Audi poszerza paletę modeli S - w przyszłym roku w salonach pojawi się nowe SQ5 TDI plus. Samochód będzie wyposażony m.in. w: 340-konny silnik diesla, sportowy mechanizm różnicowy i 20-calowe koła.
Pod maską tego SUV-a znajduje się 3-litrowa jednostka V6 TDI biturbo, mocniejsza o 27 KM od odpowiednika montowanego w SQ5 TDI. Maksymalny moment obrotowy wzrósł o 50 Nm do 700 Nm. Dzięki tym parametrom przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 5,1 s, a ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna to 250 km/h. Średnie spalanie ustalono na 6,6 l/100 km, natomiast emisję dwutlenku węgla na 174 g/km.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Jak każdy model typu S, nowe Audi posiada stały napęd na cztery koła quattro. Po raz pierwszy w rodzinie Q5, sportowy mechanizm różnicowy zamontowany przy tylnej osi aktywnie rodziela siły napędowe między kołami. Pojazd wyposażono w czarne, 20-calowe felgi aluminiowe, na które założono opony o rozmiarze 255/44 R20.
Producent rozszerzył standardowy pakiet "czerń o wysokim połysku" o boczne lusterka, klamki drzwi, spoiler na tylnej krawędzi dachu i dyfuzor. Kolejna możliwość indywidualizacji wyglądu zewnętrznego to klamry łączące w pary cztery końcówki rur wydechowych. Przesuwana kanapa tylnego siedzenie zwiększa możliwość adaptacji wnętrza i w razie potrzeby zmienia gabaryty bagażnika. Podparcie w drzwiach i fotele obito skórą.
Dodatkowo dla SQ5 TDI plus przygotowano limitowany do 100 egzemplarzy pakiet wyposażeniowy "Audi exclusive selection niebieski Ara". W jego ramach karoseria jest lakierowana na unikatowy, niebieski kolor z efektem kryształowym, zaś w kabinie montowane są fotele z czarnej skóry Feinappa, z kontrastowymi, niebieskimi szwami. Znajdziemy je też na kierownicy, kołnierzu dźwigni zmiany biegów i dywanikach. Dopełnieniem są aplikacje dekoracyjne z aluminium i czarnego drewna dębowego.
Źródło: Audi
ll/moto.wp.pl