Po roku testowania prototypów na europejskich drogach, Audi oficjalnie ujawniło odświeżoną wersję modelu R8 na rok 2013, mającą zadebiutować na tegorocznym Paris Motor Show we wrześniu.
Co odróżnia nową wersję od tej obecnie dostępnej? Wygląd samochodu przeszedł niewielkie zmiany - nowe lampy LED z przodu i z tyłu, zmienione logo R8, przestylizowany dyfuzor i przedni zderzak, oraz dwie nowe okrągłe końcówki wydechu. Zmiany we wnętrzu również są kosmetyczne, ot, nieco zmienione przeszycia siedzeń, wskazówki w zegarach i łopatki zmiany biegów.
Audi R8 kupuje się jednak przede wszystkim dla osiągów, a nie dla wyglądu. Pod tym względem nowa wersja przeszła największe zmiany. Nabywca do wyboru ma trzy jednostki silnikowe. Dwie z nich znalazły już zastosowanie w poprzedniej wersji R8 - 4,2 litrowe V8 o mocy 424 KM i momencie obrotowym 430 Nm oraz 5,2 litrowe V10 o mocy 518 koni i momencie obrotowym 530 Nm. Obydwie zostały jednak wyposażone w nową, dwusprzęgłową, 7-biegową skrzynię S tronic.
Nowa wersja R8 oferuje także nowy silnik V10 Plus, zastępujący poprzedni, dostępny w modelach GT Spyder. Moc tej nowej, 5,2 litrowej jednostki to 542 KM, a moment obrotowy - 540 Nm. Silnik ten, gdy wyposażyć go w skrzynię S Tronic, pozwala sportowemu Audi osiągnąć setkę w 3,5 sekundy i rozpędzić się do prędkości maksymalnej 317 km/h. Ze skrzynią sześciobiegową osiągi te ulegają niewielkiej zmianie - wolniejszy sprint (3,8 sekundy) nadrabia minimalnie większą prędkością maksymalną 319 km/h.
Szacowane ceny przedstawiają się następująco: V8 Coupe - 113 500 euro (478 000 zł), V8 Spyder - 124 800 euro (525 000 zł), V10 Coupe - 154 600 euro (651 000 zł), V10 Spyder - 165 900 euro (699 000 zł), w końcu wersja V10 Plus - 173 200 euro (730 000 zł).
ml/