Jeszcze przed oficjalną premierą modelu R8 Audi ujawniło diodowe reflektory tego pojazdu. Opcjonalnie będzie można je uzupełnić o moduł laserowych świateł drogowych.
Cechą charakterystyczną tego typu świateł jest to, że są one zbudowane z wysokiej mocy diod laserowych generujących dużą ilość energii świetlnej z bardzo małego komponentu. W zestawieniu ze światłami diodowymi LED, laserowe mają dwukrotnie większy zasięg.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Każdy reflektor zawiera moduł laserowy, w którego skład wchodzą cztery wysokiej mocy diody laserowe. Cztery intensywnie niebieskie promienie światła laserowego generowane przez diody, kumulowane są w module w jedną wiązkę. Na koniec, fosforowy konwerter przemienia światło niebieskie w białe. Znakiem rozpoznawczym reflektorów laserowych jest niebieska sygnatura świetlna. W wyposażeniu standardowym nowe R8 ma reflektory diodowe LED. Wszystkie funkcje związane z oświetleniem drogi obsługiwane są w tym przypadku przez 37 diod świetlnych przypadających na jeden reflektor.
Laserowy moduł świateł drogowych zadebiutował latem 2014 r. w Audi R8 LMX, limitowanej edycji poprzedniej serii R8. Wcześniej jednak użyto go w wyścigowym R18 e-tron quattro podczas 24-godzinnych zawodów Le Mans.
Źródło: Audi
ll/moto.wp.pl