Hyundai odświeża ważne modele

Obraz
Źródło zdjęć: © WP.PL/Piotr Mokwiński

Już za kilka miesięcy możemy spodziewać się debiutu trzech odświeżonych modeli koreańskiego producenta. I30, i40 i i20 Coupe zostały poddane gruntownym modernizacjom, mającym na celu wzmocnienie ich rynkowej pozycji. Najważniejszym zdaje się kompaktowy model, który na brak popularności w Europie narzekać nie może. Nowość stanowi dwudrzwiowy przedstawiciel segmentu B. To odpowiedź na Seata Ibizę SC.

Największy i najbardziej prestiżowy model miał poważnie zagrozić dominacji Volkswagena Passata i Toyoty Avensis. Ambitne plany azjatyckiego producenta pokrzyżowała dość wysoka cena i znacznie słabsza niż u konkurencji renoma. Najnowsze wcielenie i40 rzuca wyzwanie zmodernizowaną przede wszystkim stroną wizualną. Zmienił się pas przedni, klosze reflektorów, a światła przeciwmgielne wykonano w technologii LED, podobnie, jak ma to miejsce w Genesisie. Nowe w palecie są też wzory aluminiowych obręczy w rozmiarach od 16 do 18 cali. Przedział pasażerski pozostał niemal identyczny. Przyzwoite materiały wykończeniowe i sporo miejsca w dwóch rzędach. Gama jednostek napędowych wciąż jest oparta na 1,7-litrowym dieslu oraz dwulitrowej benzynie. Najmocniejszy wariant wysokoprężny osiąga teraz o pięć koni mechanicznych więcej (141). Pojawiła się też automatyczna skrzynia biegów bazująca na dwusprzęgłowym układzie i system Start&Stop. Do ciekawostek należy też opcjonalna elektroniczna szpera uaktywniająca się podczas
pokonywania zakrętu. Powinna istotnie wpłynąć na bezpieczeństwo i pewność prowadzenia auta. Ponadto, klient ma do dyspozycji szereg udogodnień elektronicznych. Hyundai potrafi dynamicznie czytać znaki drogowe dotyczące ograniczeń prędkości, a światła drogowe włączają się automatycznie. Odświeżono też system multimedialny, wprowadzając ładniejszą szatę graficzną i bardziej przejrzysty interfejs.

Do batalii o tytuł króla kompaktów, Koreańczycy wystawili i30. Obecny model cieszy się sporym zainteresowaniem w Europie, a po zmianach powinno być jeszcze lepiej. Kuracja odmładzająca znacznie uatrakcyjniła sylwetkę popularnego auta. I30 dostępny będzie z trzema nowymi lakierami nadwozia (Polar White, Orange Caramel i Jet Black), LED-owymi światłami do jazdy dziennej, a także z świeżymi w katalogu wzorami kół ze stopów lekkich. Nowość stanowi turbodoładowana odmiana generująca 186 koni mechanicznych. Hyundai z tym silnikiem osiągnie setkę już po 8 sekundach i według producenta zużyje średnio niewiele ponad 7 litrów. Z oferty zniknie natomiast 1,6 GDI o mocy 135 KM. Miłośnikom diesla pozostaje do wyboru 1,6 CRDi występujących w dwóch odmianach: 110 i 136-konnej. Ciekawostką jest zastosowanie aktywnych klap w atrapie chłodnicy wpływających na niższe zużycie paliwa. Na rozbudowany system składa się również Start&Stop oraz opony o niskich oporach toczenia.

Niszowym modelem stanie się zapewne i20 coupe. Jego pięciodrzwiową odmianę już można zamawiać w salonach sprzedaży, ale na sportowo wyglądający wariant musimy jeszcze trochę poczekać. Ten model obrazuje nowe trendy wzornictwa w koreańskim koncernie. Auto powstało na zupełnie nowej płycie podłogowej, dzięki czemu udało się zwiększyć rozstaw osi aż o 45 milimetrów (2570) i uzyskać 320 litrów pojemności bagażnika. Na liście dodatkowych opcji znajdziemy panoramiczne okno dachowe, podgrzewaną kierownicę, czy system automatycznego odparowywania szyb. Jednostki napędowe pozostaną wspólne z bardziej funkcjonalnym wariantem. Bazowy motor 1,25 rozwija 75 KM i współpracuje z 5-stopniową manualną przekładnią. Najmocniejsza wersja 1,4 generuje 100 koni i przenosi moment obrotowy za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. W opcji pozostaje jeszcze nieco archaiczny automat wyposażony tylko w 4 biegi.

Hyundai z nowymi modelami ma szanse wyraźnie poprawić wyniki sprzedaży. Atrakcyjnie zaprojektowane auta są funkcjonalne, a do tego przyzwoicie wykończone. Napędzają je sprawdzone w koncernie silniki, cechujące się rozsądnym zapotrzebowaniem na paliwo. Czy to jednak wystarczy, aby nawiązać równorzędną walkę z Golfem, Focusem, Passatem i Mazdą 6?

Piotr Mokwiński/ll/moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła