Kierowcy często nadużywają sprzęgła, np. dotaczając się kilkadziesiąt, a czasami nawet kilkaset metrów do świateł. Jest to nieekonomiczne i niebezpieczne.
Jazda na biegu jałowym i wciśniętym sprzęgle powoduje niepotrzebne zużycie paliwa oraz zmniejsz kontrolę nad pojazdem. Warto wyrabiać sobie zwyczaj hamowani silnikiem, czyli toczenia się na biegu bez dodawania gazu.
Gd pojawia się niebezpieczeństwo na drodze i powinniśmy natychmiast przyspieszyć, to przy hamowaniu silnikiem kierowca musi jedynie nacisnąć pedał gazu. Gdy jedzie na luzie musi najpierw wrzucić bieg, tracąc przy tym cenny czas. Dodatkowo, jeśli koła kręcą się "na luźno" w trakcie pokonywania zakrętu na drodze o zmniejszonej przyczepności, można łatwiej wpaść w poślizg.
Sprzęgło samochodowe należy wykorzystywać przy ruszaniu, podczas zmiany biegów, przy zatrzymywaniu się aby nie zgasł silnik oraz podczas awaryjnego hamowania. W innych sytuacjach lewa stopa powinna spoczywać na podłodze. Gdy zamiast tego znajduje się na sprzęgle, powoduje niepotrzebne zużycie tego podzespołu. Warto też pamiętać, że jazda "na luzie" lub na biegu z wciśniętym sprzęgłem to to samo.
Źródło: Szkoła Jazdy Renault