Trwa ładowanie...

BMW 7 i X6 w wersji ActiveHybrid

BMW 7 i X6 w wersji ActiveHybrid
dn5cicl
dn5cicl

Niemiecki producent wprowadzi do sprzedaży dwa hybrydowe pojazdy - każdy o innym charakterze. Na trwającym właśnie w Detroit NAIAS (North American International Auto Show), Ian Robertson (członek zarządu koncernu BMW)
potwierdził wprowadzenie do sprzedaży pod koniec roku dwóch nowych modeli hybrydowych.

(fot. Marek Wieliński)
Źródło: (fot. Marek Wieliński)

Pierwszym z nich będzie BMW 7 ActiveHybrid oparte na najnowszej, piątej już generacji tego modelu. Pod jego maską znajdzie się najmocniejszy w gamie silnik V8 o pojemności 4.4-litra, wspierany przez dwie turbosprężarki, który może wykrzesać z siebie 407 KM mocy i 600 Nm momentu obrotowego. Jako wsparcie będzie mu towarzyszył mały silnik elektryczny o mocy 20 KM i momencie obrotowym, wynoszącym 210 Nm.

Tym samym BMW 7 ActiveHybrid będzie należeć do grupy aut "łagodnie" hybrydowych, gdyż napęd elektryczny będzie wspierał silnik benzynowy, głównie podczas przyspieszania i służył jako zasilanie dla wyposażenia samochodu. Cała energia elektryczna magazynowana będzie w litowo-jonowych akumulatorach, ukrytych pod podłogą bagażnika.

dn5cicl

Taki układ napędowy wraz z funkcją Start\Stop (automatyczne wyłączanie i włączanie silnika podczas dłuższego postoju np. przed sygnalizacją świetlną), według BMW zapewni spadek zużycia paliwa średnio o 15%, co oznacza średnie spalanie benzyny na poziomie 9,7 l/100 km, a tym samym spadek o 1,7 l/100 km w porównaniu do standardowego modelu BMW 750i, bez silnika elektrycznego.

(fot. BMW)
Źródło: (fot. BMW)

* GALERIA ZDJĘĆ BMW 7 * Drugie auto, które trafi do sprzedaży pod koniec tego roku i będzie nosiło przydomek ActiveHybrid, to model X6. Pod jego maską zagości ten sam silnik co w serii 7 ActiveHybrid z tą różnicą, że będzie on współpracować na równych prawach z silnikiem elektrycznym. To oznacza typowe auto hybrydowe, w którym w zależności od potrzeb pracuje sam silnik elektryczny, benzynowy lub obydwa napędy jednocześnie.

* GALERIA ZDJĘĆ BMW X6 * W tym przypadku korzyści płynące z zastosowania takiego układu, mają zapewnić spadek zużycia paliwa średnio o 20%, a to oznacza spalanie na poziomie 10 l/100 km, czyli spadek o 2,5 l/100 km w stosunku do wersji X6 xDrive50i.

Źródło: Examiner, Moto Target

dn5cicl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dn5cicl
Więcej tematów