Ducati Panigale V4 SP2 30° Anniversario 916, czyli kolejna dobra okazja do świętowania
Podczas mediolańskich targów EICMA Ducati zaprezentowało edycję specjalną Panigale V4 SP2. Odmiana na 30-lecie modelu 916 to z jednej strony topowa konfiguracja, a z drugiej świetne malowanie, które pozwala się wyróżnić.
Każdy jubileusz jest dobry, aby wypuścić edycję specjalną - wydaje się, że właśnie tak myśli coraz więcej producentów motocykli. Nie inaczej jest z Ducati, które na 30-lecie kultowego modelu 916 stworzyło specjalną, limitowaną do 500 egzemplarzy odmianę Panigale V4 SP2.
Odmiana SP2 została już tak dopracowana i odchudzona, że wersja 30° Anniversario 916 nie różni się od niej technicznie. Mamy więc silnik V4 o mocy 215,5 KM osiąganej przy 13 000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym równym 123,6 Nm przy 9500 obr./min. Mamy wszelkie zabiegi zmniejszające masę (w tym specjalne felgi z włókna węglowego), które łącznie dają zaledwie 173 kg na sucho. Są też niezwykle skuteczne hamulce i rozbudowana aerodynamika.
Czym zatem wyróżnia się jubileuszowa odmiana 30° Anniversario 916? Wyglądem. Unikalne malowanie zaprojektowane zostało przez Ducati Centro Stile i upamiętnia historię modelu 916. Nie mogło więc zabraknąć motywów z włoską flagą. Zbiornik paliwa natomiast wykonano ze szczotkowanego aluminium. Odpowiednie oznaczenia, przypominające, że mamy do czynienia z edycją specjalną, znalazły się na siedzisku. Natomiast na bokach maszyny umieszczono liczbę 916.
Ducati Panigale V4 SP2 30° Anniversario 916 to edycja specjalna skierowana do fanów marki i kolekcjonerów. Tu nie chodziło o dalsze podkręcanie osiągów, ale o świetny wygląd, który jest jeszcze lepszy niż w przypadku standardowego Panigale V4 SP2.