Ducati ma wersję specjalną Panigale V2. Nazwa jest tak długa, że się tu nie mieści
Zastanawialiście się kiedyś, jak długa może być nazwa wersji specjalnej motocykla? Nawet jeśli nie, to właśnie macie odpowiedź. Ducati przygotowało specjalną wersję modelu Panigale V2, która ma uczcić 20. rocznicę pierwszego mistrzostwa zdobytego przez Troya Baylissa.
Pierwszy ze swoich tytułów mistrzowski Bayliss wywalczył w 2001 r. – okrągłe 20 lat temu. To właśnie to wydarzenie upamiętnia nowa edycja specjalna Ducati Panigale V2, nazwana bardzo opisowo "Bayliss 1st Championship 20th Anniversary".
Australijski zawodnik w swojej karierze w WSBK wygrał 52 wyścigi, zdobył 94 podia i trzy razy sięgał po mistrzostwo (w 2001, 2006 i 2008). Dokonał tego na trzech różnych motocyklach Ducati – 996 R, 999 R i 1098 R. Wszystkie je łączy to, że napędzane były przez dwucylindrowe widlaste silniki. Nic zatem dziwnego, że do uhonorowania Baylissa wybrano model Panigale V2.
Odmiana specjalna otrzymała malowanie inspirowane tym z motocykla, na którym utytułowany zawodnik zdobył swoje pierwsze mistrzostwo. Nie mogło zabraknąć numeru startowego Troya Baylissa, czyli "21" (który wyszyto też na siedzeniu), ale też kojarzonego z wyścigowymi motocyklami Ducati loga firmy Shell.
Na baku natomiast znalazł się podpis zawodnika wraz z ręcznie wypisanymi latami zdobycia mistrzostw serii WSBK. Przy kierownicy znalazła się nazwa edycji specjalnej i indywidualny numer każdego egzemplarza.
Ducati Panigale V2 Bayliss 1st Championship 20th Anniversary ma lepsze od standardowego zawieszenie Ohlins – z przodu widelec NX30, a z tyłu amortyzator TTX36. Powstało ono z myślą o poprawie osiągów na torze. Dodatkowo motocykl ten ma regulowany amortyzator skrętu, który pozwala dostosować charakterystykę do swojego stylu jazdy.
Drugą ważną zmianą był kuracja odchudzająca. Wersja Bayliss 1st Championship 20th Anniversary jest o 3 kg lżejsza od standardowego egzemplarza Ducati Panigale V2. Udało się to osiągnąć dzięki zastosowaniu akumulatora litowo-jonowego i jednoosobowej konfiguracji (pasującej do wyścigowego nawiązania edycji tej specjalnej). Przy czym siedzenie i podnóżki dla pasażera są dostarczane wraz z motocyklem, więc można je zamontować w razie takiej potrzeby.
Źródła: Materiały prasowe
Styl edycji specjalnej Ducati Panigale V2 uzupełnia osłona tłumika z włókna węglowego i tytanu, specjalne materiały i przeszycia na siedzisku oraz sportowe manetki.
Nie zmienił się natomiast silnik i nadal jest to jednostka V2 o pojemności 955 cm3, która generuje maksymalną moc 155 KM przy 10 750 obr./min i maksymalny moment obrotowy 104 Nm przy 9000 obr./min. Wyposażenie obejmuje takie elektroniczne rozwiązania jak długą listę systemów wspomagających kierowcę czy kolorowy wyświetlacz o przekątnej 4,3 cala.
Ducati Panigale V2 Bayliss 1st Championship 20th Anniversary będzie dostępne u dealerów włoskiej marki od listopada 2021 r.