Ducati poprawiło Panigale V4 na rok 2023. To kosmetyka, którą mamy odczuć
Sportowa maszyna Ducati, Panigale V4, została poddana kolejnym modyfikacjom. Powinny zostać docenione przede wszystkim przez doświadczonych jeźdźców. Zmiany dotyczą głównie elektroniki w zakresie hamowania, przyspieszenia i chłodzenia.
Po ewolucji przeprowadzonej w modelu z roku 2022, dotyczącej modyfikacji aerodynamiki, ergonomii czy podwozia, przyszedł czas na kolejne ulepszenia Panigale V4. Wersja modelowa 2023 powinna trafić do gustu tych, którzy pragną korzystać z pełni osiągów w sposób łatwiejszy niż dotychczas.
Wprowadzone zmiany dotyczą odmiany V4, V4 S i V4 SP2. W każdej znajdziemy zaktualizowaną elektronikę pozwalającą wycisnąć z maszyny jeszcze więcej - na torze i nie tylko.
Pierwsza nowość dotyczy systemu Engine Brake Control (EBC), który został skalibrowany od podstaw, przełożenie po przełożeniu, na każdym z trzech trybów jazdy dostępnych do wyboru. System moduluje siłę hamowania silnikiem w zależności od sytuacji - zwiększając ją w miarę zbliżania się do zakrętu i wytracania prędkości.
Ducati twierdzi, że rozwiązanie pozwala zwiększyć precyzję i stabilność, niwelując przy tym ryzyko zablokowania tylnego koła. Kolejna, opozycyjna do hamowania kwestia to przyspieszenie. Tu z kolei zmodyfikowano oprogramowanie sterujące przepływem momentu obrotowego podczas zmiany biegów. Celem jest upłynnienie całego procesu owocujące maksymalizacją osiągów i zmniejszonym ryzykiem utraty przyczepności w wyniku gwałtownej zmiany przełożeń.
Wisienkę na torcie stanowi natomiast nowa strategia chłodzenia sterująca pracą wentylatora w celu maksymalnej wydajności na torze i zapewnienia komfortu termicznego kierowcy podczas codziennego użytkowania.
Chętni na Panigale V4 z roku modelowego 2023 niebawem będą mogli składać zamówienia. Zgodnie z zapewnieniami producenta sprzedaż ruszy pod koniec lipca 2022 roku.