Ducati poprawiło Panigale V4 na rok 2023. To kosmetyka, którą mamy odczuć

Sportowa maszyna Ducati, Panigale V4, została poddana kolejnym modyfikacjom. Powinny zostać docenione przede wszystkim przez doświadczonych jeźdźców. Zmiany dotyczą głównie elektroniki w zakresie hamowania, przyspieszenia i chłodzenia.

Ducati Panigale V4Ducati Panigale V4
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Po ewolucji przeprowadzonej w modelu z roku 2022, dotyczącej modyfikacji aerodynamiki, ergonomii czy podwozia, przyszedł czas na kolejne ulepszenia Panigale V4. Wersja modelowa 2023 powinna trafić do gustu tych, którzy pragną korzystać z pełni osiągów w sposób łatwiejszy niż dotychczas.

Wprowadzone zmiany dotyczą odmiany V4, V4 S i V4 SP2. W każdej znajdziemy zaktualizowaną elektronikę pozwalającą wycisnąć z maszyny jeszcze więcej - na torze i nie tylko.

Pierwsza nowość dotyczy systemu Engine Brake Control (EBC), który został skalibrowany od podstaw, przełożenie po przełożeniu, na każdym z trzech trybów jazdy dostępnych do wyboru. System moduluje siłę hamowania silnikiem w zależności od sytuacji - zwiększając ją w miarę zbliżania się do zakrętu i wytracania prędkości.

Ducati twierdzi, że rozwiązanie pozwala zwiększyć precyzję i stabilność, niwelując przy tym ryzyko zablokowania tylnego koła. Kolejna, opozycyjna do hamowania kwestia to przyspieszenie. Tu z kolei zmodyfikowano oprogramowanie sterujące przepływem momentu obrotowego podczas zmiany biegów. Celem jest upłynnienie całego procesu owocujące maksymalizacją osiągów i zmniejszonym ryzykiem utraty przyczepności w wyniku gwałtownej zmiany przełożeń.

Wisienkę na torcie stanowi natomiast nowa strategia chłodzenia sterująca pracą wentylatora w celu maksymalnej wydajności na torze i zapewnienia komfortu termicznego kierowcy podczas codziennego użytkowania.

Chętni na Panigale V4 z roku modelowego 2023 niebawem będą mogli składać zamówienia. Zgodnie z zapewnieniami producenta sprzedaż ruszy pod koniec lipca 2022 roku.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025