Ducati przyprawiło Multistradę na sportowo. Odważna nazwa to nie przypadek
Ducati zaprezentowało nową wersję Multistrady V4 - Pikes Peak. Nie tylko nazwą nawiązuje do słynnego wyścigu, ale jest też najbardziej sportowa w historii tego modelu. Zmian w stosunku do standardowego modelu jest sporo.
Ducati to marka, która mocno kojarzy się ze sportem, więc kto, jak nie Włosi z Borgo Panigale, miałby zrobić taką wersję motocykla turystycznego? Multistrada V4 już od początku jest motocyklem bardziej stworzonym do jazdy po asfalcie niż w ternie, ale wersja Pikes Peak osiąga w tej kwestii kolejny poziom.
O tym, jak innym modelem od standardowej Multistrady V4 jest odmiana Pikes Peak, łatwo przekonać się już po pierwszym rzucie oka. Z przodu znalazło się 17-calowe koło (w miejsce 19-calowego). Z tyłu natomiast zmieniono zawieszenie na pojedynczy wahacz. Zmieniono też pozycję siedzącą na bardziej sportową – podnóżki są wyżej i zostały przesunięte do tyłu. Do tego nachylenie główki ramy wzrosło z 24,5 stopnia do 25,75 stopnia.
Jak przystało na sportowy model, zadbano o zmniejszenie jego masy. Ducati Multistrada V4 Pikes Peak waży bez płynów 214 kg, czyli o 4 kg mniej niż V4 S. Same sportowe felgi są o 2,7 kg lżejsze. Do tego sporo elementów wykonano z włókna węglowego, które wraz z tytanem znalazło się też w konstrukcji wydechu przygotowanego przez Akrapovica.
Silnik pozostał niezmieniony. To jednostka V4 Granturismo o pojemności 1158 cm3, której maksymalna moc to 170 KM przy 10 500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy jest równy 125 Nm przy 8750 obr./min. Bardziej sportowe osiągi za to zapewni przedni widelec Öhlins Smart EC 2.0. Do tego przy przednim kole znalazły się większe tarcze o średnicy aż 330 mm, zaciski Brembo Stylema i klocki znane z modelu Panigale V4. Z tyłu natomiast pracuje pojedyncza tarcza 265 mm.
Ducati Multistrada V4 Pikes Peak to topowa odmiana tego turystycznego motocykla, nie zabrakło więc tu takich rozwiązań jak quickshifter, ale też radary. Przedni zapewnia funkcję adaptacyjnego tempomatu, natomiast tylny monitoruje martwe pole. Przy kierownicy natomiast znajduje się kolorowy wyświetlacz o przekątnej 6,5 cala, a system można połączyć ze smartfonem.
Sportowego charakteru Multistradzie V4 Pikes Peak dodaje też nawiązujące do maszyn wyczynowych malowanie. Podkreśla on, że jest to motocykl dla tych, którzy podczas podróży lubią kręte drogi, a jak się ta, to u ich celu jest tor wyścigowy, na którym nowy model Ducati ma się bardzo dobrze sprawdzić.