmocniejsze Lexusy. Nam musiał wystarczyć Autodrom Pomorze.

32 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Dwie podwójne końcówki wydechu, zupełnie jak w Lexusie IS F.

33 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Wnętrze jest luksusowe. Wykończenie i spasowanie elementów ma bardzo wysoką jakość. Głębokie fotele zaprojektowano tak, by idealnie trzymały ciało w zakrętach. Nieważne czy jesteś chudy jak źdźbło trawy, czy ważysz grubo ponad 100 kg.

34 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Siedzi się bardzo nisko, przez małe boczne szyby widać niewiele, ale pozycja za kierownicą jest wzorcowa. RC-F to konstrukcja typu 2+2, a to oznacza niewiele miejsca z tyłu.

35 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Kokpit prosty i łatwy w obsłudze. Sterowanie pokładowym komputerem za pomocą wbudowanego w środkowy tunel touchpada nie wymaga czytania instrukcji.

36 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Kierowca zdaje się być otulony fotelem i przyrządami. Najmniej czytelny jest mały, analogowy prędkościomierz. Zresztą, może lepiej na niego nie patrzeć...

37 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Pośrodku dominuje wyświetlacz, prezentujący informacje z obrotomierza. Na szczęście prędkość jest też wyświetlana cyfrowo i wówczas o wiele łatwiej możemy ją odczytać.

38 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Żaden film ani zdjęcia nie oddadzą tego, co można poczuć, gdy chwyci się za tę kierownicę.

39 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

RC-F to konstrukcja typu 2+2, a to oznacza niewiele miejsca z tyłu. Osoby o wzroście poniżej 180 cm będą tam jednak podróżować w znośnych warunkach.

40 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Za to dla dzieci miejsca będzie pod dostatkiem, a ukryte za składanymi zaślepkami mocowanie do fotelika ISOFIX pozwala z łatwością zamontować foteliki. Bardzo fajne rozwiązanie. To miło, że nawet w aucie tak bardzo zorientowanym na sportową jazdę, nie zapomniano o bezpieczeństwie najmłodszych. Niemniej, do wożenia dzieci zalecamy stosowanie najłagodniejszego trybu ECO.

41 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Lexus RC F to model, który imponuje możliwościami i wyglądem, zapewnia maksimum przyjemności z jazdy, a do tego nadaje się do codziennego, komfortowego użytkowania. Stworzono je z myślą o satysfakcji kierowcy, ale nie zapomniano przy tym o pasażerach. Niewiele już takich aut zostało. Warto kupić, bo niebawem zabraknie takich emocji.

42 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Głębokie fotele zaprojektowano tak, by idealnie trzymały ciało w zakrętach. Nieważne czy jesteś chudy jak źdźbło trawy, czy ważysz grubo ponad 100 kg.

43 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Siedzi się bardzo nisko, przez małe boczne szyby widać niewiele, ale pozycja za kierownicą jest wzorcowa.

44 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Wnętrze jest luksusowe. Wykończenie i spasowanie elementów ma bardzo wysoką jakość.

45 / 45Pogromca BMW? Decydują emocje

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/o-mnie/" target="_blank">DCphoto Daniel Czarnocki</a> / WP moto

Zaskakujące, że pomimo ekstremalnie sportowego charakteru, Lexus RC F potrafi komfortowo i łagodnie wozić pasażerów i znakomicie sprawdza się również w codziennym użytku. Bez obaw można nim wozić dzieci do przedszkola lub szkoły albo ruszyć w podróż przez Europę. Pomoże w tym ustawny bagażnik o pojemności aż 366 l, co jak na auto sportowe jest zaskakująco dobrym wynikiem.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła