AUDI R8
Lata produkcji | 2006 |
Dostępne wersje nadwoziowe | coupe; kabriolet |
Silniki | 4.2 V8 FSI (420KM); 4.2 V8 FSI (430KM); 5.2 V10 FSI (525KM); 5.2 V10 FSI (560KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2649 |
Długość (mm) | 4431 |
Szerokość (mm) | 1905 |
Wysokość (mm) | 1250 |
Marka | |
Generacje |
Audi R8 to sportowy samochód z 2-miejscowym i 2-drzwiowym nadwoziem coupe (należącym do segmentu F), z centralnie umieszczonym silnikiem. Występuje również jako kabriolet w wersji R8 Spyder. Produkcja rozpoczęła się w 2006 roku w niemieckim Neckarsulm. Wygląd zewnętrzny bazuje na koncepcie Le Mans quattro z 2003 roku. Technologicznie R8 spokrewnione jest z należącym do marki Audi, modelem Lamborghini Gallardo. Każdy egzemplarz składany jest ręcznie. Powstaje około 15 sztuk modelu dziennie. Po dziś dzień z bram fabryki wyjechało już ponad 10 tysięcy egzemplarzy. Nienaganny wygląd oraz ponadprzeciętne osiągi spowodowały, że R8 zdobyło wiele cennych wyróżnień i tytułów, w tym: Samochodu Roku wg "Playboya" (2008), "Top Gear" i "Fifth Gear" (2007) oraz nagrodę Word Performance Car the Year w plebiscycie na Światowy Samochód Roku 2008. To pierwszy model w długiej historii marki Audi, w którym jednostka napędowa umieszczona jest centralnie z tyłu. Nadwozie wykonano z aluminium i osadzono je na przestrzennej ramie
Audi Space Frame ASF. Dostępne są dwa rodzaje silników - 4,2 l V8 (420 KM) oraz 5,2 l V10 (525 KM). Topowa odmiana R8 GT dysponuje powiększoną mocą 560 KM. Wszystkie wersje wyposażone są w napęd na wszystkie koła Quattro.