Ducati Panigale V4 przeszło wyraźną modernizację i stało się jeszcze lepsze
Jeden z najbardziej spektakularnych sportowych motocykli na rynku doczekał się odświeżonego wydania.
Na pierwszy rzut oka wygląda niemal jak dotychczas. Skrywa jednak szereg zmian, dzięki którym jest jeszcze lepszą maszyną. Potwierdzają to czasy na torze w Cremonie, wykręcane przez zawodników Ducati.
Zacznijmy od aerodynamiki, a konkretnie przednich owiewek, które zmniejszają opór o około 4 proc., jednocześnie tworząc poduszkę powietrzną, chroniącą kierowcę przed podmuchami wiatru. Nowy jest też przedni błotnik, który umożliwia doprowadzenie większej ilości powietrza do chłodnicy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ducati Streetfighter V4 S - cena, informacje, dane techniczne, wideo
Włosi popracowali również nad pozycją jeźdźca. Wcięcie pomiędzy zbiornikiem, a tyłem jest głębsze, co pozwala przyjąć jeszcze niższą pozycję i skuteczniej schować się za owiewką. Bardziej dynamicznej pozycji sprzyjają także podnóżki przesunięte o 10 mm.
Ergonomiczno-aerodynamicznym poprawkom towarzyszą też zmiany w napędzie. Silnik generuje 216 KM mocy i 120 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wzrost mocy w wysokości 2 KM to wynik zastosowania nowych wałków rozrządu. Warto też odnotować, że z opcjonalnym wydechem Ducati Performance, moc wzrasta do imponujących 228 KM.
Jakby tego było mało, Ducati sięgnęło po wytrzymalsze komponenty z wyższych wariantów - pompę oleju i alternator z Panigale V4 R oraz elementy skrzyni biegów z Superleggery V4.
Dalej mamy elementy zawieszenia o poprawionej sztywności bocznej i odchudzone felgi - tylna waży aż o 2,6 kg mniej niż dotychczas. W ostrzejszym V4 S dodatkowo można liczyć na kute obręcze.
Poza felgami odchudzono także ramę główną - ta waży zaledwie 3,47 kg zamiast 4,2 kg, co w połączeniu z aktywnym, opcjonalnym zawieszeniem Öhlins Smart EC 3.0 owocuje świetną zwinnością na torze. Dopełnienie całości stanowią hamulce Brembo Hypure z systemem Race eCBS sygnowanym przez Boscha.
Jego działanie, podobnie jak i innych elementów, jest monitorowane przez system Ducati Vehicle Observer, badający sposób, w jaki kierowca korzysta z maszyny, by lepiej dopasować jej charakterystykę, do preferencji użytkownika.
Więcej szczegółów wraz z pełną specyfikacją powinniśmy poznać we wrześniu. Właśnie wtedy najnowsze Panigale V4 trafi bowiem na rynek.