BMW 7 i X6 w wersji ActiveHybrid

Obraz

Niemiecki producent wprowadzi do sprzedaży dwa hybrydowe pojazdy - każdy o innym charakterze. Na trwającym właśnie w Detroit NAIAS (North American International Auto Show), Ian Robertson (członek zarządu koncernu BMW)
potwierdził wprowadzenie do sprzedaży pod koniec roku dwóch nowych modeli hybrydowych.

Obraz
© (fot. Marek Wieliński)

Pierwszym z nich będzie BMW 7 ActiveHybrid oparte na najnowszej, piątej już generacji tego modelu. Pod jego maską znajdzie się najmocniejszy w gamie silnik V8 o pojemności 4.4-litra, wspierany przez dwie turbosprężarki, który może wykrzesać z siebie 407 KM mocy i 600 Nm momentu obrotowego. Jako wsparcie będzie mu towarzyszył mały silnik elektryczny o mocy 20 KM i momencie obrotowym, wynoszącym 210 Nm.

Tym samym BMW 7 ActiveHybrid będzie należeć do grupy aut "łagodnie" hybrydowych, gdyż napęd elektryczny będzie wspierał silnik benzynowy, głównie podczas przyspieszania i służył jako zasilanie dla wyposażenia samochodu. Cała energia elektryczna magazynowana będzie w litowo-jonowych akumulatorach, ukrytych pod podłogą bagażnika.

Taki układ napędowy wraz z funkcją Start\Stop (automatyczne wyłączanie i włączanie silnika podczas dłuższego postoju np. przed sygnalizacją świetlną), według BMW zapewni spadek zużycia paliwa średnio o 15%, co oznacza średnie spalanie benzyny na poziomie 9,7 l/100 km, a tym samym spadek o 1,7 l/100 km w porównaniu do standardowego modelu BMW 750i, bez silnika elektrycznego.

Obraz
© (fot. BMW)

* GALERIA ZDJĘĆ BMW 7 * Drugie auto, które trafi do sprzedaży pod koniec tego roku i będzie nosiło przydomek ActiveHybrid, to model X6. Pod jego maską zagości ten sam silnik co w serii 7 ActiveHybrid z tą różnicą, że będzie on współpracować na równych prawach z silnikiem elektrycznym. To oznacza typowe auto hybrydowe, w którym w zależności od potrzeb pracuje sam silnik elektryczny, benzynowy lub obydwa napędy jednocześnie.

* GALERIA ZDJĘĆ BMW X6 * W tym przypadku korzyści płynące z zastosowania takiego układu, mają zapewnić spadek zużycia paliwa średnio o 20%, a to oznacza spalanie na poziomie 10 l/100 km, czyli spadek o 2,5 l/100 km w stosunku do wersji X6 xDrive50i.

Źródło: Examiner, Moto Target

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła