Ducati odświeżyło Multistradę. Nowa nazwa to dopiero początek zmian

Ducati zaprezentowało nową odsłonę słabszej Multistrady. Choć nadal napędzana jest tym samym silnikiem, to zmieniła nazwę na V2. Zmiany wizualne też nie są rewolucyjne, ale motocykl został mocno usprawniony, aby był wygodniejszy i lżejszy.

Ducati Multistrada V2Ducati Multistrada V2
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ducati
Szymon Jasina

Ducati Multistrada V2 napędzana jest znanym już, dwucylindrowym silnikiem o pojemności 937 cm3. Jego maksymalna moc to 113 KM przy 9000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 94 Nm przy 6750 obr./min. Podobnie jak w innych modelach, które go wykorzystują, również w tym turystyku dostał on sporo ulepszeń.

W samym silniku zastosowano nowe korbowody, ale ważniejsze jest nowe, 8-tarczowe sprzęgło sterowane hydraulicznie. Modyfikacje objęły też skrzynię biegów, która ma działać płynniej i precyzyjniej. Nowy jest też qiuckshifer.

Ducati Multistrada V2
Ducati Multistrada V2 © Materiały prasowe | Ducati

Nowe Ducati Multistrada V2 jest łącznie o 5 kg lżejsze od poprzedniej Multistrady 950. Napęd po zmianach waży o 2 kg mniej, z czego 1,5 kg przypada na nowe sprzęgło. O 1,7 kg mniej ważą wzięte z nowej Multistrady V4 felgi, co przekłada się na spory spadek masy nieresorowanej. Inżynierowie odchudzili też takie elementy jak lusterka czy przedni układ hamulcowy.

Multistrada V2 jest wygodniejsza od poprzednika dzięki zastosowaniu nowego siedzenia, którego wysokość zmniejszono do 830 mm. Dodatkowo jest ono węższe, dzięki czemu można pewniej postawić stopy na ziemi. Opcjonalnie dostępne jest obniżone siedzisko o wysokości 790 mm.

Standardowo mniejsza Multistrada ma spory pakiet systemów elektronicznych. Do dyspozycji kierowcy jest cornering ABS, asystent ruszania na wzniesieniu, kontrola trakcji, cztery tryby jazdy (Sport, Touring, Urban, Enduro) z opcją własnej konfiguracji i tylne światło, które miga w razie mocnego awaryjnego hamowania.

Ducati Multistrada V2
Ducati Multistrada V2 © Materiały prasowe | Ducati

Oprócz modelu podstawowego w ofercie znalazło się też Ducati Multistrada V2 S. Przede wszystkim wersja ta wyposażona jest w elektronicznie sterowane zawieszenie Skyhook, ale też tempomat, LED-owe światła doświetlające zakręty i quickshifter (w górę i w dół).

Produkcja nowego Ducati Multistrady V2 rozpocznie się w listopadzie 2021 r. Obie wersje będą dostępne w kolorze Ducati Red z czarnymi felgami, a odmiana S będzie też oferowana w malowaniu Street Grey z czarną ramą i czerwonymi felgami. Dodatkowo Ducati Multistrada V2 będzie sprzedawana również w słabszej wersji pod kategorię A2.

Ducati Multistrada V2
Ducati Multistrada V2 © Materiały prasowe | Ducati
Ducati Multistrada V2
Ducati Multistrada V2 © Materiały prasowe | Ducati
Ducati Multistrada V2
Ducati Multistrada V2 © Materiały prasowe | Ducati
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła