Trwa ładowanie...

Ducati Panigale V4 przeszło wyraźną modernizację i stało się jeszcze lepsze

Jeden z najbardziej spektakularnych sportowych motocykli na rynku doczekał się odświeżonego wydania.

Nowe Ducati Panigale V4Nowe Ducati Panigale V4Źródło: Materiały prasowe
d3wwogl
d3wwogl

Na pierwszy rzut oka wygląda niemal jak dotychczas. Skrywa jednak szereg zmian, dzięki którym jest jeszcze lepszą maszyną. Potwierdzają to czasy na torze w Cremonie, wykręcane przez zawodników Ducati.

Zacznijmy od aerodynamiki, a konkretnie przednich owiewek, które zmniejszają opór o około 4 proc., jednocześnie tworząc poduszkę powietrzną, chroniącą kierowcę przed podmuchami wiatru. Nowy jest też przedni błotnik, który umożliwia doprowadzenie większej ilości powietrza do chłodnicy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ducati Streetfighter V4 S - cena, informacje, dane techniczne, wideo

Włosi popracowali również nad pozycją jeźdźca. Wcięcie pomiędzy zbiornikiem, a tyłem jest głębsze, co pozwala przyjąć jeszcze niższą pozycję i skuteczniej schować się za owiewką. Bardziej dynamicznej pozycji sprzyjają także podnóżki przesunięte o 10 mm.

Ducati Panigale V4 Materiały prasowe
Ducati Panigale V4Źródło: Materiały prasowe, fot: Ducati

Ergonomiczno-aerodynamicznym poprawkom towarzyszą też zmiany w napędzie. Silnik generuje 216 KM mocy i 120 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wzrost mocy w wysokości 2 KM to wynik zastosowania nowych wałków rozrządu. Warto też odnotować, że z opcjonalnym wydechem Ducati Performance, moc wzrasta do imponujących 228 KM.

d3wwogl

Jakby tego było mało, Ducati sięgnęło po wytrzymalsze komponenty z wyższych wariantów - pompę oleju i alternator z Panigale V4 R oraz elementy skrzyni biegów z Superleggery V4.

Ducati Panigale V4 Materiały prasowe
Ducati Panigale V4 Źródło: Materiały prasowe

Dalej mamy elementy zawieszenia o poprawionej sztywności bocznej i odchudzone felgi - tylna waży aż o 2,6 kg mniej niż dotychczas. W ostrzejszym V4 S dodatkowo można liczyć na kute obręcze.

Poza felgami odchudzono także ramę główną - ta waży zaledwie 3,47 kg zamiast 4,2 kg, co w połączeniu z aktywnym, opcjonalnym zawieszeniem Öhlins Smart EC 3.0 owocuje świetną zwinnością na torze. Dopełnienie całości stanowią hamulce Brembo Hypure z systemem Race eCBS sygnowanym przez Boscha.

d3wwogl

Jego działanie, podobnie jak i innych elementów, jest monitorowane przez system Ducati Vehicle Observer, badający sposób, w jaki kierowca korzysta z maszyny, by lepiej dopasować jej charakterystykę, do preferencji użytkownika.

Więcej szczegółów wraz z pełną specyfikacją powinniśmy poznać we wrześniu. Właśnie wtedy najnowsze Panigale V4 trafi bowiem na rynek.

Źródło: Materiały prasowe
Ducati Panigale V4
d3wwogl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3wwogl
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj