Honda PCX e:HEV to hybrydowy skuter, który zadebiutował w Japonii
Napęd hybrydowy może mieć przyszłość w jednośladach. Coraz więcej firm pracuje nad takimi rozwiązaniami, a Honda w Japonii wprowadza do sprzedaży skuter napędzany wspólnie przez silnik spalinowy i elektryczny. Przy tym Honda PCX e:HEV łączy cechy dwóch bliźniaczych skuterów.
Kolejni producenci zdradzają, że już pracują nad napędami hybrydowymi do motocykli czy skuterów, a tymczasem Honda pochwaliła się gotowym modelem. Skuter PCX e:HEV na razie dostępny będzie tylko w Japonii, ale jest ciekawym uzupełnieniem oferty. Z jednej strony jest oferowana też w Polsce Honda PCX 125, a z drugiej sprzedawany między innymi w Japonii mocniejszy model, którym debiutującej właśnie wersji jest PCX 160.
Honda PCX e:HEV ma silnik spalinowy o pojemności 125 cm3, ale ma zapewniać osiągi wersji 160. Tyle że przy niższym zużyciu paliwa. Do 12,5 KM i 11,8 Nm generowanych przez jednostkę spalinową 125 silnik elektryczny dodaje 1,9 KM i 4,3 Nm. Większy moment przy niskich obrotach ma znacząco poprawiać przyspieszenie. Dodatkowo oprócz zwykłego trybu automatycznej skrzyni biegów D dostępny też będzie S, który sprawdzi się przy dynamicznej jeździe.
Lepsze przyspieszenie i mniejsze zużycie paliwa zostały jednak okupione największym problemem układów hybrydowych, który jest szczególnie bolesny w przypadku jednośladów. Taki napęd zajmuje sporo miejsca, a to oznacza, że zmniejszono przestrzeń bagażową pod siedziskiem.
Honda PCX e:HEV na razie będzie pewnym doświadczeniem. Japońska firma sprawdzi, czy napęd hybrydowy w skuterach będzie cieszył się zainteresowaniem i jak sprawdzi się w praktyce. Jeśli klienci dobrze przyjmą ten skuter, to można się spodziewać, że hybryda pojawi się też w Europie.