Trwa ładowanie...
nowe samochody
01-03-2006 16:11

Genewa: Amerykanie w natarciu!

Genewa: Amerykanie w natarciu!
d172v0g
d172v0g

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9195/Dziewczyny-Geneva-2006-09.jpeg',550,366) ) |
| --- | Choć 76. Salon Samochodowy w Genewie rozpoczyna się oficjalnie dopiero 2. marca, to za jego rzeczywisty początek zwykło się przyjmować dni przeznaczone dla dziennikarzy. Właśnie dzisiaj trwa drugi dzień festiwalu premier - barwnego show, podczas którego każdy z producentów usiłuje przyćmić konkurencję nowościami. Czasem te nowości, to zapierające dech nowe konstrukcje, czasem jedynie nowe wersje znanych już modeli. …Niekiedy pokazywane są naprędce sklecone projekty studyjne mające jedynie przesłonić fakt, że dany producent nie ma w ofercie żadnych nowych modeli. Jak jest w tym roku? Zauważyć się dają dwa najważniejsze trendy, z których jeden dotyczy producentów europejskich, a drugi amerykańskich.

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9193/Geneva-2006-07.jpeg',550,366) ) |
| --- | Jeśli chodzi o Europejczyków, to na warto zauważyć, że właściwie jedynym całkiem nowym masowym modelem produkcyjnym jest Peugeot 207, któremu zresztą wróży się spore sukcesy rynkowe. Nie znaczy to, by pozostali producenci samochodów przysypiali. Większość z nich realizuje strategię ekspansji na ustabilizowanym, bardzo konkurencyjnym rynku, tzn. szykuje kolejne modele niszowe. Nie mogąc znacząco wyprzedzić konkurencji w modelach bazowych, bo przecież żaden z nich nie jest ewidentnie lepszy i tańszy od innych, producenci walczą o zwiększenie udziału w rynku penetrując jego nisze. O ile w latach 80. zwykło się uważać, że warto się ścigać wyłącznie w produkcji masowych, niewyszukanych modeli, o tyle teraz trend jest odwrotny. Zwycięża koncern, który sprawnie multiplifikuje model bazowy i zapełnia rynek oryginalnymi, wyszukanymi i zindywidualizowanymi jego odmianami. Ford pokazuje produkcyjną wersję coupe – kabriolet Focusa, oraz 2 pojazdy zbudowane na bazie jednego: S-Max i Galaxy. Opel oczekuje bardzo
wiele po wprowadzeniu ekstrawaganckiego i efektownego modelu GT, który przygotowano wszak na bazie podzespołów wykorzystywanych w innych modelach. Volkswagen pokazuje model studyjny, który po pewnych zmianach stanie się zapewne autem produkcyjnym: Concept A stanowi zapowiedź oczekiwanej wersji SUV szlagierowego Golfa. Nie tak peny jest los studyjnego Audi Roadjet –offroadowej wersji A3 Sportback. BMW pokazuje wersję coupe roadstera Z4, który ma konkurować z Porsche Boxter. Jak widać, sporo jest kolejnych odmian znanych już modeli, bądź modeli nowych, ale zbudowanych na bazie tych już istniejących?

d172v0g

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9195/Dziewczyny-Geneva-2006-19.jpeg',550,366) ) |
| --- | Drugim trendem dostrzegalnym tego roku w Genewie, jest napływ marek amerykańskich, które realizując globalną ekspansję walczą o pełnoprawny udział w europejskim rynku. Amerykański przemysł samochodowy znany był dotychczas w Europie głównie dzięki Jeep’om, oraz okazjonalnie sprzedawanym modelom osobowym. Teraz zarówno DaimlerChrysler, jak i Ford, czy General Motors intensywniej wprowadzają swe amerykańskie marki do Europy. Niektórzy przyszykowali specjalne modele na rynek europejski, niektórzy usiłują promować te same auta, co za oceanem. Dodge chwali się globalnymi modelami Nitro i Caliber, Cadillac pokazuje czysto amerykański SUV Escalade, a przecież dysponuje już europejskimi modelami produkowanymi w zakładach Saaba. . Chevrolet debiutuje z produkowaną w Korei Captivą. Prezentacje te zapowiadają, że światowe koncerny będą silnie promować amerykańskie marki w Europie, a z racji swego olbrzymiego otencjału i produkcji realizowanej również w Europie, są w stanie zawalczyć o realny udział w rynku
europejskim.

d172v0g
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d172v0g
Więcej tematów