Ducati Multistrada V4 RS. Bardziej sportowe niż turystyczne
Multistrada jest jednym z najlepszych motocykli turystycznych dla klientów ceniących sobie świetne osiągi i prowadzenie. Teraz do oferty dołącza jeszcze ostrzejsza wersja V4 RS o bardziej sportowym charakterze.
Ducati oficjalnie pochwaliło się nowym reprezentantem gamy Multistrada. Wersja V4 RS jest propozycją dla tych, którzy lubią łączyć dalekie podróże z emocjonującym i angażującym prowadzeniem oraz świetnymi osiągami.
O tym, jak bardzo RS różni się od standardowych odmian najlepiej świadczy silnik. To 1,1-litrowa jednostka Desmosedici Stradale znana z modeli Panigale i Streetfighter, generująca 180 KM mocy.
Silnik jest sparowany z sześciostopniową przekładnią wspomaganą quickshifterem. Fani marki powinni też docenić klasyczne, suche sprzęgło i zaawansowane zawieszenie. Z przodu znajdziemy 48-milimetrowy widelec Öhlins z pełną regulacją. Z tyłu z kolei monoshock Öhlins TTX36. Za wybór nastawów odpowiada elektroniczny system Öhlins Smart EC 2.0.
Na pokładzie są też wydajne hamulce Brembo Stylema z tarczami o średnicy 330 mm z przodu i 265 mm z tyłu. Odpowiadają nie tylko za hamowanie, ale i obsługę systemu ABS Cornering pomagającego w szybkim pokonywaniu zakrętów. Kluczowe w tej roli będą także opony Pirelli Diablo Rosso IV Corsa na 17-calowych, lekkich felgach.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Te w połączeniu z lżejszą ramą wykorzystującą tytan owocują niższą masą własną. Różnica w stosunku do najlżejszej dotychczas Multistrady Pikes Peak wynosi 3 kg. Oszczędności wagowe nie wpłynęły jednak na wyposażenie. Użytkownicy wciąż mogą cieszyć się 6,5-calowym wyświetlaczem TFT, systemem bezkluczykowym, systemem wyboru trybów jazdy i wieloma innymi dodatkami.
Chętni na Multistradę V4 RS mogą już składać zamówienia. Ceny startują od 174 900 zł.